litespeed schreef:Gevoel voor drama heb je wel.havana schreef:Of je denk je soms dat Canyon voor de lol alle prijzen heeft verdubbeld in de afgelopen 3 jaar?
Sensa
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
[/quote]lupo schreef:litespeed schreef:Gevoel voor drama heb je wel.havana schreef:Of je denk je soms dat Canyon voor de lol alle prijzen heeft verdubbeld in de afgelopen 3 jaar?
Die paar frames /fietsen is heus geen rib uit hun lijf voor zo'n groot bedrijf als je bedenkt wat hun inkoopsprijzen voor de frames en onderdelen zijn. Het is niets vergeleken met de eventuele garantiegevallen die ze jaarlijks te verwerken krijgen qua aantal. Cube/Canyon prijzen zijn gewoon conform de markt. En door sponsoring verkopen ze meestal nog meer fietsen en brengt ook geld in het laatje, daar gaat het ook om.
Fietsen sponsoring is gewoon een relatief gezien goedkope, gemakkelijke en doeltreffende marketingtool.
Als je een WT ploeg sponsort blijft het niet bij frames leveren. Dat moet fors geld bij.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Dat willen ze maar al te graag betalen, ze staan er voor in de rij! Ze bieden zelfs tegen elkaar op.havana schreef:Als je een WT ploeg sponsort blijft het niet bij frames leveren. Dat moet fors geld bij.
Het levert ze uiteindelijk altijd meer óp dan dat ze er voor kwíjt zijn. Het is de beste en relatief gezien goedkope reclame voor een fietsenproducent.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je slaat hier de plank wel behoorlijk mis. 10 jaar geleden kon je er misschien als fietsenleverancier mee wegkomen om enkel materiaal te leveren. Tegenwoordig moet er ook een behoorlijke zak geld mee gebracht worden, dat gaat bij topploegen om bedragen met 7 cijfers voor de komma.
Kosten van het materiaal tikken overigens ook nog behoorlijk hard aan bij de betere ploegen. 30 renners per ploeg en de tijd dat je met 5 frames per renner af kon hebben we ook wel gehad. 10 frames per renner (buiten bijzondere exemplaren zoals voor P-R) zal meer in de richting komen. Dan nog tijdritfietsen, zijn er ook al snel 3-4 per renner gemiddeld.
Het is nog al een investering voor een klein bedrijf. Er vervolgens moet je nog veel meer investeren om de groei te kunnen dragen. Dat geld moet je wel ergens vandaan halen.
Kosten van het materiaal tikken overigens ook nog behoorlijk hard aan bij de betere ploegen. 30 renners per ploeg en de tijd dat je met 5 frames per renner af kon hebben we ook wel gehad. 10 frames per renner (buiten bijzondere exemplaren zoals voor P-R) zal meer in de richting komen. Dan nog tijdritfietsen, zijn er ook al snel 3-4 per renner gemiddeld.
Het is nog al een investering voor een klein bedrijf. Er vervolgens moet je nog veel meer investeren om de groei te kunnen dragen. Dat geld moet je wel ergens vandaan halen.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Zeker niet.amclassic-fan schreef:Je slaat hier de plank wel behoorlijk mis.
Het is een bekende marketingstrategie van veel bedrijven.
Een ploeg wordt meestal niet alléén door één fietsproducent gesponsord, er zijn meerdere investeerders.
Kost geld maar levert ook veel meer op. Een budget voor marketing/communicatie hebben grote bedrijven ( Canyon, Cube) sowieso gereserveerd. Media wordt steeds belangrijker: overtuigende impact. En investeren zal een succesvol bedrijf altijd moeten blijven doen. De winst (naamsbekendheid en grotere omzet, marktaandeel) die ze er uiteindelijk uit halen betaalt zich daarna terug.
Bovendien biedt het mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en verbetering van hun eigen producten.
Waarom denk je anders dat Giant,Trek, Cannondale, Pinarello,Scott, Colnago etc. langdurig, jaren achtereen Pro-Tour ploegen willen sponsoren? Omdat ze zo graag van hun geld af willen?
Doe maar eens een cursusje bedrijfskunde
En ja, namen (stickerplakkers) als Sensa, Jan Janssen zijn ook spelers in de marge of nog niet eens.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Ik dacht niet dat Colnago dit jaar een Protour ploeg sponserde ?
Ik heb ooit in een interview met de CEO van Merckx gelezen dat het sponseren van een Pro continentale ploeg (topsport Vlaanderen) wel het maximaal haalbare was voor een bedrijf van hun grootte.
Ik denk dat je al een hele grote speler moet zijn vooraleer je je kan veroorloven om materiaalsponser te worden van een protour ploeg.
Ik heb ooit in een interview met de CEO van Merckx gelezen dat het sponseren van een Pro continentale ploeg (topsport Vlaanderen) wel het maximaal haalbare was voor een bedrijf van hun grootte.
Ik denk dat je al een hele grote speler moet zijn vooraleer je je kan veroorloven om materiaalsponser te worden van een protour ploeg.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Colnago voorheen zeer veel jaren. Rabo.
Tot voorheen Team Europcar. (o.a.Voeckler)
Nu o.a. Gazprom-Ruzvelo en Novo-Nordisk Pro Continental teams.
Tot voorheen Team Europcar. (o.a.Voeckler)
Nu o.a. Gazprom-Ruzvelo en Novo-Nordisk Pro Continental teams.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ik heb zelf ook een Giulia in mijn verzameling, niets mis meenijkie schreef:Kan het weer over gestikkerde Sensa 's gaan, Zijn prima betaalbaar en komen zeer goed uit de testen in de verschillende landen en bij ondergetekende.
-
- Forum-lid
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18
Wat voor wielen heb je er in zitten Jaap?