Muziek - Een streling voor het oor ...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik blijf op de repeat hangen bij Who’ll stop the rain
En die gaat er pas vanaf als we In the Summertime kunnen zingen
En die gaat er pas vanaf als we In the Summertime kunnen zingen
Less is bore
Ander tijdperk maar ook een ander (in mijn oren een beter) genre.
Altijd triest nieuws...........
Haar zoon is trouwens een geweldige Jazz (fusion) gitarist!
Kan niet anders met zulke ouders. Papa kennen we immers weer van Paris s eveille.............
Haar zoon is trouwens een geweldige Jazz (fusion) gitarist!
Kan niet anders met zulke ouders. Papa kennen we immers weer van Paris s eveille.............
Heb via mijn werkgever kaartjes voor Concertgebouw gekregen voor oktober. Wagner. Maar eens begonnen daar naar te luisteren. Ik vond klassiek af en toe best fijn, maar lastig wat luisteren, want wat is er veel. Was ooit al begonnen met wat lijstjes met grote meesters zeg maar, 4 jaargetijden, Matheus Passion, en meer van die klassiekers. Maar als je er niet echt in thuis bent, altijd lastig. Ik weet nog niet of Wagner, in mijn favorieten komt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
De term Wagneriaanse rock is niet voor niets ontstaan. Ietwat bombastisch.
Zelf vind ik de zoektocht door klassiek ook lastig. Ik lees in audiobladen ook de recensies van klassieke albums. Soms is dat aanleiding om iets online te gaan beluisteren.
Wie graag in alle hoeken en gaten van de muziekwereld struint doet zichzelf ook wel wel en plezier om modern klassiek te onderzoeken.
Een paar bekende:
Ludovico Einaudi: Laagdrempelig
John Williams: door zijn vele filmmuziek herkenbaar en daardoor laagdrempelig
Philip Glass: verre van muzikaal behang en vergt doorgaans wel wat maar knap
John Cage: soms enorm complexe muzieklijnen of gewoon 5 minuten stil - lastige kost
Zelf ben ik wel een fan van de IJslander Jóhann Jóhannsson
En laten we bij modern klassiek ook vooral Frank Zappa niet vergeten. De alleskunner!
Makkelijk en laagdrempelig vertrekpunt kan een artiest als Yan Tiersen zijn. Tiersen staat met Comptine d'un autre ete (is instrumentaal nummer en had net zo goed fietsforum kunnen heten) al en aantal jaar in de Top2000!
Los wat we van de Top2000 vinden is dat voor klassiek werk echt wel heel knap!
Zelf vind ik de zoektocht door klassiek ook lastig. Ik lees in audiobladen ook de recensies van klassieke albums. Soms is dat aanleiding om iets online te gaan beluisteren.
Wie graag in alle hoeken en gaten van de muziekwereld struint doet zichzelf ook wel wel en plezier om modern klassiek te onderzoeken.
Een paar bekende:
Ludovico Einaudi: Laagdrempelig
John Williams: door zijn vele filmmuziek herkenbaar en daardoor laagdrempelig
Philip Glass: verre van muzikaal behang en vergt doorgaans wel wat maar knap
John Cage: soms enorm complexe muzieklijnen of gewoon 5 minuten stil - lastige kost
Zelf ben ik wel een fan van de IJslander Jóhann Jóhannsson
En laten we bij modern klassiek ook vooral Frank Zappa niet vergeten. De alleskunner!
Makkelijk en laagdrempelig vertrekpunt kan een artiest als Yan Tiersen zijn. Tiersen staat met Comptine d'un autre ete (is instrumentaal nummer en had net zo goed fietsforum kunnen heten) al en aantal jaar in de Top2000!
Los wat we van de Top2000 vinden is dat voor klassiek werk echt wel heel knap!
Dan is het goed dat wat voorbereidingen tref, ander is het een lange zit . Maar goed, het was me ook te doen om een keer zo'n concert mee te maken. Locatie, sfeer, die dingen zeg maar.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Met Tristan und Isolde valt het nog wel mee, is goed te luisteren in de luie stoel.!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5NvUyCdKAxM&t=341s[/youtube]
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Enzzo
- Forum-lid HC
Toch heeft hij echt wel mooie muziek gemaakt. Er hangt alleen wat controverse omheen vanwege de adoratie van Hitler en Nazi Duitsland als geheel voor deze componist.
Wat ook niet helpt is dat hij zelf nogal controversiële (naar huidige maatstaven beoordeeld) essays heeft geschreven over Joodse muziek.
In vind zoiets zelf eigenlijk niet heel relevant, als de muziek je kan bekoren dan is dat toch gewoon een verdienste van de artiest?!
Laat je gewoon meevoeren in dat concert en wie weet opent het een wereld voor je.
Zelf ben ik meer van de cello en viool dus dan kom je al snel bij Bach uit.
Wat ook niet helpt is dat hij zelf nogal controversiële (naar huidige maatstaven beoordeeld) essays heeft geschreven over Joodse muziek.
In vind zoiets zelf eigenlijk niet heel relevant, als de muziek je kan bekoren dan is dat toch gewoon een verdienste van de artiest?!
Laat je gewoon meevoeren in dat concert en wie weet opent het een wereld voor je.
Zelf ben ik meer van de cello en viool dus dan kom je al snel bij Bach uit.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind