Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 29 sep 2023 13:26

Ah. Thanks. Dan ga ik dat ook eens proberen. Ik heb namelijk niks in de buurt om te passen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Rocketboy_2
Forum-lid

Rocketboy_2 29 sep 2023 14:10

Ernie C. schreef: 29 sep 2023 08:32 Maar on topic: Begin deze maand een Orbea Terra M30 Team besteld in custom kleuren. Gisteren gehoord dat hij in Spanje klaar staat om verzonden te worden!
Vorige week dinsdag een Orbea M30 besteld met levering in Spanje. En de omgekeerde wereld: fiets staat klaar in de fietsenzaak in Spanje. Maar ik moet nog 4 weken wachten tot ik daar ben :D
Wel een bijzonder snelle levering van Orbea. Erg makkelijk online werken met dit team.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 sep 2023 15:08

Het vooruitzicht kan altijd nog beter ;)
Campagnolo Ultra Dork

derxx
Forum-lid

derxx 29 sep 2023 15:10

Nieuwe ultegra cassette en derailleur wieltjes bij Salden. Vanavond nog even in de winkel zelf langs gaan om te kijken naar de Castelli jasjes die in de aanbieding zijn. Met een grote maat (XL / XXL) is het met die Italiaanse merken altijd afwachten wat er past. Dan kijk ik liever in de winkel ipv online en alles moeten terugsturen.
Afbeelding

senior
Forum-lid

senior 29 sep 2023 16:36

mackersv2.0 schreef: 28 sep 2023 16:15 Niet bij Shimano na 2012 of zo.
Sorry, ik heb Campagnolo en die heeft dat nog steeds.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 sep 2023 18:48

0475 schreef: 29 sep 2023 13:01 Net als bij fietsen kun je ook bij kleding het n+1 principe doorvoeren:
IMG_0914.jpeg

Ik ging eigenlijk alleen maar voor een cassette….
Mooi!!

Mevr75 heeft Gobik winterjack, is ook schitterend.
Less is bore

Lion1979
Forum-lid

Gebruikersavatar Lion1979 30 sep 2023 09:09

Een POC Signal regenjack. Niet voor de volle prijs (die vond ik wat al te gortig) Maar zag hem bij de duitse webshop voor de helft van de prijs.

Afbeelding

En langzaam begonnen met spullen aan te schaffen voor de bikepack trip het aankomende jaar.

Slaapmatje van Sea to Summit Ether Light XT.

Afbeelding

Tent:

Afbeelding
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

glutendokter
Forum-lid

glutendokter 30 sep 2023 11:01

Castelli Semifreddo nu hopen Progetto X2 nog beter is dan de Kiss air2

Om de broek strak op de bovenkant te krijgen een Castelli Puro 3 er boven

Eigenlijk is het maar best goed dat ik alleen maar nachtdiensten draai en nooit "nette kleren" hoef te hebben dan word het pas echt duur
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

Boslim
Forum-lid

Boslim 30 sep 2023 12:15

Zenbivy sleeping system...de Mercedes onder de slaapzakken :-) voor de bikepack avontuurtjes...een goed bed is onderweg toch een must met 2 meter lichaamslengte :-) www.zenbivy.com
zenbivy.jpeg
zenbivy.jpeg (4.39 KiB) 2974 keer bekeken

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2023 12:56

Poeh, mooi spul!!
Less is bore

r0g3r
Forum-lid

r0g3r 30 sep 2023 13:09

glutendokter schreef: 30 sep 2023 11:01 Castelli Semifreddo nu hopen Progetto X2 nog beter is dan de Kiss air2

Om de broek strak op de bovenkant te krijgen een Castelli Puro 3 er boven

Eigenlijk is het maar best goed dat ik alleen maar nachtdiensten draai en nooit "nette kleren" hoef te hebben dan word het pas echt duur
Die progetto is een flinke stap voorwaarts tov de kiss air2. Ik heb die stap een paar jaar terug toen ook gemaakt (had zelf de Free Aero Race), maar inmiddels heb ik de volgende stap naar een Assos (Mille GT Summer GTS C2) met GTS zeem gemaakt en dan val je toch wel weer met je neus in de boter hoor.

Grote verschillen tov de progetto vind ik de fijne, zachte vormgeving rond het kruis en het feit dat de (zachtere) voering rondom de zeem wat verder doorloopt rond de binnendijen. De zeem zelf is ook stugger en dikker en geeft me veel ondersteuning. Met de progetto viel me tevens op dat het geslachtsdeel nogal 'gedefinieerd' te zien was :oops: , terwijl de GTS de boel netjes gecentreerd houdt, de padding op die plek dikker is, zich vormt als een soort kuiltje en is voorzien van een soort 'ruitpatroon-reliëf' wat de boel wat meer vereffent.

Toch ben er in de afgelopen 6 jaar dat ik nu racefiets wel in gaan geloven dat de mate van hoe comfortabel je op de fiets zit (voornamelijk bij langere ritten) vooral ligt bij een goed passend zadel en de juiste zithouding (bikefit). Op korte ritjes kan een dikkere zeem echt wel als een groot verschil voelen, maar uiteindelijk zak je er na X kilometers toch doorheen en gaan eerder genoemden zwaarder tellen.

glutendokter
Forum-lid

glutendokter 01 okt 2023 08:00

Die progetto is een flinke stap voorwaarts tov de kiss air2. Ik heb die stap een paar jaar terug toen ook gemaakt (had zelf de Free Aero Race), maar inmiddels heb ik de volgende stap naar een Assos (Mille GT Summer GTS C2) met GTS zeem gemaakt en dan val je toch wel weer met je neus in de boter hoor.

Grote verschillen tov de progetto vind ik de fijne, zachte vormgeving rond het kruis en het feit dat de (zachtere) voering rondom de zeem wat verder doorloopt rond de binnendijen. De zeem zelf is ook stugger en dikker en geeft me veel ondersteuning. Met de progetto viel me tevens op dat het geslachtsdeel nogal 'gedefinieerd' te zien was :oops: , terwijl de GTS de boel netjes gecentreerd houdt, de padding op die plek dikker is, zich vormt als een soort kuiltje en is voorzien van een soort 'ruitpatroon-reliëf' wat de boel wat meer vereffent.

Toch ben er in de afgelopen 6 jaar dat ik nu racefiets wel in gaan geloven dat de mate van hoe comfortabel je op de fiets zit (voornamelijk bij langere ritten) vooral ligt bij een goed passend zadel en de juiste zithouding (bikefit). Op korte ritjes kan een dikkere zeem echt wel als een groot verschil voelen, maar uiteindelijk zak je er na X kilometers toch doorheen en gaan eerder genoemden zwaarder tellen.
We gaan het zien , ik ben erg tevreden over de Castelli Competizione kit vandaar deze keuze met een betere zeem.

Misschien een volgende keer een ander merk proberen deze keer voor wat zekerheid gegaan.

En dat gedefinieerde deel geen last, ik ben aan het fietsen stap thuis op en weer af.
Ik ga er geen boodschappen mee doen :mrgreen:
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

Plaats reactie