Ervaring met de Vos Zwanenburg
[quote="Daniel1975"]Vraag ik mij nog steeds af waar hij zijn spullen haalt? Rest partijen of toch gewoon echte goede frames via een buitenlands kanaal?[/quote]
Ik weet precies waar Vos zijn spullen vandaan haalt.
Alles wat van veltec komt (cervelo, wilier, bmc, ultima, easton, enervit, sidi, speedplay, enz) haalt hij bij veltec vandaan. Vos en Veltec doen voor één a twee miljoen euro handel per jaar.
Ook groepsets van campa, sram en shimano komen er vandaan.
Veel pina's komen uit het buitenland. Vos heeft een geschil gehad met cardsports omdat die veel te langzaam leveren. Op een snellere manier kan hij aan zijn pinarello's komen, door gewoon naar italie te rijden.
Van de week kwam er nog een lading binnen. 20 FP6'en, 10 Prince'en en een paar Dogma's.
Daarnaast koopt vos ook nog veel spul van Tehava.
Ik heb Vos er in de loop der jaren niet op kunnen betrappen de fietsen op een 'oneerlijke' wijze binnen te halen. En geloof me, ik kom er best vaak, dus ik zie en hoor wel eens wat. Bovendien zie ik regelmatig veregenwoordigers van Nederlandse importeurs over de vloer komen.
Vos koop hele grote partijen en dat levert hem echt mooie inkoopprijzen op. Ik heb nog nooit zo veel sidi-schoenen bij elkaar gezien. De rekening van 86.000 euro mag er dan ook zijn. Daar kan je heel wat schoentjes voor kopen.
Vos pakt overal marge op, maar wellicht minder dan de 'normale FM'. Hij zet wel veel meer om, waardoor hij meer verdient. Geld maakt geld.
Ik weet precies waar Vos zijn spullen vandaan haalt.
Alles wat van veltec komt (cervelo, wilier, bmc, ultima, easton, enervit, sidi, speedplay, enz) haalt hij bij veltec vandaan. Vos en Veltec doen voor één a twee miljoen euro handel per jaar.
Ook groepsets van campa, sram en shimano komen er vandaan.
Veel pina's komen uit het buitenland. Vos heeft een geschil gehad met cardsports omdat die veel te langzaam leveren. Op een snellere manier kan hij aan zijn pinarello's komen, door gewoon naar italie te rijden.
Van de week kwam er nog een lading binnen. 20 FP6'en, 10 Prince'en en een paar Dogma's.
Daarnaast koopt vos ook nog veel spul van Tehava.
Ik heb Vos er in de loop der jaren niet op kunnen betrappen de fietsen op een 'oneerlijke' wijze binnen te halen. En geloof me, ik kom er best vaak, dus ik zie en hoor wel eens wat. Bovendien zie ik regelmatig veregenwoordigers van Nederlandse importeurs over de vloer komen.
Vos koop hele grote partijen en dat levert hem echt mooie inkoopprijzen op. Ik heb nog nooit zo veel sidi-schoenen bij elkaar gezien. De rekening van 86.000 euro mag er dan ook zijn. Daar kan je heel wat schoentjes voor kopen.
Vos pakt overal marge op, maar wellicht minder dan de 'normale FM'. Hij zet wel veel meer om, waardoor hij meer verdient. Geld maakt geld.
-
- Forum-lid
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36
verhaal van Stokie klinkt heel aannemelijk, gistermiddag stond er een grote wagen van Veltec die helemaal werd leeggeladen!
en true : z.s.m. veel omzetten met lage marges is het toverwoord, vreemd he dat ze zo ongeduldig overkomen als je niet weet wat je wil
en true : z.s.m. veel omzetten met lage marges is het toverwoord, vreemd he dat ze zo ongeduldig overkomen als je niet weet wat je wil
Bij vos moeten ze gewoon veel verkopen.
Ze hebben er geen tijd voor een bakkie koffie met de klant en uitgebreide verhalen over en weer. In die tijd van die verhalen, kan hij iemand anders ook een fiets verkopen.
Die nieuwe zaak is wel heel groot. Boven een grote hal met alle fietsen en frames (40%). Maar beneden is een nog grotere ruimte voor opslag, ongeveer 60% van de totale ruimte. Vos zat er over na te denken om daar een testbaantje voor fietsen en mountainbikes te maken.
Ze hebben er geen tijd voor een bakkie koffie met de klant en uitgebreide verhalen over en weer. In die tijd van die verhalen, kan hij iemand anders ook een fiets verkopen.
Die nieuwe zaak is wel heel groot. Boven een grote hal met alle fietsen en frames (40%). Maar beneden is een nog grotere ruimte voor opslag, ongeveer 60% van de totale ruimte. Vos zat er over na te denken om daar een testbaantje voor fietsen en mountainbikes te maken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Dat is wat hij mij ook heeft verteld: hij rijdt naar Italie, laadt bij de fabriek een hele vrachtwagen vol Pina's en rekent direct af. Omdat hij (naar eigen zeggen) in zijn eentje meer Pina's verkoopt dan Cardsports importeert zien ze hem graag komen in Treviso.Op een snellere manier kan hij aan zijn pinarello's komen, door gewoon naar italie te rijden.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
devoorzitter schreef:Dat is wat hij mij ook heeft verteld: hij rijdt naar Italie, laadt bij de fabriek een hele vrachtwagen vol Pina's en rekent direct af. Omdat hij (naar eigen zeggen) in zijn eentje meer Pina's verkoopt dan Cardsports importeert zien ze hem graag komen in Treviso.Op een snellere manier kan hij aan zijn pinarello's komen, door gewoon naar italie te rijden.
In een zee container gaan 400 frames, waarom gaat hij dan 40 frames apart halen zoals hierboven staat?
De groot spraak van die kerel is gewoon zielig. Volgens mij stoppen de meeste met dat soort gedrag als ze van de basisschool af komen...
Veltec aan de andere kant steekt z'n eigen dealers gewoon een mes in de rug met deze handel. Het verwonderd mij dat er nog dealers zijn die zaken met Veltec willen doen. Als ik dealer was geweest had ik 't wel geweten en was ik m'n spullen elders in de EU gaan halen, lang leven vrij verkeer van goederen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40005
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik snap het ook niet. Het bestaat toch niet dat hij gewoon op en neer rijdt naar Treviso voor 40 frames terwijl de officiele kanalen momenteel op 10+ weken levertijd zitten. Ook Flarer in Italie rekent momenteel 10+ weken. Gistern nog contact over gehad.
En Vos kan zomaar de meest mooie frames ophalen? Sorry, maar dat klinkt heel, heel raar.
De FP3 Pink die Eline besteld heeft eind september is nog steeds niet binnen en geen idee wanneer die komt.
En Vos kan zomaar de meest mooie frames ophalen? Sorry, maar dat klinkt heel, heel raar.
De FP3 Pink die Eline besteld heeft eind september is nog steeds niet binnen en geen idee wanneer die komt.
Less is bore
Over marges gesproken
Hij verkoopt fietsen minus 20%, zonder BTW volgens zijn informatie. Hij moet het dus van snelle omzet hebben.
Hij verkoopt fietsen minus 20%, zonder BTW volgens zijn informatie. Hij moet het dus van snelle omzet hebben.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
[quote="Amclassic-fan"]
In een zee container gaan 400 frames, waarom gaat hij dan 40 frames apart halen zoals hierboven staat? [/quote]
De rest van die vrachtwagen wordt volgeladen met pakken koffie en cake.
Die altijd voor je klaarstaat.
In een zee container gaan 400 frames, waarom gaat hij dan 40 frames apart halen zoals hierboven staat? [/quote]
De rest van die vrachtwagen wordt volgeladen met pakken koffie en cake.
Die altijd voor je klaarstaat.
Gazelle Team TVM \'99
[quote="Amclassic-fan"]
Veltec aan de andere kant steekt z'n eigen dealers gewoon een mes in de rug met deze handel. Het verwonderd mij dat er nog dealers zijn die zaken met Veltec willen doen. Als ik dealer was geweest had ik 't wel geweten en was ik m'n spullen elders in de EU gaan halen, lang leven vrij verkeer van goederen.[/quote]
Ach, een beetje dealer steekt de importeur, wie om het even, een mes in de rug door te kopen bij de Jan Griepen, Topolino's etc, spullen uit het grijze circuit dus. Ik vind het openbreken van de markt door Vos wel OK, ECHTER laat Vos zijn aftersales dan ook op orde hebben, zodat de onschuldige? consument niet om garantie komt zeuren bij een andere dealer....
Veltec aan de andere kant steekt z'n eigen dealers gewoon een mes in de rug met deze handel. Het verwonderd mij dat er nog dealers zijn die zaken met Veltec willen doen. Als ik dealer was geweest had ik 't wel geweten en was ik m'n spullen elders in de EU gaan halen, lang leven vrij verkeer van goederen.[/quote]
Ach, een beetje dealer steekt de importeur, wie om het even, een mes in de rug door te kopen bij de Jan Griepen, Topolino's etc, spullen uit het grijze circuit dus. Ik vind het openbreken van de markt door Vos wel OK, ECHTER laat Vos zijn aftersales dan ook op orde hebben, zodat de onschuldige? consument niet om garantie komt zeuren bij een andere dealer....