Sensa
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
- Locatie: Weesp
@ amclassic-fan
En hoe bevallen de Supra RA30 wielen die standaard op de Di2 uitvoering zitten? Ik kan hier weinig over op het internet vinden.
En hoe bevallen de Supra RA30 wielen die standaard op de Di2 uitvoering zitten? Ik kan hier weinig over op het internet vinden.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Daar heb ik nog niet mee gereden. De velgen zijn volgens mij Kinlin XR300's, dat gecombineerd met vrij dikke ronde spaken geeft een wielset die wel stijf en sterk is. De NDS flens van de achternaaf staat wel wat ver naar buiten, waardoor er behoorlijk verschil van spaakspanning is. Maar doordat ze die dikke spaken gebruiken kunnen ze veel spanning op de DS zetten, zodat ook de NDS hard genoeg opgespannen kan worden.
Het zwakste punt van de wielset is waarschijnlijk de voornaaf. Hier zitten zeer kleine lagertjes in. Dat is ook vooral de reden dat er niet mee heb gereden, het zou mij verbazen als die voornaaf veel water kan hebben. Maar goed de praktijk zal 't uitwijzen.
Het zwakste punt van de wielset is waarschijnlijk de voornaaf. Hier zitten zeer kleine lagertjes in. Dat is ook vooral de reden dat er niet mee heb gereden, het zou mij verbazen als die voornaaf veel water kan hebben. Maar goed de praktijk zal 't uitwijzen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
- Locatie: Weesp
Oké de naaf is dus misschien een minpunt aan deze wielen, maar met de velg heb ik zelf dan wel goede ervaringen. Mijn huidige Fulcrum R7 trainingswielen zullen iig niet beter zijn gezien de prijs (al zegt dat natuurlijk niet alles). We zullen zien!
Niet zeuren, gewoon doorfietsen
Ik rijd op een Romagna 2011 frame en heb met 80+ km/u ook nog niet iets van dat zwabberen gemerkt...rikkert schreef:Huh, normaal? Ben wel harder gegaan met carbon en alu maar zwabberen: neuh, niet echt.Ridley-Wilier schreef:Boven de 80 kilometer lijkt me inderdaad wel redelijk normaal voor een frame!
Mijn volgende fiets wordt echter waarschijnlijk geen Sensa. Niet zozeer omdat ik het kwalitatief geen goede fietsen vindt, maar meer omdat de geometrie van het frame mij niet optimaal past. Ik kan er weliswaar toertochten van 150+ km mee rijden, maar toch blijf ik het gevoel hebben mijn armen te ver te moeten strekken. Daarbij zit ik al behoorlijk diep (zo goed als horizontaal), maar heb ik nog steeds 2cm aan spacers onder mijn stuur. (al is dat dan wel weer ideaal om een kleine bel te verstoppen ) Verder staat m'n zadel juist weer heel hoog, dus de framemaat is qua hoogte wel goed. Ik heb gewoon relatief lange benen in verhouding tot een wat kortere romp en armen, dus zal mijn volgende fiets een wat kortere bovenbuis moeten hebben.
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
- Locatie: Weesp
Iemand al foto's van de Giulia?
Niet zeuren, gewoon doorfietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Ik kan je wel helpen aan een bijzonder mooi plaatje van mijn nieuwe lombardia sl ;p
Ik ben alleen nog in afwachting van mijn fine-tuning onderdelen
Ik ben alleen nog in afwachting van mijn fine-tuning onderdelen
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
- Locatie: Weesp
Het verschil is dat bij de Supremo, zoals Sensa dat zelf zegt, een geavanceerdere mix van carbon wordt gebruikt. Hierdoor wordt het gewicht lager. Of er veel prijsverschil is, geen idee. Vind zelf de kleurstelling van de 'gewone' Giulia mooier.feddesman schreef:Weet iemand wat het verschil tussen de Giulia special en de Supremo is (behalve de kleur dan)
En of er veel prijsverschil is?
P.S. waar heb je die foto van de Supremo gevonden? Op de site zie ik hem nog niet staan.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen