Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 20 aug 2015 13:36

Nee joh, dat zegt dat een vette afperser is met een dikke spaarpot ........ :?: :?: :?: :P :P :shock: :shock: :? :? :?

Maar ik kan 't mis hebben
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 aug 2015 07:46

Ik heb gisteren Ron Vos aangesproken over het verhaal van de Colnago C60 hier op 't forum.
Hij vertelde me dat hij subdealer is, dat hij de frames en fietsen betrekt via een dealer van Colnago en dat Codagex daar vanaf weet!
Hij heeft vorig jaar een lading frames en fietsen bij hun afgenomen, die zij snel kwijt moesten.
De garantie komt dan ook van Codagex.
Als je van garantie kan spreken bij Codagex, waardeloos en zeeeer traag is mijn eigen ervaring!
Op het moment dat importeurs hun overtollige/overjarige waar kwijt moeten, bellen ze naar mij/ weten ze me wel te vinden, daarna of ervoor willen ze niets met me te maken hebben.
Hypocriete organisatie, waarvan er in de fietswereld wel meer van zijn. Aldus Vos.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3720
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 23 aug 2015 08:54

Karst schreef:Die Bentley voor de deur zegt genoeg....
Das wel fijn dat je dat zegt. Dan weet ik waar ik boeven aan moet herkennen. Aan een Bentley voor de deur. Dat is wel zo makkelijk en duidelijk. Wat zijn er toch weinig boeven in mijn omgeving....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 23 aug 2015 09:22

Codagex is inderdaad zwaar dramatisch. Die lui weten zelf meestal niet waar ze mee bezig zijn.

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 23 aug 2015 09:39

Op zich geen vreemd verhaal van vos, er zijn niet heel veel zaken die grote partijen fietsen kunnen afnemen en als de nieuwe modellen klaar zijn willen de fabrikanten en importeurs graag van de oude waar af.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 23 aug 2015 09:44

amclassic-fan schreef:Dat klopt wel, maar bij 6 maanden ligt de bewijslast bij de consument en dat maakt 't wel complexer. Als een winkelier niet in wilt schikken heb je toch wel een probleem als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt.
Maar hoe bijvoorbeeld in het geval van Cervélo, met levenslange garantie op het frame. Ik heb mijn fiets een aantal jaar terug bij Vos gekocht (allemaal prima, want ik wist wat ik wilde hebben). Maar stel nu dat er iets mis gaat met het frame, wat goddank niet het geval is, bij wie klop ik dan in theorie aan om verhaal te halen?

- bij Vos die voor zo ver hij het al was, nu in ieder geval geen dealer meer is?
- bij een reguliere FM die een huidige erkende Cervélo dealer is?
- bij PON die tegenwoordig de importeur is (toen was dat nog Veltec)?
- bij Cervélo zelf?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 aug 2015 09:52

Hij is aan jouw verkocht door Vos dus in dat geval begin je bij Vos.
Die levenslange garantie zou moeten worden afgehandeld door Cervelo, maar Vos is hier degene die het product geleverd heeft en dus verantwoordelijk is voor de afhandeling van de garantie.

Kom je bij een reguliere Cervelo dealer terecht dan is dat coulance.

De volgende in lijn is PON, die de verplichtingen van Veltec heft overgenomen en nu natuurlijke garantie verplichtingen heeft ten aanzien van Cervelo fietsen.
Als niemand thuis geeft dan is je laatste kans rechtstreeks bij Cervelo.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 aug 2015 10:18

jandb schreef:Op zich geen vreemd verhaal van vos, er zijn niet heel veel zaken die grote partijen fietsen kunnen afnemen en als de nieuwe modellen klaar zijn willen de fabrikanten en importeurs graag van de oude waar af.
Als je zo werkt als importeur dan heb je het toch echt niet begrepen. Je steekt je dealers een mes in de rug. Die verplicht je namelijk ieder jaar om tegen een vrij hoge prijs een heel aantal fietsen/frames aan te schaffen. En als dan vervolgens een paar maanden later diezelfde frames door Vos voor minder al direct aan de consument worden aangeboden, zie als nette dealer zijnde er dan maar vanaf te komen en nog een boterham te verdienen.

Hele verhaal van subdealer is natuurlijk gewoon onzin, je bent dealer of je bent dat niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 aug 2015 13:37

Subdealer is helemaal niet abnormaal, in de autowereld wordt er niet anders gewerkt.
Wanneer het om veel geld gaat, verdwijnen meestal de principes naar de achtergrond, zeker wanneer je bestaan ervanaf hangt. ;)
En ondertussen je dealers wijsmaken dat je zeker niet levert aan Vos, om je eigen graf niet te delven!
De fietswereld is wat dat betreft ook een beetje verrot.
Hoe kan het nou bestaan dat je 2 of 3 importeurs van bv Fulcrum wielen hebt, wat in het verleden(2/3jr terug) zo was.

Ik zie geregeld accountmanagers van de verschillende importeurs bij Vos binnenlopen, waarna hun producten bij hem te koop zijn!

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 23 aug 2015 23:12

Veel importeurs hebben een groot assortiment, met veel overlap. Op zich natuurlijk niet verkeerd voor de rijwielhandel.

Toch denk ik niet dat het verstandig is je merken in de uitverkoop te laten gooien bij bijvoorbeeld Vos. Zo is Veltec ook over de kop gegaan. Fietsenwinkels kiezen dan voor merken waar ze minder prijsconcurrentie op hebben en lopen bij je weg.

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 25 aug 2015 12:31

Vos heeft helemaal geen goede of betere prijzen dan andere fm's.

Hij heeft zelfs een niet bestaande pina marvel 2015 staan! erg knap!

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 25 aug 2015 13:10

ooglenz schreef: Hij heeft zelfs een niet bestaande pina marvel 2015 staan! erg knap!
Hoezo bestaat deze niet?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie