Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Twee multiplex platen van 800x610 met 3 50x50 rubber trillingsdempers eronder met M10 schroefdraad aan beide zijden. Met platverzonken inbussen de rubberdempers vastgezet. Goedkopen balansballen van Amazon voor de vering. En natuurlijk het voorwiel verhogen met eenzelfde hoogte als de achterplaat
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 616
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Ziet 'm ff stoer de kettelbels op de achtergrond meenemen in zijn foto..
Maar ziet er netjes uit.
Ik ga echter een plaat voor de volledige fietslengte maken.
Hoe en wat is nog niet beslist, maar ik zal het hier wel delen.
Maar ziet er netjes uit.
Ik ga echter een plaat voor de volledige fietslengte maken.
Hoe en wat is nog niet beslist, maar ik zal het hier wel delen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
Colnago c40 van forumlid René, in perfecte staat. Voor mij als Colnago liefhebber een mooie aanwinst!
Ook een goede ontvangst en een leuke babbel gehad met een gepassioneerde collega fietser.
Ook een goede ontvangst en een leuke babbel gehad met een gepassioneerde collega fietser.
@redbulleke - zelfde ervaring hier… fijn dat de fiets bij een Colnago liefhebber terecht is gekomen. Zelf nog een setje Galfer CL ATB remschijven 180mm en 160mm besteld voor de mountainbike ( €34,- /stuk bij bikeinn ) .Voornamelijk omdat ik er zeer tevreden van ben op de racer, o ja en nog een low mileage XTR 12 speed cassette, en een set Wolfpack Race en Cross in 2.4 breed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40047
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Fijne bandjes! Al heb je de Cross, zeker in 2.4, eigenlijk niet nodig in NL. Hooguit voor de modder in de winter.
In de zomer zou ik de 2.4 race voor zetten en een Speed achter. Doe ik al 2 jaar, bevalt mij prima.
Less is bore
Ik ben dan juist over over de setup Cross voor, Race achter. Ook in de zomer. Ik rijd hier aantoonbaar sneller mee, durf meer. En ik hoef nooit meer te wisselen als ik naar 't buitenland ga, ook een voordeel.
Voor het komende en volgende onderhoud;
Van elk twee stuks kransjes, 14, 16, 18 en 20/22 tands, de rest op de cassette gebruik ik toch nagenoeg nooit dus dit bespaart me een hoop geld.
Een nieuwe HG-701 ketting.
En een nieuwe Conti GP5000 vouwband.
Dan kunnen we volgend jaar weer netjes aan het nieuwe seizoen beginnen.
Van elk twee stuks kransjes, 14, 16, 18 en 20/22 tands, de rest op de cassette gebruik ik toch nagenoeg nooit dus dit bespaart me een hoop geld.
Een nieuwe HG-701 ketting.
En een nieuwe Conti GP5000 vouwband.
Dan kunnen we volgend jaar weer netjes aan het nieuwe seizoen beginnen.
Ik heb een Specialized Sirrus X 5.0 gekocht. (flatbar, carbon,12 sp, sram nx groep)
Ben wel van plan om naar een 11 speed road sram rival groep te updaten.
(12 speed mtb cassette kan ik niet veel mee).
Best een bijzondere fiets met dito frame.(extra uitgerust met bagagedrager en spatborden).
10 jaar op een cross-hybride(Stevens 6x lite) gefietst en een onwaarschijnlijke hoeveelheid ritten/ritjes daarop gemaakt.
Gekocht op advies van forumlid Klimmer. Dat was een hele goede tip. Heel veel plezier van gehad en ijzersterkte fiets.
Tevens mijn 2 racefietsen weggedaan. Beide Cannondale Synapse. De eerste heb ik ook zo'n 10 jaar geleden gekocht op advies van forumlid Ernie C. Ik had een Caad en ik wou wat relaxter zitten. Vooral mijn eerste synapse model 2012 was een hele mooie fijne fiets. Ik heb er later een 2016 model tweedehands bijgekocht en ondanks dat dat model wat fijner(in details) reed, nooit zo ń binding(voor mij belangrijk) meegehad als mijn eerste Synapse.
We zijn verhuisd naar een bosrijke omgeving en daar heb je nooit last van de wind.Je kan immers altijd tegen de wind door de bossen(smalle fietspaden) fietsen en terug in het buitengebied.
En ik wou nog maar 1 sportieve fiets.
Voor ritten van een 1 t/m 2,5 uur.
Nog bedankt Klimmer en Ernie C voor jullie advies toen. Ik weet inmiddels veel meer van sportieve fietsen en weet nu "donders"goed welke fiets nu zeer geschikt zou zijn.
Ik schrijf dit even op om "de functie van dit forum" voor mij ,nog eens te verduidelijken.
Ben wel van plan om naar een 11 speed road sram rival groep te updaten.
(12 speed mtb cassette kan ik niet veel mee).
Best een bijzondere fiets met dito frame.(extra uitgerust met bagagedrager en spatborden).
10 jaar op een cross-hybride(Stevens 6x lite) gefietst en een onwaarschijnlijke hoeveelheid ritten/ritjes daarop gemaakt.
Gekocht op advies van forumlid Klimmer. Dat was een hele goede tip. Heel veel plezier van gehad en ijzersterkte fiets.
Tevens mijn 2 racefietsen weggedaan. Beide Cannondale Synapse. De eerste heb ik ook zo'n 10 jaar geleden gekocht op advies van forumlid Ernie C. Ik had een Caad en ik wou wat relaxter zitten. Vooral mijn eerste synapse model 2012 was een hele mooie fijne fiets. Ik heb er later een 2016 model tweedehands bijgekocht en ondanks dat dat model wat fijner(in details) reed, nooit zo ń binding(voor mij belangrijk) meegehad als mijn eerste Synapse.
We zijn verhuisd naar een bosrijke omgeving en daar heb je nooit last van de wind.Je kan immers altijd tegen de wind door de bossen(smalle fietspaden) fietsen en terug in het buitengebied.
En ik wou nog maar 1 sportieve fiets.
Voor ritten van een 1 t/m 2,5 uur.
Nog bedankt Klimmer en Ernie C voor jullie advies toen. Ik weet inmiddels veel meer van sportieve fietsen en weet nu "donders"goed welke fiets nu zeer geschikt zou zijn.
Ik schrijf dit even op om "de functie van dit forum" voor mij ,nog eens te verduidelijken.