Ervaring met de Vos Zwanenburg
[quote="eelcoz"]Maar vind je 60-80 euro ook niet een beetje erg zot? Hij kan het toch gewoon zien als een product dat ie verkoopt. Ik snap ook wel dat het geen service is, dat er ook iets aan verdiend moet worden, maar ik vind deze prijzen buiten alle proporties.
[/quote]
+1
Hou het transparant, en reken, voor het gebruik van de apparatuur, gewoon een hoger uurtarief. 60 euro/uur ofzo. Kom je op 30 euro, wat je kwijt gescholden word als je er ook een fiets koopt.
[/quote]
+1
Hou het transparant, en reken, voor het gebruik van de apparatuur, gewoon een hoger uurtarief. 60 euro/uur ofzo. Kom je op 30 euro, wat je kwijt gescholden word als je er ook een fiets koopt.
Ik doe zelf relatief veel metingen en ben daar een half uur minimaal mee bezig.
Bij mij behelst een meting het meten maar ook het in kaart brengen van wat de klant wil met zijn -haar fiets , heeft hij-zij problemen met rug , schouders ,armen , benen.
Daar komt bij dat ik mensen vaak moet meten die elders een fiets kopen(lees dozenschuivers)en dan bij mij komen voor een meting achteraf.
Vaak moet ik dan wel links en rechts wurgen om het er in of uit te krijgen maar ik doe dat gewoon met een glimlach want een klant is een klant en mijn tarief is bekend.
Als LBS kun je in deze tijd vaak tandenknarsend zitten simmen maar draai het om en kijk eens wat de klant wil.
Als een klant kiest voor een fiets van een dozenschuiver probeer ik van te voren al een meting te doen dan heeft die klant in ieder geval een fiets op maat en vervolgens laat ie de rest bij mij doen.
Wat AM classic zegt over die dozenschuivers gaat voor een goede LBS die met een open mind zijn klanten bedient niet gebeuren.
Ik krijg overigens nog heel vaak de klacht dat een LBS niets doet aan een fiets die niet van hem komt en dan zeg ik tegen mijn collega's denk na want het is je inkomen voor de toekomst.
Grtz; Mtbfool
Als fietsenmakers zulke hoge bedragen blijven rekenen staat er vanzelf iemand op die in dit "gat" springt en zo prijzen ze zichzelf uit de markt.
Wellicht is er een groep fietsenmakers die het zich kan veroorloven omdat ze, nog, genoeg klandizie hebben.
Meegemaakt in de auto/motorbanden branche, de garage vertikt het om een bandje op te leggen omdat de band niet bij hen gekocht is. Nu zijn er bedrijfjes waar je voor € 12,50 een bandje om je velg laat leggen.
Wellicht is er een groep fietsenmakers die het zich kan veroorloven omdat ze, nog, genoeg klandizie hebben.
Meegemaakt in de auto/motorbanden branche, de garage vertikt het om een bandje op te leggen omdat de band niet bij hen gekocht is. Nu zijn er bedrijfjes waar je voor € 12,50 een bandje om je velg laat leggen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="baron062"][quote="eelcoz"]Maar vind je 60-80 euro ook niet een beetje erg zot? Hij kan het toch gewoon zien als een product dat ie verkoopt. Ik snap ook wel dat het geen service is, dat er ook iets aan verdiend moet worden, maar ik vind deze prijzen buiten alle proporties.
[/quote]
+1
Hou het transparant, en reken, voor het gebruik van de apparatuur, gewoon een hoger uurtarief. 60 euro/uur ofzo. Kom je op 30 euro, wat je kwijt gescholden word als je er ook een fiets koopt.
[/quote]
Weet je hoe lang je met een goede meting bezig bent???
30min serieus bezig zijn, beetje er omheen lullen en dan is je uur zo vol. Ik snap het dus wel!
[/quote]
+1
Hou het transparant, en reken, voor het gebruik van de apparatuur, gewoon een hoger uurtarief. 60 euro/uur ofzo. Kom je op 30 euro, wat je kwijt gescholden word als je er ook een fiets koopt.
[/quote]
Weet je hoe lang je met een goede meting bezig bent???
30min serieus bezig zijn, beetje er omheen lullen en dan is je uur zo vol. Ik snap het dus wel!
Less is bore
[quote="Daniel1975"][quote="baron062"][quote="eelcoz"]Maar vind je 60-80 euro ook niet een beetje erg zot? Hij kan het toch gewoon zien als een product dat ie verkoopt. Ik snap ook wel dat het geen service is, dat er ook iets aan verdiend moet worden, maar ik vind deze prijzen buiten alle proporties.
