https://www.youtube.com/watch?v=5R71Ruq ... =ErgonBike
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
- Locatie: groningen
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.
https://nl.aliexpress.com/item/10050040 ... pt=glo2nld
Carbon stuur voor mijn Giant Propel. 38mm bovenaan en 40mm c-c onderaan.
Kabels kunnen volledig binnendoor en dan via de stuurpen door het balhoofd.
Carbon stuur voor mijn Giant Propel. 38mm bovenaan en 40mm c-c onderaan.
Kabels kunnen volledig binnendoor en dan via de stuurpen door het balhoofd.
Schwalbe One, 30mm, 2 stuks, ook aangezien ze in de ramsj zijn bij Mantel.
De continental 4season waren al aan hun het laatste seizoen bezig maar ik reed zaterdag de band achter FUBAR. Wou sowieso al wat anders kopen komend najaar ivm de lastige montage op de velgen, dat had ik ook met de GP5K. Was daarom al geswitched naar de Schwalbe Pro One en die gaan gelukkig makkelijker er op en er vanaf, kan de tang/bandenknecht thuis blijven.
De One en de Durano DD/One 365 hebben dezelfde anti-lek laag, dus moet ik de rest van de winter wel mee doorkomen.
De continental 4season waren al aan hun het laatste seizoen bezig maar ik reed zaterdag de band achter FUBAR. Wou sowieso al wat anders kopen komend najaar ivm de lastige montage op de velgen, dat had ik ook met de GP5K. Was daarom al geswitched naar de Schwalbe Pro One en die gaan gelukkig makkelijker er op en er vanaf, kan de tang/bandenknecht thuis blijven.
De One en de Durano DD/One 365 hebben dezelfde anti-lek laag, dus moet ik de rest van de winter wel mee doorkomen.
ramsj?0475 schreef: ↑05 jan 2024 19:33 Schwalbe One, 30mm, 2 stuks, ook aangezien ze in de ramsj zijn bij Mantel.
De continental 4season waren al aan hun het laatste seizoen bezig maar ik reed zaterdag de band achter FUBAR. Wou sowieso al wat anders kopen komend najaar ivm de lastige montage op de velgen, dat had ik ook met de GP5K. Was daarom al geswitched naar de Schwalbe Pro One en die gaan gelukkig makkelijker er op en er vanaf, kan de tang/bandenknecht thuis blijven.
De One en de Durano DD/One 365 hebben dezelfde anti-lek laag, dus moet ik de rest van de winter wel mee doorkomen.
FUBAR?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ramsj
https://nl.wikipedia.org/wiki/FUBAR
Is er in Arnhem nooit een d’Sleghte geweest?
https://nl.wikipedia.org/wiki/FUBAR
Is er in Arnhem nooit een d’Sleghte geweest?
Van Birzman een zaaggeleider, co2 pompje, banden lichters en tubeless reparatie set.
Vaude Zadeltasje en bijna allemaal voor mevrouw bakboord die sinds kort ook fietst en mijn tasje steeds “jat”.
Met die zaaggeleider kan ik eindelijk mijn spacertoren boven het stuur weghalen.
Krijg ik het balhoofd nog afgesteld als ik geen spacer boven het stuur overhoud?
Officieel moet er van Trek altijd een spacer boven maar zonder is mooier.
Vaude Zadeltasje en bijna allemaal voor mevrouw bakboord die sinds kort ook fietst en mijn tasje steeds “jat”.
Met die zaaggeleider kan ik eindelijk mijn spacertoren boven het stuur weghalen.
Krijg ik het balhoofd nog afgesteld als ik geen spacer boven het stuur overhoud?
Officieel moet er van Trek altijd een spacer boven maar zonder is mooier.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Je balhoofdbuis moet paar mm “verzonken” liggen in de stuurpen normaal gesproken.
Bij het aandraaien van de topcap mag de topcap de buis niet raken en moet alleen op de stuurpen drukken.
Zou niet weten waarom Trek 1 spacer verplicht (of is het adviseert?). Ik ga dit weekend ook die 5mm spacer weghalen bij mijn Pina.
Bij het aandraaien van de topcap mag de topcap de buis niet raken en moet alleen op de stuurpen drukken.
Zou niet weten waarom Trek 1 spacer verplicht (of is het adviseert?). Ik ga dit weekend ook die 5mm spacer weghalen bij mijn Pina.
Less is bore
Zaag geleider voor eenmalig? Ik heb gewoon met wat (rode) isolatie tape de plek gemarkeerd en toen met een klein ijzerzaagje rustig rondom gezaagd.
Ik heb de stuurbuis zo ingekort dat hij ‘n 2 a 3mm onder de bovenkant van de stuurpen zit zodat de buis nog wat omhoog kan als de lagers wat zouden inslijten (onwaarschijnlijk zo veel) en de top cap + bout aan de stuurpen trekken. De stuurpen zit meer dan voldoende op/over de stuurbuis. De expander heb ik ook zo neergezet dat deze ter hoogte van de stuurpen zit zodat de stuurpen de stuurbuis klemt waar de expander drukt. T’s bij een Canyon.
Ik heb de stuurbuis zo ingekort dat hij ‘n 2 a 3mm onder de bovenkant van de stuurpen zit zodat de buis nog wat omhoog kan als de lagers wat zouden inslijten (onwaarschijnlijk zo veel) en de top cap + bout aan de stuurpen trekken. De stuurpen zit meer dan voldoende op/over de stuurbuis. De expander heb ik ook zo neergezet dat deze ter hoogte van de stuurpen zit zodat de stuurpen de stuurbuis klemt waar de expander drukt. T’s bij een Canyon.
Laatst gewijzigd door 0475 op 05 jan 2024 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.