Ik vrees dat je 'slachtoffer' bent van de praktijken die Vos zelf heeft opgezet. In het verleden is er door nieuwe gebruikers (vaak als reactie op) negatieve berichten rond het doen en (vooral laten) van Vos een overdreven positieve reactie geplaatst. Door de admins waren deze nieuwe gebruikers in het overgrote deel van de gevallen terug te voeren op Vos.rick8245 schreef:Er moet me even van het hart wat sommige mensen mij (..) omdat wij toevallig wel goed ervaringen hebben met Vos. Het gaat erg ver om ons voor symphatisanten uit te maken (..)
Als een reactie van een relatief nieuw lid positief is t.a.v. Vos kan snel de indruk ontstaan dat dat deze onder dezelfde noemer geplaatst kan worden.
Respect is iets dat je moet verdienen. Het is mode geworden om respect te 'eisen'. Respect uit 'fatsoen' of omwille van de 'goede vrede' is niet zo veel waard denk ik.Er mag wel eens een vorm van respect worden getoond op dit forum, want als je mening even afwijkt van het grote geheel, ben hier schijnbaar aan de beurt (..)
Dat denk ik niet. Volgens mij hebben veel mensen een lage tolerantiegrens, zeker als ze consument zijn. Als een taalbarrière e.a. bemoeilijkt levert dat sneller irritatie op. Zelf denk ik overigens dat er bij de 'Polen' van Vos iets heel anders irriteert. Het versterkt het beeld dat het een 'boefjes' zijn, die om de prijs nog verder te drukken, goedkope arbeidskrachten importeert. Let wel, ik zeg niet dat het zo is, maar ik kan me voorstellen dat het beeld ontstaat.Moet ik hierbij ook nog melden dat ik (schijnbaar helaas) ook nog goede ervaringen hebben met de Poolse mensen die daar staan (..)
En dan even extreem off-topic: de VOC heeft zich idd niet actief ingelaten met slavernij (als core business), maar wel zeer nadrukkelijk met onderdrukking/uitbuiting. Het absoluut waar dat daarbij ook menig lokaal vorst/stamhoofd blaam treft, maar dat feit doet daar natuurlijk niets aan af.
Back on topic: Volgens mij valt er weinig aan dit onderwerp toe te voegen, volgens mij tijd voor een slotje...