[/quote]
+1
Hou het transparant, en reken, voor het gebruik van de apparatuur, gewoon een hoger uurtarief. 60 euro/uur ofzo. Kom je op 30 euro, wat je kwijt gescholden word als je er ook een fiets koopt.
[/quote]
Weet je hoe lang je met een goede meting bezig bent???
30min serieus bezig zijn, beetje er omheen lullen en dan is je uur zo vol. Ik snap het dus wel![/quote]
En dan nog iets: onder wiens verantwoordelijkheid valt het dan als de fiets toch niet de juiste maat blijkt te zijn?
[/quote]
+1
Hou het transparant, en reken, voor het gebruik van de apparatuur, gewoon een hoger uurtarief. 60 euro/uur ofzo. Kom je op 30 euro, wat je kwijt gescholden word als je er ook een fiets koopt.
[/quote]
Weet je hoe lang je met een goede meting bezig bent???
30min serieus bezig zijn, beetje er omheen lullen en dan is je uur zo vol. Ik snap het dus wel![/quote]
En dan nog iets: onder wiens verantwoordelijkheid valt het dan als de fiets toch niet de juiste maat blijkt te zijn?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Daarom noemen ze het een ADVIES!
Less is bore
[quote="rene1"]Als fietsenmakers zulke hoge bedragen blijven rekenen staat er vanzelf iemand op die in dit "gat" springt en zo prijzen ze zichzelf uit de markt.
Wellicht is er een groep fietsenmakers die het zich kan veroorloven omdat ze, nog, genoeg klandizie hebben.
Meegemaakt in de auto/motorbanden branche, de garage vertikt het om een bandje op te leggen omdat de band niet bij hen gekocht is. Nu zijn er bedrijfjes waar je voor 12,50 een bandje om je velg laat leggen.[/quote]
In het verlengde hiervan is het ook vreemd dat je niet altijd makkelijk terrecht kan bij een FM als je de fiets niet daar gekocht hebt. Dan denk ik zelf dit is de uitgelezen mogelijkheid om aan deze potientiele klant te laten zien hoe je service is. Bovendien kunnen ze gewoon het normale tarief rekenen voor het gedane werk.
Wellicht is er een groep fietsenmakers die het zich kan veroorloven omdat ze, nog, genoeg klandizie hebben.
Meegemaakt in de auto/motorbanden branche, de garage vertikt het om een bandje op te leggen omdat de band niet bij hen gekocht is. Nu zijn er bedrijfjes waar je voor 12,50 een bandje om je velg laat leggen.[/quote]
In het verlengde hiervan is het ook vreemd dat je niet altijd makkelijk terrecht kan bij een FM als je de fiets niet daar gekocht hebt. Dan denk ik zelf dit is de uitgelezen mogelijkheid om aan deze potientiele klant te laten zien hoe je service is. Bovendien kunnen ze gewoon het normale tarief rekenen voor het gedane werk.
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30
[quote="Daniel1975"]Weet je hoe lang je met een goede meting bezig bent???
30min serieus bezig zijn, beetje er omheen lullen en dan is je uur zo vol. Ik snap het dus wel![/quote]
Vertel, dat wil ik wel weten. Hoe lang ben je er mee bezig als de klant aangeeft een meting te willen om zijn framemaat te bepalen en verder niets? Het 'er omheen lullen' klinkt als: verkopen. Wat logisch is als ondernemer, maar wat mij betreft ook eigen risico als de klant aangeeft daar niet in geinteresseerd te zijn.
30min serieus bezig zijn, beetje er omheen lullen en dan is je uur zo vol. Ik snap het dus wel![/quote]
Vertel, dat wil ik wel weten. Hoe lang ben je er mee bezig als de klant aangeeft een meting te willen om zijn framemaat te bepalen en verder niets? Het 'er omheen lullen' klinkt als: verkopen. Wat logisch is als ondernemer, maar wat mij betreft ook eigen risico als de klant aangeeft daar niet in geinteresseerd te zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30
[quote="dieseltje"]In het verlengde hiervan is het ook vreemd dat je niet altijd makkelijk terrecht kan bij een FM als je de fiets niet daar gekocht hebt. Dan denk ik zelf dit is de uitgelezen mogelijkheid om aan deze potientiele klant te laten zien hoe je service is. Bovendien kunnen ze gewoon het normale tarief rekenen voor het gedane werk.[/quote]
Inderdaad!
En de reden dat deze persoon naar die specifieke FM gaat is waarschijnlijk omdat hij hem zo goed geholpen heeft bij de fietsmeting. Oh, nee... oeps... want dat wilde de FM niet doen...
Inderdaad!
En de reden dat deze persoon naar die specifieke FM gaat is waarschijnlijk omdat hij hem zo goed geholpen heeft bij de fietsmeting. Oh, nee... oeps... want dat wilde de FM niet doen...
