knutmo schreef:Je hebt nou eenmaal wielertoeristen, maar ook wielerautisten.
Ja daar ben ik er een van, en ik doe nog wel zo mijn best.
Ok, ik lees net dit:
Ik raakte hem vol met mijn rechterschouder en bleef ternauwernood op de fiets, zonder mijn in de koersjaren opgedane stuurvastheid was ik zeker ook op mijn muil gegaan, maar de jongen was kansloos, keek gewoon niet uit zijn doppen.
Achteromkijkend zie ik het knulletje plat op de grond liggen en in een flits besluit ik door te rijden en zodoende de confrontatie met de familie uit de weg te gaan.
Behalve dat ik er flink de sokken inhad (plm. 35) deed ik niets verkeerds , maar ik had absoluut geen zin mijn dag te laten verpesten door zinloze discussies met boze lieden, bovendien was er toch niets meer aan te doen en was het 100% zijn eigen schuld.
Jezus Kees, was je zelf niet benieuwd of er wat met het ventje was? Ik stop wel als er iemand op de grond ligt hoor. En bovendien, ja zijn schuld? Maar dat heb je met kinderen. Die springen nou eenmaal random voor automobielen en wielrenners want die zien het gevaar helemaal niet. Ja, de ouders hadden beter op moeten letten, maar jij kon ook snelheid minderen.
Voordat iemand weer in de ergernis schiet over roekeloos gedrag van kinderen, er is een mooi filmpje gemaakt, vastw el ergens te vinden op youtube, over hoe de wereld over komt op kinderen. Die zien al dat verkeer gewoon helemaal niet, en al helemaal niet zo gestructureerd als wij dat doen.
dario schreef:Feit is dat heel veel mensen gewoon helemaal geen besef hebben van de snelheid waarmee een koersfietser rijdt.
Ja én dat ze zich de kelere schrikken als er voor hen "uit het niets" een racefiets langs komt spuiten. Wat sommige mensen wel eens vergeten is dat een wielrenner die veel koersjes rijdt na jaren ervaring genoeg heeft aan de breedte van zijn stuur om snel ergens langs te flitsen. De overige 99% van de verkeersdeelnemers op een fietspad kunnen dit niet en zijn hier niet aan gewend. Daar moet je rekening mee houden.
Je moet andere fietsers niet onderbewust gaan zien als een trage wielrenner, want dat zijn ze niet.