Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Wat zijn die VAG bakken toch complex zeg. Ik heb gewoon een knopje sneeuw en een knopje sport.
(En de hydraulische vering heeft ook een knopje sport heerlijke combi op bochtige bergwegen )
(En de hydraulische vering heeft ook een knopje sport heerlijke combi op bochtige bergwegen )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39804
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Had ik maar een VAG bak…. Die zijn stuk beter dan de 8traps die Volvo in de V60 heeft gelepeld. Niet voor niets zijn deze voor modeljaar 2022 eruit gehaald.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13586
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ff pb gestuurd Daniel. Of de rest moet de instellingen van een v60 ook intressant vinden.
Ik ervaarde de aandrijflijn van mijn passat als slechter dan de Volvo standaard, na de upgrade durf ik het woord veenlijk niet eens meer te maken. Eigenlijk elke vag, schakeln veel te vroeg en in sport is er geen touw aan vast te knopen. BMW blijft de benchmark qua aandrijflijn.
De mild hybride helpt ook, die 14pk niet, maar wel continu 50nm meer.
Volgende week staat er een 'test' gepland met een A4 204pk quatre en 320i, ik ben benieuwd van twee vrienden.
Ik ervaarde de aandrijflijn van mijn passat als slechter dan de Volvo standaard, na de upgrade durf ik het woord veenlijk niet eens meer te maken. Eigenlijk elke vag, schakeln veel te vroeg en in sport is er geen touw aan vast te knopen. BMW blijft de benchmark qua aandrijflijn.
De mild hybride helpt ook, die 14pk niet, maar wel continu 50nm meer.
Volgende week staat er een 'test' gepland met een A4 204pk quatre en 320i, ik ben benieuwd van twee vrienden.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16448
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik he jaren met verschillende Mercedes E en C coupé's zowel in benzine als diesel met automaat gereden.
Dan even, 6 maanden, een zijsprong naar een S60 gemaakt. Wat een ontgoocheling.
Nu al bijna een jaar een Jaguar, niet helemaal hetzelfde als een Mercedes 9-bak maar wel anders en zeker een pak beter dan de Volvo automaat.
Dan even, 6 maanden, een zijsprong naar een S60 gemaakt. Wat een ontgoocheling.
Nu al bijna een jaar een Jaguar, niet helemaal hetzelfde als een Mercedes 9-bak maar wel anders en zeker een pak beter dan de Volvo automaat.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb een V70 gehad, vond dat een heerlijke wagen. Lang getwijfeld om een V90 XC aan te schaffen als huidige kilometervreter maar toch ook voor een product van JLR gegaan. Totnogtoe super tevreden, die auto rijdt een foutloos parcours ondanks de reputatie van het merk.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik rij al heel mijn leven Citroën, gewoon vanwege het comfort en het innovatieve design.
Maar als ik ooit ga switchen dan zou een V90 XC met “luchtvering” misschien wel een optie zijn.
Hoewel het qua comfort misschien niet kan tippen aan de hydropneumatische vering van een echte Citroën, is dat wel echt een fantastische wagen!
Maar als ik ooit ga switchen dan zou een V90 XC met “luchtvering” misschien wel een optie zijn.
Hoewel het qua comfort misschien niet kan tippen aan de hydropneumatische vering van een echte Citroën, is dat wel echt een fantastische wagen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13586
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb vandaag in een E200 gereden van anderhalf jaar oud en dat is niet veel anders dan de V60. Exact een zelfde soort aandrijflijn met exact hetzelfde vermogen. Het is ook de keuze in rijmodi. De comfort bij Mercedes is de echo bij Volvo.
Het zit ook in al die co2 normen en het aanpassen om daar zo laag mogelijk uit te komen. Mijn passat had het ook, schakelen naar een hogere versnelling en op 1100rpm uitkomen, in de kou continu trillingen en een enorm lui aanvoelende auto.
Het zit ook in al die co2 normen en het aanpassen om daar zo laag mogelijk uit te komen. Mijn passat had het ook, schakelen naar een hogere versnelling en op 1100rpm uitkomen, in de kou continu trillingen en een enorm lui aanvoelende auto.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39804
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jammer dat heel PSA momenteel van die truttemotoren gebruikt. 130pk of de 225pk met een te laag trekgewicht. Een DS5 Aircross die met 225pk slechts 1400kg mag trekken is gewoon mager.
De DS lijn is namelijk soms best erg fraai.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13586
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja maar dat heb je vaak met (semi) hoge auto's in het midden segment.
Die moet je relatief hard afveren om de eisen van de gemiddelde koper in te wilgen.
De meeste willen alleen hoog zitten.... dan krijg je dit.... en die merken het toch niet.
Of je moet in het duurder segment luchtvering nemen.
Er zijn best fabrikanten die het wel kunnen, maar het voelt toch vaak heel kunstmatig.
Nu ben ik ook alles behalve een liefhebber van hoog en ik snap er ook helemaal niets van met alle milieu eisen.
Dat laatste begrijp ik ook nooit, hard afveren en niet sportief.....
Die moet je relatief hard afveren om de eisen van de gemiddelde koper in te wilgen.
De meeste willen alleen hoog zitten.... dan krijg je dit.... en die merken het toch niet.
Of je moet in het duurder segment luchtvering nemen.
Er zijn best fabrikanten die het wel kunnen, maar het voelt toch vaak heel kunstmatig.
Nu ben ik ook alles behalve een liefhebber van hoog en ik snap er ook helemaal niets van met alle milieu eisen.
Dat laatste begrijp ik ook nooit, hard afveren en niet sportief.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39804
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb ook in een XC40 gereden op proef voor ik de V60 bestelde; te straf geveerd en te duur.
Enige suv’s die ik aardig in balans vindt in de (enigzins….) betaalbare middenklasse qua vering/comfort zijn de X3, Kuga en CX5. Al is een X3 geen middenklasse meer.
Enige suv’s die ik aardig in balans vindt in de (enigzins….) betaalbare middenklasse qua vering/comfort zijn de X3, Kuga en CX5. Al is een X3 geen middenklasse meer.
Less is bore