[quote="dieseltje"][quote="rene1"]Als fietsenmakers zulke hoge bedragen blijven rekenen staat er vanzelf iemand op die in dit "gat" springt en zo prijzen ze zichzelf uit de markt.
Wellicht is er een groep fietsenmakers die het zich kan veroorloven omdat ze, nog, genoeg klandizie hebben.
Meegemaakt in de auto/motorbanden branche, de garage vertikt het om een bandje op te leggen omdat de band niet bij hen gekocht is. Nu zijn er bedrijfjes waar je voor 12,50 een bandje om je velg laat leggen.[/quote]
In het verlengde hiervan is het ook vreemd dat je niet altijd makkelijk terrecht kan bij een FM als je de fiets niet daar gekocht hebt. Dan denk ik zelf dit is de uitgelezen mogelijkheid om aan deze potientiele klant te laten zien hoe je service is. Bovendien kunnen ze gewoon het normale tarief rekenen voor het gedane werk.[/quote]
Mhwa, ik weet niet of dit waar is. En dan zou ik de fm eerder dom noemen. Want elke klant is er eentje, ookal is de fiets daar niet aangekocht en gaat de klant voor de service naar de fm. Klant = klant en dat betekent geld.
Wellicht is er een groep fietsenmakers die het zich kan veroorloven omdat ze, nog, genoeg klandizie hebben.
Meegemaakt in de auto/motorbanden branche, de garage vertikt het om een bandje op te leggen omdat de band niet bij hen gekocht is. Nu zijn er bedrijfjes waar je voor 12,50 een bandje om je velg laat leggen.[/quote]
In het verlengde hiervan is het ook vreemd dat je niet altijd makkelijk terrecht kan bij een FM als je de fiets niet daar gekocht hebt. Dan denk ik zelf dit is de uitgelezen mogelijkheid om aan deze potientiele klant te laten zien hoe je service is. Bovendien kunnen ze gewoon het normale tarief rekenen voor het gedane werk.[/quote]
Mhwa, ik weet niet of dit waar is. En dan zou ik de fm eerder dom noemen. Want elke klant is er eentje, ookal is de fiets daar niet aangekocht en gaat de klant voor de service naar de fm. Klant = klant en dat betekent geld.
Mhwa, ik weet niet of dit waar is. En dan zou ik de fm eerder dom noemen. Want elke klant is er eentje, ookal is de fiets daar niet aangekocht en gaat de klant voor de service naar de fm. Klant = klant en dat betekent geld.
Iemand die nuchter nadenkt(zie boven).
Mijn kredo in mijn eigen shop is een klant is een klant en als je die als klant behandelt en aandacht geeft komt die wel terug(vroeger of Later) maar hij komt terug en daar is een punt waar ik mijn ding mee doe.
Die sticker op die fiets is alleen een merk maar voor de rest is elke fiets hetzelfde , daarbij komt dan dat ik bij de meeste importeurs zaken doe en als zodanig ook al ben ik met 1 merk bezig toch andere klanten service kan bieden.
HHHHHHMMMMMM hoe moeilijk kan het zijn.
Grtz; mtbfool
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="eelcoz"]Maar vind je 60-80 euro ook niet een beetje erg zot? Hij kan het toch gewoon zien als een product dat ie verkoopt. Ik snap ook wel dat het geen service is, dat er ook iets aan verdiend moet worden, maar ik vind deze prijzen buiten alle proporties.
[/quote]
Ligt er helemaal aan wat je voor dat geld terug krijgt. Als ze niet meer doen dan een paar maten opmeten en dat in een computer programmaatje kloppen is het veel te veel geld. Dat kan je net goed zelf doen op Wrench Science.
Maar als iemand gewoon een poos bezig is om je goed op de fiets te zetten vind ik 't een heel fatsoenlijk bedrag. Er is heel wat meer kennis nodig om iemand goed op de fiets te zetten dan om een derailleur af te stellen. Lijkt het me vrij normaal dat je daar dan ook een bijbehorende prijs voor betaald.
[/quote]
Ligt er helemaal aan wat je voor dat geld terug krijgt. Als ze niet meer doen dan een paar maten opmeten en dat in een computer programmaatje kloppen is het veel te veel geld. Dat kan je net goed zelf doen op Wrench Science.
Maar als iemand gewoon een poos bezig is om je goed op de fiets te zetten vind ik 't een heel fatsoenlijk bedrag. Er is heel wat meer kennis nodig om iemand goed op de fiets te zetten dan om een derailleur af te stellen. Lijkt het me vrij normaal dat je daar dan ook een bijbehorende prijs voor betaald.