UCI over transvrouwen in de sport
- daniel1975
- Forum-lid HC
The story continues.....
https://www.bndestem.nl/sport/wat-een-g ... ?auth_rd=1
https://www.bndestem.nl/sport/wat-een-g ... ?auth_rd=1
Less is bore
Hulde voor Navratilova. Maar goed, zij is dan ook van een generatie waarin dit soort sneeuwvlokjesbullshit niet voorkwam.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Niet terug naar de Middeleeuwen, maar wel terug naar de tijd dat vrouwen helemaal niets in te brengen hadden? En neemdaar de tijd voor ten koste van de geboren vrouw? Zodat die straks gewoon niet meer mee doen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Prima, neem de tijd om een oplossing te vinden en laat tot die tijd de vrouwen onderling sporten....
Less is bore
daniel1975 schreef: ↑26 jun 2023 16:24Prima, neem de tijd om een oplossing te vinden en laat tot die tijd de vrouwen onderling sporten....
Dus je bent al overstag.daniel1975 schreef: ↑26 jun 2023 16:24Prima, neem de tijd om een oplossing te vinden en laat tot die tijd de vrouwen onderling sporten....
Nee, maar de realiteit is wel dat de wetgeving omtrent geslachtsverandering voorlopig niet strenger wordt (en misschien dus nog vrijer). We gaan dus niet terug, speciaal voor de sport. De sport moet met een werkbare oplossing komen die past in deze tijd.
Campagnolo Ultra Dork
Dus omdat vooral mannen er geen last van hebben moeten we (vrouwen en weldenkende mannen) het maar laten gebeuren. Zijn er al sporten waar geboren mannen hier last van hebben? Ik kan me het niet voorstellen.
Niet "maar laten gebeuren", maar de tijd nemen voor een oplossing. Tot kort geleden was de wetenschap er nog van overtuigd dat een lage testosteronwaarde genoeg is. Deze paar wedstrijden in relatief onbeduidende koersen, laten een ander beeld zien, maar het is nog zeker niet zo dat alle grote wedstrijden worden gewonnen door transvrouwen.
Nu is er discussie en gaan er langzaam dingen veranderen. Het is maar een spelletje.
Ik zie het liever zo gebeuren dan dat op basis van giswerk en onderbuikgevoelens mensen worden uitgesloten.
Nu is er discussie en gaan er langzaam dingen veranderen. Het is maar een spelletje.
Ik zie het liever zo gebeuren dan dat op basis van giswerk en onderbuikgevoelens mensen worden uitgesloten.
Campagnolo Ultra Dork
Ernie C. schreef: ↑27 jun 2023 10:48 Niet "maar laten gebeuren", maar de tijd nemen voor een oplossing. Tot kort geleden was de wetenschap er nog van overtuigd dat een lage testosteronwaarde genoeg is. Deze paar wedstrijden in relatief onbeduidende koersen, laten een ander beeld zien, maar het is nog zeker niet zo dat alle grote wedstrijden worden gewonnen door transvrouwen.
In de regel kijk je naar de wetenschap voor je dingen doorvoert.
Maar sinds een aantal jaar schijnt het zo te zijn dat je eerst doet en dan probeert de wetenschap zo te manipuleren dat je krijgt waar je naar op zoek bent. (confirmation bias) En dat noemen mensen dan "niet achteruit gaan".