Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8897
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jul 2023 19:31

Ernie C. schreef: 12 jul 2023 19:03
daniel1975 schreef: 12 jul 2023 18:21 Kilometer heffing gaat geen ruk helpen voor het milieu, want Den Haag beweert dat voor de gemiddelde rijder het niet duurder wordt. Gewoon meer centen innen is het doel.
Uiteraard gaat het om het geld, met name om de EV rijder die nu bijna gratis gebruik maakt van de wegen. Maar als je het geld niet wil halen waar er echt genoeg is, dan kom je vanzelf bij Jan modaal en Henk 2x modaal uit.
Dat er ooit geld ergens anders gezocht moest worden was toch al lang duidelijk? Als Jan modaal en Henk 2x modaal nu eens dicht bij zijn werk ging wonen? Wij zijn altijd op onze fiets naar het werk gegaan. Onze zoons en schoondochter gaan nu meestal op de fiets naar het werk. Dat heeft best even geduurd voordat dat bij 2 ervan lukte, maar soms maak je keuzes en soms komt er iets op je pad.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jul 2023 21:53

Orlok schreef: 12 jul 2023 18:50
daniel1975 schreef: 12 jul 2023 18:21 Den Haag beweert dat voor de gemiddelde rijder het niet duurder wordt.
Dat klopt toch want rijd je meer dan gemiddeld dan wordt het duurder en rijd je minder dan gemiddeld wordt het goedkoper. Met andere woorden diegene die de meeste kilometers maakt betaalt, beter kunnen wij het niet maken maar wel eerlijker, toch.?
Orlok; ik ben het helemaal eens met dit systeem hoor! De kilometers die je maakt betaal je ook, lijkt niet meer dan fair.
Wat ik uit de eerste berichten begreep is dat je zowel wegenbelasting betaald en dáár naast ook nog eens een kilometerheffing krijgt. Het lijkt er op dat die dubbele belasting nu van de baan is.
Maar dan nog vind ik het vreemd dat je buitenlandse kilometers evenredig belast worden. Niet zozeer voor mijzelf maar ik denk aan grensarbeiders etc.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

1094
Forum-lid
Berichten: 2071
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 12 jul 2023 21:57

Jans schreef: 12 jul 2023 19:31
Ernie C. schreef: 12 jul 2023 19:03
daniel1975 schreef: 12 jul 2023 18:21 Kilometer heffing gaat geen ruk helpen voor het milieu, want Den Haag beweert dat voor de gemiddelde rijder het niet duurder wordt. Gewoon meer centen innen is het doel.
Uiteraard gaat het om het geld, met name om de EV rijder die nu bijna gratis gebruik maakt van de wegen. Maar als je het geld niet wil halen waar er echt genoeg is, dan kom je vanzelf bij Jan modaal en Henk 2x modaal uit.
Dat er ooit geld ergens anders gezocht moest worden was toch al lang duidelijk? Als Jan modaal en Henk 2x modaal nu eens dicht bij zijn werk ging wonen? Wij zijn altijd op onze fiets naar het werk gegaan. Onze zoons en schoondochter gaan nu meestal op de fiets naar het werk. Dat heeft best even geduurd voordat dat bij 2 ervan lukte, maar soms maak je keuzes en soms komt er iets op je pad.
Toch zit er veel werkgelegenheid rond grote steden geconcentreerd. Niet iedereen kan helaas dicht bij huis werken

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8897
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jul 2023 22:51

Toch zijn er echt mensen die weigeren in de Randstad te gaan wonen/werken.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jul 2023 23:17

Weigeren impliceert dat je een keuze hebt. En dat is in de huidige woning en werk markt nu net het probleem. Je hebt gewoon geen keuze!!

Jaren lang vvd beleid heeft die keuze weggenomen van veel mensen!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16787
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jul 2023 23:46

daniel1975 schreef: 12 jul 2023 19:23 Die EV rijder die gratis van de weg gebruik maakt….., Hmm, misschien gewoon wegenbelasting naar gewicht laten betalen zoals ieder ander?
Ja, eh nee... Niet zolang mevr. C. EV rijdt.

Ik profiteer ook links en rechts van zoveel mogelijk voordeeltjes en subsidies, maar je mag zelf ook wel een stukje vooruitkijken en inzien dat het allemaal geen eeuwigdurende rechten hoeven te zijn. Zowel voor de EV rijder als de brandstofstoker gaan er dingen veranderen. Deal with it!

Maar ja, een low tech oplossing met een registratie wordt uiteraard een grote flop. Ze krijgen de gechipte ebikes niet van de weg en met ongeveer dezelfde technologie registreert je auto straks maar de helft van de kilometers. Dat wordt lachen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 13 jul 2023 06:30

csteenbe schreef: 07 jul 2023 18:15 Ben ook weer naar een kastje aan het kijken maar even eerst op zomervakantie wordt duur genoeg…
Kon het niet laten..... Panerai Luminor Base PAM112.
PAM000112.jpg
YFood !!!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39771
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2023 06:41

Enzzo schreef: 12 jul 2023 23:17
Jaren lang vvd beleid heeft die keuze weggenomen van veel mensen!!!
Alsof alleen VVD aan de touwtjes heeft getrokken….
Wel blij met de huidige ontwikkelingen. Rutte weg, Hoekstra weg en vanmorgen beste nieuws, Kaag weg. Tijd voor nieuwe gezichten die het mogen proberen.

@cees: mooi klokkie!
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5172
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 jul 2023 07:15

Wie weg, wie nieuw, het maakt allemaal niets uit, niets verandert. Het deficit zit in het systeem, niet bij de personen.
Verbazend hoe naïef mensen blijven geloven dat het iets uitmaakt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39771
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2023 07:42

Oneens, en ik ben verre van naief. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in en zouden we eigenlijk de laag topambtenaren direct onder de ministers moeten vervangen, maar een minister/lijsttrekker kan echt wel iets veranderen.
Kaag kon totaal geen mensen (ver)binden, iemand als Abouthaleb kan dat wel.
Yesilgoz lijkt (!) ook veel directer dan die aalgladde Rutte.

Overigens denk ik dat PvdA beter met een goede lijsttrekker kan komen (zoals Abu) ipv opgaan en verdwijnen in het grachtengordellinks van Jesse. NL heeft een realistische arbeiderspartij nodig imho.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3752
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 13 jul 2023 07:45

Jans schreef: 12 jul 2023 22:51 Toch zijn er echt mensen die weigeren in de Randstad te gaan wonen/werken.
Het leven is meer dan wonen en werken, familie bijvoorbeeld. Ik woon en werk overigens in de randstad omdat mijn familie daar woont en ga ik de fiets naar werk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3752
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 13 jul 2023 07:49

daniel1975 schreef: 13 jul 2023 06:41
Enzzo schreef: 12 jul 2023 23:17
Jaren lang vvd beleid heeft die keuze weggenomen van veel mensen!!!
Alsof alleen VVD aan de touwtjes heeft getrokken….
Wel blij met de huidige ontwikkelingen. Rutte weg, Hoekstra weg en vanmorgen beste nieuws, Kaag weg. Tijd voor nieuwe gezichten die het mogen proberen.
VVD is iig een belangrijke en constante en grootste factor geweest (je levert de MinPres niet omdat je de kleinste bent). We moeten de rol van de VVD niet gaan downplayen nu de ellende navrant aan de oppervlakte komt. En de rest is ook niet zonder blaam. Ik moet zeggen dat ik nog geen zinnige opvolgers bij die partijen zie. Ik hoop dat ze ons eens verrassen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie