Daniel, Dat zijn de paceline schijven.
Ik heb de Sram Centerline X Rounded schijven, zowel op de racefiets als op de MTB, deze wegen merkelijk minder.
140 mm => 86 gram
160 mm => 103 gram
180 mm => 125 gram
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Daniel, Dat zijn de paceline schijven.
Haha, maar ik had dus wel gelijk dat ik 160gr kan winnen
Ik veronderstel dat je de keuze tussen de verschillende Supra wielsets bedoelt die je kan kiezen bij configuratie van een Sensa?BTL schreef: ↑04 okt 2022 08:22 Nou, ik ga voor de Sensa Giulia Evo.
Nu het volgende vraagstuk; wat te doen met de wielen.
Hoge velgen staan erg mooi, maar zijn dan wel weer zwaarder. Hoe groot is het aerodynamische voordeel hiervan?
En merk je bij de wielset wel verschil met klimmen tussen een setje van 1500 of een setje van 1700 gram?
Het liefst koop ik een klimset en aeroset, maar dat laat het budget natuurlijk niet toe, haha!
Iemand met de Evo hier nog tips voor een geschikte wielset?
1kg lichter, scheelt 40 seconden op alp dhuez.. Reken zelf uit, wat dit verschil is op 200 gramBTL schreef: ↑04 okt 2022 08:22 Nou, ik ga voor de Sensa Giulia Evo.
Nu het volgende vraagstuk; wat te doen met de wielen.
Hoge velgen staan erg mooi, maar zijn dan wel weer zwaarder. Hoe groot is het aerodynamische voordeel hiervan?
En merk je bij de wielset wel verschil met klimmen tussen een setje van 1500 of een setje van 1700 gram?
Het liefst koop ik een klimset en aeroset, maar dat laat het budget natuurlijk niet toe, haha!
Iemand met de Evo hier nog tips voor een geschikte wielset?
Inderdaad, dat zeg je mooi. Berichten waar ik wat mee kan!Critic schreef: ↑04 okt 2022 13:381kg lichter, scheelt 40 seconden op alp dhuez.. Reken zelf uit, wat dit verschil is op 200 gramBTL schreef: ↑04 okt 2022 08:22 Nou, ik ga voor de Sensa Giulia Evo.
Nu het volgende vraagstuk; wat te doen met de wielen.
Hoge velgen staan erg mooi, maar zijn dan wel weer zwaarder. Hoe groot is het aerodynamische voordeel hiervan?
En merk je bij de wielset wel verschil met klimmen tussen een setje van 1500 of een setje van 1700 gram?
Het liefst koop ik een klimset en aeroset, maar dat laat het budget natuurlijk niet toe, haha!
Iemand met de Evo hier nog tips voor een geschikte wielset?
Reken zelf uit wat dit verschil is op de lengte van de posbank of de cauberg..
Je rijd geen wedstrijden voor een klassement en je woont op het vlakke en komt en enkele keer per jaar in de heuvels..
Ga voor het mooiste. Gewicht is echt geen issue volgens mij
Ik heb zelf de Evo met de 50 mm hoge Supra wielen, ik zou gewoon daarvoor gaan, het smoelt gewoon het beste bij deze fiets!BTL schreef: ↑04 okt 2022 08:22 Nou, ik ga voor de Sensa Giulia Evo.
Nu het volgende vraagstuk; wat te doen met de wielen.
Hoge velgen staan erg mooi, maar zijn dan wel weer zwaarder. Hoe groot is het aerodynamische voordeel hiervan?
En merk je bij de wielset wel verschil met klimmen tussen een setje van 1500 of een setje van 1700 gram?
Het liefst koop ik een klimset en aeroset, maar dat laat het budget natuurlijk niet toe, haha!
Iemand met de Evo hier nog tips voor een geschikte wielset?
Je wielset al getest in het hooggebergte?colnagofreak schreef: ↑04 okt 2022 15:14Ik heb zelf de Evo met de 50 mm hoge Supra wielen, ik zou gewoon daarvoor gaan, het smoelt gewoon het beste bij deze fiets!BTL schreef: ↑04 okt 2022 08:22 Nou, ik ga voor de Sensa Giulia Evo.
Nu het volgende vraagstuk; wat te doen met de wielen.
Hoge velgen staan erg mooi, maar zijn dan wel weer zwaarder. Hoe groot is het aerodynamische voordeel hiervan?
En merk je bij de wielset wel verschil met klimmen tussen een setje van 1500 of een setje van 1700 gram?
Het liefst koop ik een klimset en aeroset, maar dat laat het budget natuurlijk niet toe, haha!
Iemand met de Evo hier nog tips voor een geschikte wielset?
Em met de juiste benen knal je daarmee ook nog gewoon de Cauberg op, daar heb je geen klimset voor nodig, alleen goede benen.
En na bijna 8000 km nog geen issues gehad met de wielen, superstrak en stijve wielen.