Dank voor al jullie reacties!
ik zit zelf dan ook al tijden te twijfelen of, en wat er komen moet. Gravelbike ligt denk ik echt te dicht bij wat ik nu heb en met een hardtail kan ik vermoed ik minder als ik hem meeneem naar buitenland of naar een bikepark. Is de snelheid op een hardtail echt zoveel meer als het parcour niet te gek is?
Feit blijft dat ik inderdaad het meeste fiets hier in het noorden en alles te doen is met de crosser. Het is alleen redelijk spartaans
![😅](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f605.svg)
en kost je soms gewoon je rug, vooral als er veel wortels liggen of in de winter als de tracks bevroren zijn.
Ook ben ik wel benieuwd wat überhaupt bredere banden doen in een MTB. Ik had altijd de 33 mm en heb nu 36 mm tubeless onder de crosser, dit scheelt al wel weer wat.
Als het een fully zou worden ben ik tot nu meest gefocust op de Trek
Supercaliber, de Cannondale Scalpel en de Specialized Epic.
De kortere veerweg die wordt benoemd onthoud ik even! En de nieuwere modellen zijn dus eigenlijk comfortabeler maar minder agressief (snel) als ik het goed lees?
Na jullie reacties denk ik dat wat ik zoek een MTB is die iets meer comfort bied als mijn cyclocrosser en die kan pakken als het terrein of de weersomstandigheden minder geschikt zijn voor de crosser.
Misschien maar eens een test hardtail en fully proberen op het zelfde parcours en deze beide langs mijn ervaringen op de crosser leggen.
Dilemma’s dilemma’s…..