Luxe probleem aanschaf mountainbike
-
- Forum-lid
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 03 jan 2010 15:22
Heb inmiddels 2 dagen rondgereden op een Trek Procaliber 9.7 uit 2023. In vergelijking met de cyclocrosser die ik voorheen had is dit een heel stuk comfortabeler fietsen. Wat dat betreft een goede optie. Het enige waar ik zo m'n bedenkingen bij heb is het Isospeed gebeuren. Niet de werking ervan, maar ik lees op internet wat berichten (overigens dateren deze wel uit 2017/2018) dat deze gadget kan leiden tot slijtage aan het carbon met veel speling en gekraak tot gevolg. Iemand die hier ervaringen mee heeft? Of is dat Isospeed gebeuren sindsdien zover doorontwikkeld dat er zich geen problemen meer mee voordoen?
Elke fiets waar onderdelen middels lagers verbonden zijn moet bij gebruik op speling/herrie/vastzitten worden gecontroleerd. Dat soort zaken gaat nooit over, maar moet aangepakt worden. Hetzelfde bij de Procaliber.
En bij sommige modellen uit eerste series barstte de zitbuis onder het scharnierpunt. Niet bij veel (en ik heb er veel door mijn handen laten gaan).
En bij sommige modellen uit eerste series barstte de zitbuis onder het scharnierpunt. Niet bij veel (en ik heb er veel door mijn handen laten gaan).
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
In het begin had Trek met de Isospeed decoupler last van speling door slijtage.
Volgens mij is dat wel opgelost, anders de Supercaliber van Trek, die heeft geen Isospeed decoupler maar een demper voor minimale achtervering.
Volgens mij is dat wel opgelost, anders de Supercaliber van Trek, die heeft geen Isospeed decoupler maar een demper voor minimale achtervering.
-
- Forum-lid
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 03 jan 2010 15:22
Dank voor alle input. Na diverse proefritten nu dan toch besloten te gaan voor een hardtail. Nu op zoek naar een ideale hardtail!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40118
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een Santa Cruz Cameleon met Fox34, XTR groep en setje lichte Van Speyk wieltjes.
Klaaaaaar
Klaaaaaar
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is mooi!cervelocastelli schreef: ↑14 jun 2023 19:54 Dank voor alle input. Na diverse proefritten nu dan toch besloten te gaan voor een hardtail. Nu op zoek naar een ideale hardtail!
Qua beschikbaarheid en prijs ook goed nieuws veel hartails gaan weg voor dumpprijzen. Maar die Santa Cruz nog niet daniel
Wat bij een hardtail momenteel wel even goed is om op de letten is de geo, sommige hebben een compleet nieuwe geo. BV Scott en Cannondale en sommige nog niet, Trek, Canyon. Dat is niet goed of fout, maar wel belangrijk voor wat je wilt.
De nieuwe hardtails zijn heel veelzijdig en leuk om te rijden. Maar heel lang en groot. Ik vind dat wel gaaf.
Maar als ik op mijn racer stap heb ik altijd even het idee op een kinderfiets te stappen.
Mijn hardtail is 25cm langer dan mijn racer! Nee er ontbreekt geen comma!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40118
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
SC heeft hun supply idd nog steeds niet op orde. Echt heel slecht.wasbeer2006 schreef: ↑19 jun 2023 09:30
Qua beschikbaarheid en prijs ook goed nieuws veel hartails gaan weg voor dumpprijzen. Maar die Santa Cruz nog niet daniel
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 03 jan 2010 15:22
Hoi, ik heb mijn keuzes nu beperkt tot de volgende 2 hardtails: Trek Procaliber 9.7 uit 2023 en de Scott Scale 930 uit 2023.
Bij de Trek heb ik echter zo mijn twijfels over het Isospeed gebruik. Ik las op internet wat items over de slijtage van het carbon wat tot speling zou leiden.
Mijn voorkeur bij de Scott gaat uit naar de witte versie. Een lokale dealer gaf echter aan dat je bij een witte fiets altijd rekening moet houden met vergeling van de lak. Vond dat vreemd en maakt me aan het twijfelen. Iemand met een witte fiets die last heeft of heeft gehad van verkleuring-vergeling? Dat zou toch niet moeten kunnen?
Bij de Trek heb ik echter zo mijn twijfels over het Isospeed gebruik. Ik las op internet wat items over de slijtage van het carbon wat tot speling zou leiden.
Mijn voorkeur bij de Scott gaat uit naar de witte versie. Een lokale dealer gaf echter aan dat je bij een witte fiets altijd rekening moet houden met vergeling van de lak. Vond dat vreemd en maakt me aan het twijfelen. Iemand met een witte fiets die last heeft of heeft gehad van verkleuring-vergeling? Dat zou toch niet moeten kunnen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb witte Cubes en Scotts gehad, nooit maar iets van verkleuring en toen stonden ze 99% van de tijd in een donkere schuur dus erger kan niet als het om vergeling gaat. Als je maar geen extreme reinigingsmiddelen gebruikt. Veel mee fietsen en lekker in de zon, blijven ze goed wit
Persoonlijk zou ik ook voor de nieuwe scott scale gaan van deze twee.
Dat frame is ook echt al heel comfortabel
Persoonlijk zou ik ook voor de nieuwe scott scale gaan van deze twee.
Dat frame is ook echt al heel comfortabel
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb verscheidene witte fietsen gehad.
Concorde, Merida, Museeuw, Pro Race.
De Museeuw vergeelde en daar heb ik in garantie een nieuw frame voor gekregen.
Een wit frame is wel iets gevoeliger voor paint cracks.
Concorde, Merida, Museeuw, Pro Race.
De Museeuw vergeelde en daar heb ik in garantie een nieuw frame voor gekregen.
Een wit frame is wel iets gevoeliger voor paint cracks.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend