Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39771
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2023 07:51

Jans schreef: 12 jul 2023 22:51 Toch zijn er echt mensen die weigeren in de Randstad te gaan wonen/werken.
En terecht natuurlijk. Platteland loopt nu al leeg, we kunnen niet allemaal op die vierkante postzegel in west NL wonen.

Die km-heffing is zeer, zeer oneerlijk voor iedereen buiten de Randstad. Grotere afstanden, fors minder OV: tel je mobiliteitsbudget maar uit….
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 13 jul 2023 08:31

Jans schreef: 12 jul 2023 22:51 Toch zijn er echt mensen die weigeren in de Randstad te gaan wonen/werken.
Slechte luchtkwaliteit, druk, lawaai, files, criminaliteit, huizen die niet te betalen zijn....

Ik weet wel waarom ik in Noord-Nederland woon.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8970
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 jul 2023 08:38

Kan er geen topic over Politiek komen?

Mooi horloge Cees.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8897
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2023 09:36

Enzzo schreef: 12 jul 2023 23:17 Weigeren impliceert dat je een keuze hebt. En dat is in de huidige woning en werk markt nu net het probleem. Je hebt gewoon geen keuze!!

Jaren lang vvd beleid heeft die keuze weggenomen van veel mensen!!!
Sorry, mijn kinderen weigeren het toch echt. Ze wonen allebei ten zuiden van Eindhoven. Één van de twee heeft vorig jaar toch echt een ander huis gekocht. (Zonder jubelton)
Of je de "overloop dorpen" van Eindhoven platteland noemt, maar je bent wel snel in het groen.
Laatst gewijzigd door Jans op 13 jul 2023 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6049
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 jul 2023 09:38

daniel1975 schreef: 13 jul 2023 06:41
Enzzo schreef: 12 jul 2023 23:17
Jaren lang vvd beleid heeft die keuze weggenomen van veel mensen!!!
Alsof alleen VVD aan de touwtjes heeft getrokken….
Wel blij met de huidige ontwikkelingen. Rutte weg, Hoekstra weg en vanmorgen beste nieuws, Kaag weg. Tijd voor nieuwe gezichten die het mogen proberen.

@cees: mooi klokkie!
De VVD is niet de enige, maar wel de enige constante factor. En ik denk dat ze veel te vaak wegkomen met de dingen die verkeerd gaan. Ik zou graag eens een andere koers zien. Met als belangrijkste punt dat gewijzigd moet worden de marktwerking in gebieden die juist publiek moeten zijn, zoals bijv zorg, energie, onderwijs en openbaar vervoer.

En CDA als tweede partij die constant betrokken is.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39771
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2023 09:50

JPAR schreef: 13 jul 2023 09:38
De VVD is niet de enige, maar wel de enige constante factor. En ik denk dat ze veel te vaak wegkomen met de dingen die verkeerd gaan. Ik zou graag eens een andere koers zien. Met als belangrijkste punt dat gewijzigd moet worden de marktwerking in gebieden die juist publiek moeten zijn, zoals bijv zorg, energie, onderwijs en openbaar vervoer.

En CDA als tweede partij die constant betrokken is.
Probleem is dat je VVD nodig hebt om een centraal-rechtse regering te vormen. En dat is wat de meerderheid in NL wil als je naar de verkiezingsuitslagen kijkt.
VVD/CDA/BBB/CU/SGP/PVV/FVD/JA21 in de peilingen van week 26 op 91 zetels.
Als de democratie nog werkt (........) dan zouden we een centrum-rechts beleid moeten krijgen na de verkiezingen.
Ik heb persoonlijk meer moeite met de PVV die al 2 decennia lang schreeuwt vanaf de zijlijn maar nooit serieuze verantwoordelijkheid pakt. Eigenlijk weggegooide stemmen. Dan laat BBB nu in de provincies tenminste nog zien dat ze het in elk geval gaan proberen.


En volledig eens met het dikgedrukte deel!
Less is bore

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6061
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 jul 2023 10:20

daniel1975 schreef: 13 jul 2023 07:51
Jans schreef: 12 jul 2023 22:51 Toch zijn er echt mensen die weigeren in de Randstad te gaan wonen/werken.
En terecht natuurlijk. Platteland loopt nu al leeg, we kunnen niet allemaal op die vierkante postzegel in west NL wonen.

Die km-heffing is zeer, zeer oneerlijk voor iedereen buiten de Randstad. Grotere afstanden, fors minder OV: tel je mobiliteitsbudget maar uit….
Als je het al niet eens bent met dat de grootste 'vervuiler' moet betalen krijg je nooit een eerlijk systeem. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16787
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jul 2023 10:48

daniel1975 schreef: 13 jul 2023 09:50
JPAR schreef: 13 jul 2023 09:38
De VVD is niet de enige, maar wel de enige constante factor. En ik denk dat ze veel te vaak wegkomen met de dingen die verkeerd gaan. Ik zou graag eens een andere koers zien. Met als belangrijkste punt dat gewijzigd moet worden de marktwerking in gebieden die juist publiek moeten zijn, zoals bijv zorg, energie, onderwijs en openbaar vervoer.

En CDA als tweede partij die constant betrokken is.
Probleem is dat je VVD nodig hebt om een centraal-rechtse regering te vormen. En dat is wat de meerderheid in NL wil als je naar de verkiezingsuitslagen kijkt.
VVD/CDA/BBB/CU/SGP/PVV/FVD/JA21 in de peilingen van week 26 op 91 zetels.
Als de democratie nog werkt (........) dan zouden we een centrum-rechts beleid moeten krijgen na de verkiezingen.
Ik heb persoonlijk meer moeite met de PVV die al 2 decennia lang schreeuwt vanaf de zijlijn maar nooit serieuze verantwoordelijkheid pakt. Eigenlijk weggegooide stemmen. Dan laat BBB nu in de provincies tenminste nog zien dat ze het in elk geval gaan proberen.


En volledig eens met het dikgedrukte deel!
Ten eerste zou ik die gecombineerde partijen niet als centrum rechts willen omschrijven dat neigt zo gezamenlijk een stuk verder naar rechts, zeker als je in acht neemt dat de VVD voor de volgendeverkiezingen ook weer wat verder naar rechts gaat opschuiven.

Bovendien is het maar de vraag of de meerderheid wel echt rechts wil. Ik heb meer het idee dat links een dusdanig vies woord is geworden, dat veel mensen liever hun eigen ruiten ingooien met een stem op rechts dan dat ze stemmen op iets waar ze zelf van profiteren. Dat ligt dan ook weer voor een groot deel aan de kwaliteit van de linkse politici.
Campagnolo Ultra Dork

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 13 jul 2023 10:57

Ernie C. schreef: 13 jul 2023 10:48
daniel1975 schreef: 13 jul 2023 09:50
JPAR schreef: 13 jul 2023 09:38
De VVD is niet de enige, maar wel de enige constante factor. En ik denk dat ze veel te vaak wegkomen met de dingen die verkeerd gaan. Ik zou graag eens een andere koers zien. Met als belangrijkste punt dat gewijzigd moet worden de marktwerking in gebieden die juist publiek moeten zijn, zoals bijv zorg, energie, onderwijs en openbaar vervoer.

En CDA als tweede partij die constant betrokken is.
Probleem is dat je VVD nodig hebt om een centraal-rechtse regering te vormen. En dat is wat de meerderheid in NL wil als je naar de verkiezingsuitslagen kijkt.
VVD/CDA/BBB/CU/SGP/PVV/FVD/JA21 in de peilingen van week 26 op 91 zetels.
Als de democratie nog werkt (........) dan zouden we een centrum-rechts beleid moeten krijgen na de verkiezingen.
Ik heb persoonlijk meer moeite met de PVV die al 2 decennia lang schreeuwt vanaf de zijlijn maar nooit serieuze verantwoordelijkheid pakt. Eigenlijk weggegooide stemmen. Dan laat BBB nu in de provincies tenminste nog zien dat ze het in elk geval gaan proberen.


En volledig eens met het dikgedrukte deel!
Ten eerste zou ik die gecombineerde partijen niet als centrum rechts willen omschrijven dat neigt zo gezamenlijk een stuk verder naar rechts, zeker als je in acht neemt dat de VVD voor de volgendeverkiezingen ook weer wat verder naar rechts gaat opschuiven.

Bovendien is het maar de vraag of de meerderheid wel echt rechts wil. Ik heb meer het idee dat links een dusdanig vies woord is geworden, dat veel mensen liever hun eigen ruiten ingooien met een stem op rechts dan dat ze stemmen op iets waar ze zelf van profiteren. Dat ligt dan ook weer voor een groot deel aan de kwaliteit van de linkse politici.
Volledig eens met beide punten. Alleen CU en eventueel CDA zou je nog als centrum kunnen omschrijven, de rest is gewoon keihard rechts.

En het tweede nog meer. Als je vindt dat er bijv. minder marktwerking moet komen in zorg, onderwijs, openbaar vervoer, waarom blijf je dan rechts stemmen? Mensen die klagen over toenemende ongelijkheid, armoede etc. Waarom stem je in godsnaam rechts? Links is een scheldwoord voor Groen Links/D66 geworden, maar er bestaat ook nog een SP. Ik zou er niet op stemmen, maar voor een behoorlijk deel van Nederland is die partij toch echt het beste.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8970
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 jul 2023 11:46

Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39771
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2023 11:59

SiO2 schreef: 13 jul 2023 10:57 Links is een scheldwoord voor Groen Links/D66 geworden,
Helaas wel. Terwijl de originele D66 een partij was waar ik prima op zou kunnen stemmen. Beetje progressief mag best wel.
Maar zonder het op de persoon te willen spelen: Kaag heeft echt heel, heel veel mensen weggejaagd en de partij een verkeerd profiel gegeven.
EDIT: Kaag en haar partij roepen nu dat de bedreigingen vrouwenhaat zijn en dat NL niet klaar is voor een vrouw die succes heeft. Dat zegt genoeg over de vermogens om te reflecteren..... (en voor de duidelijkheid: bedreigen mag NOOIT, man/vrouw/x)

GL moet gewoon GL blijven en PvdA gewoon Pvda. Een lijsttrekker met empathisch en verbindend vermogen (hey, mr. Abouthaleb) en een duidelijk sociaal programma zou wonderen doen.

@orlok: als mensen buiten de Randstad gezien worden als de grootste vervuiler wordt het een hele bijzondere discussie als het gaat om km heffing....
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 13 jul 2023 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3752
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 13 jul 2023 12:35

Als Aboutaleb lijsttrekker wordt dan is de PvdA helemaal terug. Overigens ook Dijksma (die vroeger superirritant vond) begint als burgemeester een dergelijke statuur te ontwikkelen. Maar volgens mij hebben die geen trek in de landelijke politiek.

Gelukkig hebben we nog een paar maanden maar ik zou momenteel werkelijk niet goed weten waar ik op moet stemmen. Ik vind met name aan de wat meer linker kant (waar mijn politieke voorkeur ligt) geen mensen zitten waar ik van denk, die gaan het doen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie