Winter fietsbroek
-
- Forum-lid HC
Ik heb de Castelli Polare 3 bibtight aangeschaft als vervanger van de Sorpasso wind die al een paar jaartjes meeging.
Polare heeft een Kiss Air 2 zeem ipv de progetto X zeem en is dus een stukkie goedkoper.
Wel dezelfde bescherming tegen wind en koude, fijne broek wanneer de temperatuur rond het vriespunt of er ver onder komt.
Polare heeft een Kiss Air 2 zeem ipv de progetto X zeem en is dus een stukkie goedkoper.
Wel dezelfde bescherming tegen wind en koude, fijne broek wanneer de temperatuur rond het vriespunt of er ver onder komt.
Godsamme Jans, moet je nou in elk topic iemand op zijn reactie vangen?
Maar om even in te gaan op je vraag, ik heb lange- en korte broeken van diverse merken gehad of heb ik nog steeds. O.a. Bioracer, Castelli, Kalas, Lawi, diverse merken van verenigingen en Assos en echt niets komt in de buurt van Assos. Het zijn er dan misschien geen 10 merken, maar ik denk dat ik met ene stuk 6 verschillende merken wel aardig kan zeggen dat ik weet wat voor mij goed en niet goed zit. Voor mijn vrouw trouwens precies zo, voor haar ook niets anders meer dan Assos wat broeken betreft.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb korte winterbroeken van Castelli en AlΓ©. Ik rij steeds met beenstukken, een lange broek vind ik dan weer niet zo fijn rijden.
Zomerbroeken heb ik momenteel van Gobik en Assos, de zemen van Gobik komen uit dezelfde fabriek als die va Assos nl Elastic Interface, en dat voel je er aan.
In het verleden heb ik broeken van bijna alle courante en minder courante merken gehad maar voel mij nu goed met bovenvermelde.
Zomerbroeken heb ik momenteel van Gobik en Assos, de zemen van Gobik komen uit dezelfde fabriek als die va Assos nl Elastic Interface, en dat voel je er aan.
In het verleden heb ik broeken van bijna alle courante en minder courante merken gehad maar voel mij nu goed met bovenvermelde.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
In het begin wat andere merken geprobeerd. Agu, bioracer, Rapha en Maap. Maar niks komt voor mij in de buurt van Assos. Maakt niks uit welke versie. Heb diverse versies en zowel de korte als lange broeken zij geniaal. Hele dagen op de fiets en geen centje pijn.
Ik heb een La Passione met een Tourquise kleur zeem,deze zit ook in de lange Winterbroek van de Decathlon en kost de helft van de korte Zomerbroek die ook van niet te beste kwaliteit is.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik rij in principe enkel met lange broek als het onder 5 graden blijft. Anders korte broek met beenstukken. Ik heb wel een turtle neck die ik speciaal hou voor de gevoelige regio in de broek. Want dat kan verschrikkelijk pijn doen als het echt koud is.
Omdat ik nooit ritten van langer dan 2-3 uur doe in de winter heb ik een Siroko gekocht. M'n oude Decathlon en goedkope Ali bib tights werken soms iets te veel op m'n zenuwen (vooral te stug).
De siroko Black Sea is voor z'n 60 euro een heel fijne broek. Deftig zeem, warm en toch heel stretchy. Er zijn heel wat ambassadeurs online waar je nog 10% korting kan bedingen.
Omdat ik nooit ritten van langer dan 2-3 uur doe in de winter heb ik een Siroko gekocht. M'n oude Decathlon en goedkope Ali bib tights werken soms iets te veel op m'n zenuwen (vooral te stug).
De siroko Black Sea is voor z'n 60 euro een heel fijne broek. Deftig zeem, warm en toch heel stretchy. Er zijn heel wat ambassadeurs online waar je nog 10% korting kan bedingen.