Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
ach, als het je niet interesseert, dan lees je er toch gewoon even overheen?
Aan de reacties te zien boeit het anderen wel
Ik vind het wel leuk om de diverse interesses hier voorbij te zien komen; juist ook om af en toe iets mee te krijgen van zaken waar normaal wat minder mijn aandacht naar uitgaat
(en boeit het me echt niet, dan gewoon volgende topic)
Aan de reacties te zien boeit het anderen wel
Ik vind het wel leuk om de diverse interesses hier voorbij te zien komen; juist ook om af en toe iets mee te krijgen van zaken waar normaal wat minder mijn aandacht naar uitgaat
(en boeit het me echt niet, dan gewoon volgende topic)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16448
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De productie van een batterij is alles behalve "schoon".
Ook de ontginning van de benodigde grondstoffen gebeurt in volledig onetische omstandigheden.
Als je echt begaan bent met het milieu dan rijdt je met je al dan niet kleine benzine/diesel tot de auto echt "op" is.
Maar dat is dan weer niet goed voor de economie.
Ik vraag me af mocht een electrische auto fiscaal hetzelfde behandeld worden als een benzine/diesel hoeveel electrische auto's er dan verkocht zouden worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Tja... niet veel zeker. Sommige zaken worden nu eenmaal gepropageerd.
Als per liter kerosine evenveel tax/accijns zou gerekend worden dan voor benzine/diesel, dan zouden er niet veel de lucht in gaan.
etc....
Op die manier creëer je een kunstmatig systeem gebaseerd op politieke en financiële voorkeuren van bepaalde groepen.
edit: Las ik nu onlangs dat een tesla-batterij 60 kg lithium bevat?
Als per liter kerosine evenveel tax/accijns zou gerekend worden dan voor benzine/diesel, dan zouden er niet veel de lucht in gaan.
etc....
Op die manier creëer je een kunstmatig systeem gebaseerd op politieke en financiële voorkeuren van bepaalde groepen.
edit: Las ik nu onlangs dat een tesla-batterij 60 kg lithium bevat?
Ik kan me een concert in paradiso herinneren waar Beth Hart een fantastische uitvoering van whole laat love speelde.
Wat een beest.
https://www.youtube.com/watch?v=jM6_wOCdD5I
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Helaas wel (voor het overgrote deel van het gebruik) auto gerelateerd:
vandaag een nieuwe kunststof laskit besteld.
Had er al eentje op gas maar gebruikte hem zo vaak voor ABS en PP/PE reparaties (o.a. bumpers, kuipwerk van motoren maar vorig jaar ook twee kano's weer waterdicht gemaakt) dat een betere zijn geld ook wel op gaat brengen:
https://www.polyvance.com/Airless-Welde ... 00HT-230V/
Auto schadebedrijven zijn inmiddels amper meer geïnteresseerd in zaken die verder gaan snel te repareren kleine schades en hobbymatig loont het (voor mij) om kunststof maar ook metaalreparaties zelf te kunnen doen en dus past dit apparaat prima naast een aardig assortiment aan lasaparatuur.
vandaag een nieuwe kunststof laskit besteld.
Had er al eentje op gas maar gebruikte hem zo vaak voor ABS en PP/PE reparaties (o.a. bumpers, kuipwerk van motoren maar vorig jaar ook twee kano's weer waterdicht gemaakt) dat een betere zijn geld ook wel op gaat brengen:
https://www.polyvance.com/Airless-Welde ... 00HT-230V/
Auto schadebedrijven zijn inmiddels amper meer geïnteresseerd in zaken die verder gaan snel te repareren kleine schades en hobbymatig loont het (voor mij) om kunststof maar ook metaalreparaties zelf te kunnen doen en dus past dit apparaat prima naast een aardig assortiment aan lasaparatuur.
Je doelt dan waarschijnlijk op delving van kobalt door kinderen in Congo?
Laat je dat vooral niet weerhouden om over te stappen op elektrisch rijden:
1. Autofabrikanten kopen hun kobalt in bij industriële mijn zoals die van Glencore (Zwitsers bedrijf) en niet bij de 'ambachtelijke' mijnen.
2. Wereldwijd wordt ongeveer net zoveel kobalt gebruikt voor auto accu's als voor het ontzwavelen van ruwe olie voor onder meer de productie van brandstoffen.
3. Hoeveelheid kobalt in accu's is drastisch aan het dalen en een niet nader genoemde Amerikaanse autobouwer brengt al versies op de markt waar geen kobalt in zit. De verwachting is dat binnen afzienbare tijd kobalt niet meer nodig is. Hopelijk gaat de fossiele industrie die stap na 100 honderd jaar ook eens zetten.
Verder is het gekeuvel over sportief rijden, bochtige wegen, automaten, chip tuning wel vermakelijk...... Helemaal objectief ben ik uiteraard niet aangezien we in de gelukkige omstandigheid zijn 2 'duracell' auto's voor de deur te hebben staan. Een Amerikaan die in 100.000km nog geen garage heeft gezien en waar niets vanaf gevallen is, en een Koreaan die ondanks een beresterke reputatie qua kwaliteit wel wat vaker in de garage stond (om maar meteen in te zoomen op de bekende 'meningen'), en ondanks de angst van iedere 150km een uur aan de lader ben ik er onder meer in 2 dagen mee naar Sagres gereden. Het is goed te doen, zonder zorgen, en eigenlijk niet eens een avontuur.
Dus heren, en dames, wees niet bang. Het gaat goed komen, en wie weet blijken die rijdende strijkijzers best wel fijne 'rijders' auto's. Over vermogen hoef je in ieder geval geen zorgen te maken. Caravans daarentegen zijn nog wel een dingetje........
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik snap ook al die argumenten tegenover batterijen niet.
Alsof het ontginnen van olie geen tol eist.
Het vervoer in mega vervuilende tankers over heel de wereld.
Het fijn stof bij verbranding.
Enzovoort.
Niet dat batterijen onschuldig zijn natuurlijk...
Alsof het ontginnen van olie geen tol eist.
Het vervoer in mega vervuilende tankers over heel de wereld.
Het fijn stof bij verbranding.
Enzovoort.
Niet dat batterijen onschuldig zijn natuurlijk...
Het lijkt wel of je voor of tegen moet zijn… Uiteindelijk is het slechts 1 van de vele ontwikkelingen (en kleine stapjes) die leiden tot een schonere en leefbare planeet. En als iedereen op zijn/haar manier een bijdrage levert (EV rijden, van het gas af, zonnepanelen, minderen met vlees, koud douchen, etc), dan zetten we samen aardige stappen.
Uiteindelijk is het te laat om met zijn alleen te ‘wijzen’ en niets te doen.
Uiteindelijk is het te laat om met zijn alleen te ‘wijzen’ en niets te doen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Het grootste probleem is, is dat de twee kampen elkaar het licht niet in de ogen gunnen. (sorry, een beetje overdreven uitgedrukt )
Ik doe best wel wat aan verduurzaming maar ik vind een ouderwetse 69'er Chevy Camaro de ultieme musclecar waar ik met plezier in zou rijden.
Maar op de ene verjaardag levert dat een positief gesprek op en op de andere wordt ik nog net niet met pek en veren naar buiten gesodemieterd.
Ik doe best wel wat aan verduurzaming maar ik vind een ouderwetse 69'er Chevy Camaro de ultieme musclecar waar ik met plezier in zou rijden.
Maar op de ene verjaardag levert dat een positief gesprek op en op de andere wordt ik nog net niet met pek en veren naar buiten gesodemieterd.