Vlgns mij zijn Xenos gewoon halogeenlampen met het gas Xenos, terwijl LED-lampen gemaakt zijn van lichtgevende diodes, dus heel anders is en alleen toegestaan voor off-road gebruik.!RonaldH76 schreef: ↑24 jul 2022 00:43Ik rij al 6 jaar met Xenon lampen van Ali Express.
Niks geen problemen mee, zolang je lichtbeeld maar goed is
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Maar deze lampen schijnen qua lichtbeeld door de apk te komen. Dan moet dat dus goed genoeg zijn.EmPeHa schreef: ↑24 jul 2022 08:47 Het lichtbeeld wordt mede bepaald door je lampje. Kijk maar naar een duplolamp. Daar zie je het verschil tussen dimlicht en groot licht in één lampje.
Vorig jaar reed een collega achter mij, waarbij het leek of hij met groot licht reed. Groot licht was op die auto echter een andere unit. Het bleek dat de automonteur het lampje op zijn kop had gemonteerd.
Bij xenon op je auto is een automatische hoogteregeling van je lampen verplicht. Ik vermoed bij LED ook. Als je alleen de lampjes vervangt, heb je dat natuurlijk niet op je auto. Naar een mannetje in Brussel wijzen, geeft een verkeerd beeld van hoe het is geregeld. De regels worden bepaald door overleg tussen deskundigen uit de verschillende landen. De toelating wordt gedaan door een keuringsinstantie zoals de RDW en de Tüv. Als de RDW er een goedkeur af geeft, is dit toegelaten voor de hele EU.
De specifieke eisen zijn op te zoeken. Ik heb echter vakantie.
Vroeger hadden we natuurlijk Engeland om de raarste dingen legaal op de openbare weg te krijgen. Dankzij de brexit zijn we daar vanaf (alhoewel er daarvoor ook al wel een beetje een rem op was gekomen).
Campagnolo Ultra Dork
De Duitse tuv bood ook mogelijkheden. Om zware B-E combinaties mogelijk te maken, moest het maximale trekgewicht van de auto of bus omhoog. De tuv bood dan uitkomst.
Iets wat wij eigenlijk al jaren wilde
Een sloep, Funmaxx Deluxe 470 Q
Een sloep, Funmaxx Deluxe 470 Q
Nop, gewoon buiten... Wel gekeken voor een tender (waarbij motor dan onder een kuip zit) maar dat is niet praktisch bij ons in de polder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39822
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gefeliciteerd! Mooi ding. Maar wat bedoel je met niet praktisch?
Less is bore
Hier in de polder kan het zijn dat je de motor wel eens moet liften om eventueel waterplanten te verwijderen (ivm ondiepte), als je zo'n bun hebt wordt dat lastiger om bij te komen. Daarbij, prijsverschil was ook nog wel een ding
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39822
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tip:
Less is bore