Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 12 sep 2016 15:22

RVV schreef:Een bel werkt gewoon niet. Pas hoorbaar als je er vlak achter zit. Dan kijken de eerst over de schouder in combinatie met een slinger naar links. Als je pech hebt zitten ze dan tegen je aan. Ik roep ca. 25 tot 30 meter van te voren "pas op, pas op" met een zodanig volume dat ik ook opgemerkt word, op het moment dat ik er voorbij ga zeg ok altijd "dank u wel". Is dit asociaal? Ik vind het niet meer of minder asociaal dan 2 of meer mensen die willens en wetens het fietspad of soms zelfs de weg voor zich opeisen door over de hele breedte te moeten fietsen/e biken. En ze doen het ook gewoon tegemoet komend.
Het komt asociaal over. Jk zeg niet dat het zo is. Schreeuwen is een van de grotere ergernissen van onze mede fietser en ebiker volgens mij. Anyway, beetje offtopic idd.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 12 sep 2016 15:35

RVV schreef:CUT
Ik vind het niet meer of minder asociaal dan 2 of meer mensen die willens en wetens het fietspad of soms zelfs de weg voor zich opeisen door over de hele breedte te moeten fietsen/e biken. En ze doen het ook gewoon tegemoet komend.
Bij tegemoet komen wijkt men veel te laat uit omdat je snelheid hopeloos onderschat wordt, je bent immers maar een fietser...
Het blijft een harde strijd....
Ik vermijd alles wat geluid maakt en ga ook geen enkele vorm van communicatie aan, zonde van de tijd en moeite.
Knal er zo snel mogelijk langs en het gas er meteen weer op.
Een enkele keer kan je er echt niet langs wegens onberijdbare berm en dan steek ik mijn voorwiel tussen de achterwielen van de XXXXXXX en wacht tot er iets gaat doordringen.
Duurt soms verbazend lang, maar minimale ergernis voor mij.
Laatst gewijzigd door Keezx op 12 sep 2016 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 12 sep 2016 15:39

Keezx schreef:
Ik vind het niet meer of minder asociaal dan 2 of meer mensen die willens en wetens het fietspad of soms zelfs de weg voor zich opeisen door over de hele breedte te moeten fietsen/e biken. En ze doen het ook gewoon tegemoet komend.
Bij tegemoet komen wijkt men veel te laat uit omdat je snelheid hopeloos onderschat wordt, je bent immers maar een fietser...
Ik vermijd alles wat geluid maakt en ga ook geen enkele vorm van communicatie aan, zonde van de tijd en moeite.
gek dat men zich vaak zo ergert aan wielrenners :o :evil:
is het fietsen aan het her-ontdekken

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 12 sep 2016 15:40

Een hoop fun voor £20,- bij Evans of €30,- bij de toetershop :lol:

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 12 sep 2016 15:44

J.Edge87 schreef:CUT
Wat doe ik waaraan iemand zich zou kunnen ergeren?
(Dit naast het feit dat hele volksstammen zich aan zo ongeveer alles ergeren wat sneller rijdt dan 19 km/u)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

senior
Forum-lid

senior 12 sep 2016 15:58

J.Edge87 schreef:
Keezx schreef:
Tja, dat snap ik ook niet :o

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 12 sep 2016 18:52

NicoNB schreef:Een hoop fun voor £20,- bij Evans of €30,- bij de toetershop :lol:
:lol: :like:
Heerlijk zo'n toeter, kunnen ze niet meer zeggen dat ze je niet hebben horen aankomen :D

Ik voorzie een grote markt :D
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

runcyclerun
Forum-lid

runcyclerun 12 sep 2016 19:34

Jaaa die toeter lijkt me wel wat :-) Ik bel ook vaak.... dan gebeurt er niks. Dan roep ik iets en dan krijg ik te horen 'heb je geen bel'. Grrrrr

kenicky
Forum-lid

kenicky 12 sep 2016 19:52

IkBenSpecialized schreef:Het grootste nadeel van de bel gebruiken is dat iedereen eerst naar links slingert en de hele weg blokkeert als ze een bel horen.... :roll:
En wat is nu je grootste ergernis? De andere weggebruikers of je eigen ongeduld?

van de 10 x dat ik bel gaat men 8 x netjes aan de kant, vaak zonder op of om te kijken wat er achter op komt. Ik ga er langs en bedank met een handje op. Die andere 2 x moet ik vaker bellen (dichterbij) en gaat men alsnog aan de kant.

Mijn ervaring is dat iedereen welwillend is om aan de kant te gaan, zeker als je ze de tijd gunt. Dat strava segment pak ik dan wel de volgende keer :mrgreen:
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 12 sep 2016 20:21

Keezx schreef:Een enkele keer kan je er echt niet langs wegens onberijdbare berm en dan steek ik mijn voorwiel tussen de achterwielen van de XXXXXXX en wacht tot er iets gaat doordringen.
Duurt soms verbazend lang, maar minimale ergernis voor mij.
Vroeger had je dan nog je lange fietspomp om een corrigerende tik mee uit te delen ;) :twisted:

bever
Forum-lid

bever 12 sep 2016 21:04

joeblade schreef:
bever schreef:wacht even, dus niemand hier fietst wel eens naast het fiets[ad, rijdt wel eens door rood, snijdt wel eens een rotonde af ?
Ik in ieder geval absoluut niet. En ik vervloek regelmatig wielrenners die dat wel doen.
Zeker bij Oudekerk a/d Amstel zie ik veel idioten door rood rijden, de provinciale weg over. Maar ook op veel andere plaatsen zie ik erg veel domme dingen gebeuren. Niet meer dan ik gewone fietsers zie doen misschien maar omdat je duidelijker tot een groep behoort met shirtje, fiets, helm blijft de negativiteit ook eerder aan die groep kleven als je de regels verbreekt. Dat krijg ik dus voor mijn kiezen terwijl ik me netjes aan alle regels houdt.

Ik probeer zelf maar extra vriendelijk te zijn, stop voor zebra ook als het eigenlijk zou kunnen, geef ruimte, haal rustig in, bedank als men mij langs laat (ja ookal is het hun verantwoordelijkheid om ruimte te geven als ze naast elkaar fietsen).. etcetcetc.

ik doe al die dingen om te compenseren voor de idioten die egoistisch rijden.
Ik kan niet voor andere spreken maar ik fiets inderdaad altijd netjes. Zo gek is dat niet.
Respect, maar ik denk echt dat je een van de weinigen bent. Als ik op een gemiddelde zondag fiets, zie ik geen enkele wielrenner die zich keurig aan alle regels houdt. En ik ben zelf mede-schuldig. Als ik inschat dat de situatie het toelaat, rijd ik ook door rood, snij ik rotondes af en fiets ik op de weg ipv op het fietspad. En ja, ik heb wel eens een verkeerde inschatting gemaakt waardoor er een potentieel gevaarlijke situatie ontstond, maar dan ben ik ook de eerste om naar de andere verkeersdeelnemer toe te gaan om mijn excuses aan te bieden. Ik dank ook altijd vriendelijk als iemand voor me opzij gaat of zijn hond voor me aan de lijn houdt.

In onze groep zitten een paar jongens die echt a-sociaal fietsen. Die worden dan ook regelmatig door mij aangesproken op hun gedrag, maar help het ? Ik ben bang van niet...

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 12 sep 2016 21:13

Waarom zou je door rood rijden ? Noem eens een goede reden.

Mijn standpunt: Als iedereen de situatie zelf gaat inschatten en de verkeersregels in zijn/haar eigen voordeel / nadeel gebruikt is het einde zoek.
older Budweiser

Plaats reactie