UCI over transvrouwen in de sport
Vooroordelen?
Bij mijn weten is er geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat onweerlegbaar vast heeft gesteld dat een man die niet langer biologisch een man wil zijn, en in transitie gaat, hem automatisch tot een volwaardige biologische vrouw maakt.
Bij mijn weten is er geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat onweerlegbaar vast heeft gesteld dat een man die niet langer biologisch een man wil zijn, en in transitie gaat, hem automatisch tot een volwaardige biologische vrouw maakt.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik lees hier nergens dat transpersonen niet geaccepteerd zouden worden omwille van wie ze zijn.
Maar om even jouw woorden te gebruiken.
Dat je als voormalige man niet mag deelnemen aan wedstrijden bij de dames, "leer er mee leven".
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Euh, euh, euh........
https://www.facebook.com/reel/645423880951150
https://www.facebook.com/reel/645423880951150
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Maar je draait steeds om de hete brij heen. Vind je het nou wel of niet kunnen als een man zegt ik ben een vrouw en dat je dan zo kan meedoen in de vrouwen competitie? Ik zag laatst een kooi gevecht met een man tegen een vrouw dat wil jij niet zien. Klopt gewoon niet.
De hete brij is dat we als westerse maatschappij de definities van man en vrouw hebben losgelaten en dat mijn (of jouw) persoonlijke mening daarover irrelevant is voor dit vraagstuk.
Zoals ik al eerder zei: ik ben er geen voorstander van maar ik zie meer in een gedegen oplossing op basis van wederzijds respect en dialoog dan een overhaaste oplossing op basis van de onderbuik.
We moeten nu ook niet gaan doen alsof alle vrouwen nu gedupeerd worden. Een handjevol heeft voorlopig naast de pot gepist met een overwinning, podium of kwalificatie. Wat mij betreft is dat geen reden om een andere groep per direct te gaan uitsluiten.
Even een aparte categorie uit de grond stampen is een utopie. Als je al ziet dat de Giro Donne op het nippertje gered kan worden, dan is een "Tour de Trans" al helemaal ver weg.
En dan blijft het alsnog onmogelijk om in de amateursport op geslacht te controleren zolang het in het paspoort veranderd kan worden.
Zoals ik al eerder zei: ik ben er geen voorstander van maar ik zie meer in een gedegen oplossing op basis van wederzijds respect en dialoog dan een overhaaste oplossing op basis van de onderbuik.
We moeten nu ook niet gaan doen alsof alle vrouwen nu gedupeerd worden. Een handjevol heeft voorlopig naast de pot gepist met een overwinning, podium of kwalificatie. Wat mij betreft is dat geen reden om een andere groep per direct te gaan uitsluiten.
Even een aparte categorie uit de grond stampen is een utopie. Als je al ziet dat de Giro Donne op het nippertje gered kan worden, dan is een "Tour de Trans" al helemaal ver weg.
En dan blijft het alsnog onmogelijk om in de amateursport op geslacht te controleren zolang het in het paspoort veranderd kan worden.
Campagnolo Ultra Dork
De Westerse maatschappij heeft helemaal niets losgelaten.
Een aantal goed georganiseerde en goed voorzien van kapitaal (door veroordeeld crimineel/miljardair Soros bijvoorbeeld) zeer, zeer kleine activistische minderheden hebben dit gedaan.
Uiteindelijk maakt het op de lange termijn niet zoveel uit, daar waar het kapitalistische systeem geen waarden heeft en op gelijk welke wagen springt als het opbrengt zal het probleem door migratie zelf verdwijnen, de demografische ontwikkelingen ten gevolge van migratie zullen dit minderheidsdenken gewoon van de kaart vegen.
Tot spijt van de progressieven zijn zij zelf de oorzaak van het heropleven van een conservatisme.
Mijn slecht karakter zorgt ervoor dat ik dit ergens naast tragisch ook wel amusant vind.
De rest stond erbij, keek ernaar en uit angst om als transfoob bestempeld te worden ging het nagenoeg zonder kritiek, zelfs niet op praktische zaken zoals deze casus. Dat mag je het klootjesvolk, inclusief transvrouwen zelf ook wel aanrekenen. Dat hoef je niet op de elite af te schuiven.
Verder eens hoor, maar dat is een andere discussie
Verder eens hoor, maar dat is een andere discussie
Campagnolo Ultra Dork
Of uit medemenselijkheid...
(In hoeverre dat dan weer angst is om buiten de groep te vallen is weer een andere discussie)
Maar zoals ik al zei: dat gedeelte van de discussie doet hier eigenlijk niet ter zake, zeker niet op dit gedeeltevan het forum. Dat is al besloten en binnen dat kader moet nu een weg gevonden worden waarbij je het meeste recht doet aan alle direct belanghebbenden.
(In hoeverre dat dan weer angst is om buiten de groep te vallen is weer een andere discussie)
Maar zoals ik al zei: dat gedeelte van de discussie doet hier eigenlijk niet ter zake, zeker niet op dit gedeeltevan het forum. Dat is al besloten en binnen dat kader moet nu een weg gevonden worden waarbij je het meeste recht doet aan alle direct belanghebbenden.
Campagnolo Ultra Dork