Ultieme en snelste MTB
- Livelifetothemaxx
- Forum-lid
Dan de trail versie van een XC fully. Die hebben een beetje extra veerweg, een wat stijvere vork en vaak een dropper, maar zijn nog steeds licht en hebben een racegeo. Neem 30 mm brede velgen, zodat je met banden alle kanten op kunt naar gelang het terrein waar je gaat rijden.Livelifetothemaxx schreef: ↑18 jul 2023 21:56 (...) Het liefst een fiets die overal geschikt voor is en supersnel natuurlijk! (...)
Een bikepark wordt wel pittig met een dergelijke setup, maar minder heftige Enduro stukken zijn dan ook nog steeds te doen.
Diverse merken bieden zoiets aan. Bijvoorbeeld Santa Cruz Blur (zou mijn keuze zijn), maar bijvoorbeeld Scott Spark of Canyon Lux hebben bij mijn weten ook een trail uitvoering.
(Of, als geld geen rol speelt: een Pivot 429)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
De Scalpel is er ook in een SE uitvoering met 120mm. De nieuwe oiz is volgens mij ook 120 en de 2023 hi mod scalpel dacht ik al 110/120.
Santa Cruz vind ik ook wel heel mooi hoor!!! Ik denk dat elke nieuwe fully naar 110/120mm gaat en 100mm gaat uitsterven.
En let met je gewicht op dat je een fox32 mijd, die is echt veel te slap, bijna gevaarlijk.
Santa Cruz vind ik ook wel heel mooi hoor!!! Ik denk dat elke nieuwe fully naar 110/120mm gaat en 100mm gaat uitsterven.
En let met je gewicht op dat je een fox32 mijd, die is echt veel te slap, bijna gevaarlijk.
De keuze is reuze dus
En helemaal mee eens: als je een beetje agressiever wilt rijden, blijf dan weg van de ultralichte XC vorken (Fox 32 SC, SID worldcup), die zijn veel te slap dan
En helemaal mee eens: als je een beetje agressiever wilt rijden, blijf dan weg van de ultralichte XC vorken (Fox 32 SC, SID worldcup), die zijn veel te slap dan
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een Blur TR. Einde discussie.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Zelfs de toppers kiezen tussen drie soorten fietsen, naar gelang het world cup parcours. 1 fiets die overal het snelst is, die is er gewoon niet. Met 1 fiets is het altijd een compromis.
Bedenk dus eerst wat je met de fiets wilt doen en zeker ook op welk terrein je wat wilt laten. Pas dan kan de juiste keuze gemaakt worden. ( HT, XC fully of trail fully)
Bedenk dus eerst wat je met de fiets wilt doen en zeker ook op welk terrein je wat wilt laten. Pas dan kan de juiste keuze gemaakt worden. ( HT, XC fully of trail fully)
Dat zeg ik ook altijd. Ik zie in de praktijk wel meer mensen overkill dan 'underkill' rijden. Een bewijs dat de marketing goed werkt.scottwilko schreef: ↑19 jul 2023 21:02 Zelfs de toppers kiezen tussen drie soorten fietsen, naar gelang het world cup parcours. 1 fiets die overal het snelst is, die is er gewoon niet. Met 1 fiets is het altijd een compromis.
- Livelifetothemaxx
- Forum-lid
De bikeparks vergeet ik voor nu. Mocht ik daar een keer terecht komen zie dat dan wel weer. Nu eerst op zoek de voor mij beste xc fully
De Santa Cruz fietsen spreken mij qua looks ook zeer aan maar zijn toch vaak meer trail gericht en minder snel/agressief als eerder genoemde fietsen van Trek, Cannondale en Scott op de rondjes hier in vlakke Nederland?
Ik ga mij nu eerst even in deze modellen verdiepen.
De Santa Cruz fietsen spreken mij qua looks ook zeer aan maar zijn toch vaak meer trail gericht en minder snel/agressief als eerder genoemde fietsen van Trek, Cannondale en Scott op de rondjes hier in vlakke Nederland?
Ik ga mij nu eerst even in deze modellen verdiepen.
-
- Forum-lid HC
Die Santa Cruz is niet meer trail gericht dan een Scalpel of een Spark.
De blur is echt wel een XC fiets. Laat je niet voor de gek houden.
En bedenk je dat 100mm veerweg best lastig is om goed in te stellen, dat komt echt heel nauw.
Met 120mm heb je veel meer ruimte om dat echt voor elkaar te krijgen.
Zeker op de nederlandse rondje is vooral een voorvork met 100mm heel lastig goed instellen.
Met normaal tot relaxt rijden is het vaal prima, maar als je gaat pushen mis je progressiviteit.
Dan moet je eigenlijk een token toevoegen, maar dan is het vaak weer aan de harde kant bij rustig rijden.
Met 120mm veerweg wordt er vaak ook een 3pos lockout geleverd, dat is zeker voor nerderland echt top.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik voor een 120mm gaan.
De blur is echt wel een XC fiets. Laat je niet voor de gek houden.
En bedenk je dat 100mm veerweg best lastig is om goed in te stellen, dat komt echt heel nauw.
Met 120mm heb je veel meer ruimte om dat echt voor elkaar te krijgen.
Zeker op de nederlandse rondje is vooral een voorvork met 100mm heel lastig goed instellen.
Met normaal tot relaxt rijden is het vaal prima, maar als je gaat pushen mis je progressiviteit.
Dan moet je eigenlijk een token toevoegen, maar dan is het vaak weer aan de harde kant bij rustig rijden.
Met 120mm veerweg wordt er vaak ook een 3pos lockout geleverd, dat is zeker voor nerderland echt top.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik voor een 120mm gaan.
- Livelifetothemaxx
- Forum-lid
Top info! Thnx