Ervaring met de Vos Zwanenburg
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Jij begrijpt het echt niet! Dit soort zaken verkopen groepen voor dezelfde prijs als jou FM ze in moet kopen
[quote="japie carbon"]Jij begrijpt het echt niet! Dit soort zaken verkopen groepen voor dezelfde prijs als jou FM ze in moet kopen[/quote]
Jou FM is geen grootverbruiker dus krijgt niet zo veel korting bij de fabrikant/groothandel.
Hopmans etc. zetten veel meer weg dus krijgen gigantische kortingen dus kunnen ze het goedkoper wegzetten als dat jou FM het kan aanschaffen.
Dat zijn de keuze's die ze maken. Of ze willen dozenschuivers worden en zoveel mogelijk wegzetten tegen een kleinere marge, of ze willen zich meer verdiepen in hun vakgebied en willen meer service bieden.
Dan zijn ze ook genoodzaakt om meer te vragen voor hetzelfde produkt omdat ze minder wegzetten. Zou hou je toch dezelfde netto winst(met wat mazzel, vaste klantengroep en een goede naam).
Persoonlijk koop ik frame's en complete fietsen liever bij een specialist waar je ook vanuit kunt gaan dat hij zich hard maakt tegenover de importeur als het op garantie aan komt. Onderdelen koop ik vaak bij de prijsvechters. Of ik moet ze snel nodig hebben dan gun ik het mijn FM ook wel.
Jou FM is geen grootverbruiker dus krijgt niet zo veel korting bij de fabrikant/groothandel.
Hopmans etc. zetten veel meer weg dus krijgen gigantische kortingen dus kunnen ze het goedkoper wegzetten als dat jou FM het kan aanschaffen.
Dat zijn de keuze's die ze maken. Of ze willen dozenschuivers worden en zoveel mogelijk wegzetten tegen een kleinere marge, of ze willen zich meer verdiepen in hun vakgebied en willen meer service bieden.
Dan zijn ze ook genoodzaakt om meer te vragen voor hetzelfde produkt omdat ze minder wegzetten. Zou hou je toch dezelfde netto winst(met wat mazzel, vaste klantengroep en een goede naam).
Persoonlijk koop ik frame's en complete fietsen liever bij een specialist waar je ook vanuit kunt gaan dat hij zich hard maakt tegenover de importeur als het op garantie aan komt. Onderdelen koop ik vaak bij de prijsvechters. Of ik moet ze snel nodig hebben dan gun ik het mijn FM ook wel.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Mijn FM is Hopmans
Maar ik blijf het niet normaal vinden dat een normale FM jou niet voor die prijs een groep kan leveren(zonder er zelf op te verliezen)
Maar ik blijf het niet normaal vinden dat een normale FM jou niet voor die prijs een groep kan leveren(zonder er zelf op te verliezen)
[quote="japie carbon"]Mijn FM is Hopmans
Maar ik blijf het niet normaal vinden dat een normale FM jou niet voor die prijs een groep kan leveren(zonder er zelf op te verliezen)[/quote]
Ik zal het zo zeggen.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt wat revalidatiemiddelen maakt, en we hadden een keer dubbelberemde wielen nodig die onder een bepaald stoeltje zaten. We vroegen de prijs op bij de leverancier van het stoeltje en daar was de prijs 68 euro per wiel. Toen zijn we via via bij een groothandel uit gekomen en deze verkocht dezelfde wieltjes (zelfde merk zelfde type) bij afname van 100 stuks voor net iets meer als 10 euro per wiel. Aangezien we zelf ook revalidatie middelen produceerde en ontwikkelde hadden we ze maar groot ingekocht en als meerprijs in de catalogus gezet.
Maar die andere fabrikant zette nog meer producten weg als wij want zij waren wereldwijd groter, dus je kunt nagaan wat voor marge ze erop hadden.
Dit is slechts een voorbeeldje hoe het werkt in de markt.
De FM (in jou geval niet die van jou) kan moeilijk groepen gaan verkopen voor een mindere prijs als hij er zelf voor betaald dus die is echt genoodzaakt om er meer voor te vragen als de prijsvechters die die grotere kortingen krijgt door de grotere aantallen die ze afnemen. Ook kan het zo zijn dat de prijsvechters wat meer aan grijze import doen.
Maar ik blijf het niet normaal vinden dat een normale FM jou niet voor die prijs een groep kan leveren(zonder er zelf op te verliezen)[/quote]
Ik zal het zo zeggen.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt wat revalidatiemiddelen maakt, en we hadden een keer dubbelberemde wielen nodig die onder een bepaald stoeltje zaten. We vroegen de prijs op bij de leverancier van het stoeltje en daar was de prijs 68 euro per wiel. Toen zijn we via via bij een groothandel uit gekomen en deze verkocht dezelfde wieltjes (zelfde merk zelfde type) bij afname van 100 stuks voor net iets meer als 10 euro per wiel. Aangezien we zelf ook revalidatie middelen produceerde en ontwikkelde hadden we ze maar groot ingekocht en als meerprijs in de catalogus gezet.
Maar die andere fabrikant zette nog meer producten weg als wij want zij waren wereldwijd groter, dus je kunt nagaan wat voor marge ze erop hadden.
Dit is slechts een voorbeeldje hoe het werkt in de markt.
De FM (in jou geval niet die van jou) kan moeilijk groepen gaan verkopen voor een mindere prijs als hij er zelf voor betaald dus die is echt genoodzaakt om er meer voor te vragen als de prijsvechters die die grotere kortingen krijgt door de grotere aantallen die ze afnemen. Ook kan het zo zijn dat de prijsvechters wat meer aan grijze import doen.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Idee voor de fm:
Koop een paar groepen met korting in bij hopmans etc?
Nog een idee voor de fm: niet van de handel leven maar van de dienstverlening.
Monteer (internet) spullen tegen vaste prijzen etc,
Spullen testen tegen tarief en bij aankoop geld terug..ik noem maar wat..
Ik zeg dan nog niet dat de FM het makkelijk heeft hoor, maar zal toch richting autobranche moeten gaan, weinig marge en wel verdienen op de werkplaats.
Koop een paar groepen met korting in bij hopmans etc?
Nog een idee voor de fm: niet van de handel leven maar van de dienstverlening.
Monteer (internet) spullen tegen vaste prijzen etc,
Spullen testen tegen tarief en bij aankoop geld terug..ik noem maar wat..
Ik zeg dan nog niet dat de FM het makkelijk heeft hoor, maar zal toch richting autobranche moeten gaan, weinig marge en wel verdienen op de werkplaats.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
@ tati: Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik zeg alleen dat ik het raar vind. Ik weet wat een FM voor een groep moet betalen en dat is incl BTW meer dan dat jij bij hopmans zou doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="mao"]Zo te zien op de foto van z,n site legt de Vos alles achter slot en grendel.
Zoals de waard is ..........[/quote]
Beetje kolderopmerking....
Zoals de waard is ..........[/quote]
Beetje kolderopmerking....
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30
Ben gisteren even wezen kijken in hun nieuwe pand. Er staan ontzettend veel fietsen en er hangen gigantisch veel frames. Veel Willier en Pinarello (en vast nog 1 of 2 merken), verder weinig uitgebreid aanbod. Ook veel overjarige fietsen en frames.
Verder kun je wat wielen bekijken en staan er dozen met schoenen. Geen overzicht van groepen, sturen of andere onderdelen.
Hun vorige locatie deed nog aan als een winkel, nu is het echt een groothandel en doen ze de term dozenschuiver eer aan.
Verder kun je wat wielen bekijken en staan er dozen met schoenen. Geen overzicht van groepen, sturen of andere onderdelen.
Hun vorige locatie deed nog aan als een winkel, nu is het echt een groothandel en doen ze de term dozenschuiver eer aan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Niks mis met een groothandel zolang de service verder goed is.
Het techniek-deel van Hopmans is ook pure groothandel. Aan de balie aangeven wat je wilt hebben en ze vissen het uit het mega-magazijn.
Alleen komt het daar allemaal een stuk beschaafder en eerlijker over dan het aan elkaar gelogen gedoe van die ouwe bij Vos.
Het techniek-deel van Hopmans is ook pure groothandel. Aan de balie aangeven wat je wilt hebben en ze vissen het uit het mega-magazijn.
Alleen komt het daar allemaal een stuk beschaafder en eerlijker over dan het aan elkaar gelogen gedoe van die ouwe bij Vos.
Less is bore