Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Ik ben fervent auto-pilot gebruiker (FSD FTW!). Dus auto-pilot op max snelheid van de betreffende snelweg en inhalen wanneer mogelijk, ook via de auto-pilot. Daar wordt je rijstijl snel rustiger van.
En ik vind het ook wel een sport om mijn gemiddeld verbruik zo laag mogelijk te krijgen (nu met 10+ graden gaat het weer de goede kant op )
En ik vind het ook wel een sport om mijn gemiddeld verbruik zo laag mogelijk te krijgen (nu met 10+ graden gaat het weer de goede kant op )
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6200
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Gebruikerservaring van al die mooie technologie in een Tesla, vanuit automatiseringperspectief:
https://www.linkedin.com/posts/yasaanen ... 63232-NlmO
https://www.linkedin.com/posts/yasaanen ... 63232-NlmO
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39730
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een van de meest belachelijke buro-maatregelen van de laatste jaren. Geen hond gaat zich daar aan houden. En het dan gek vinden dat half Nederland straks PVV of FVD gaat stemmen omdat ze zich niet meer gehoord voelen.....
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39730
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13557
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Technisch is een electro auto voor de gewone man (niet de autoliefhebber) veel beter dan brandstof.
Het is super simpele techniek en er kan vrij weinig kapot. altijd "automaat" remmen slijten amper en meteen reactie als je het pedaal aanraakt.
Ik blijf het knap vinden van Tesla dat er amper problemen zijn terwijl gerenommeerde automerken dat wel hebben. Het blijft een tussenoplossing om weer lekker de economie te laten draaien.
Alleen doen we het in NL weer compleet verkeerd. Een ev is perfect geschikt als auto erbij waarmee er 10K per jaar wordt gereden en niet langer dan een 100km enkele reis. de auto staat dan veel voor de deur en kan met zonnepanelen worden geladen.
Wat doen we in NL een ev eerst absurd goedkoop maken voor de zakelijke markt en die gaan vooral in de avond en snachts laden. Op vuile stroom.
Dan maken we een tesla zo ongehoord snel dat je er bijna een superlicentie voor nodig hebt. Ik heb toch in wat auto,s gereden met een 500PK maar de 30 naar 150 in een tesla is ongehoord. En als je ook nog de extra mode hebt dan weet je echt niet wat er gebeurt.
Het is super simpele techniek en er kan vrij weinig kapot. altijd "automaat" remmen slijten amper en meteen reactie als je het pedaal aanraakt.
Ik blijf het knap vinden van Tesla dat er amper problemen zijn terwijl gerenommeerde automerken dat wel hebben. Het blijft een tussenoplossing om weer lekker de economie te laten draaien.
Alleen doen we het in NL weer compleet verkeerd. Een ev is perfect geschikt als auto erbij waarmee er 10K per jaar wordt gereden en niet langer dan een 100km enkele reis. de auto staat dan veel voor de deur en kan met zonnepanelen worden geladen.
Wat doen we in NL een ev eerst absurd goedkoop maken voor de zakelijke markt en die gaan vooral in de avond en snachts laden. Op vuile stroom.
Dan maken we een tesla zo ongehoord snel dat je er bijna een superlicentie voor nodig hebt. Ik heb toch in wat auto,s gereden met een 500PK maar de 30 naar 150 in een tesla is ongehoord. En als je ook nog de extra mode hebt dan weet je echt niet wat er gebeurt.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
wasbeer2006 schreef: ↑07 feb 2020 21:02 Wat doen we in NL een ev eerst absurd goedkoop maken voor de zakelijke markt en die gaan vooral in de avond en snachts laden. Op vuile stroom.
Wat de ev dan tot de meeste vervuilende auto maakt.
Dus net niet, dat ding is zo vreselijk zwaar dat de remmen het serieus te verduren krijgen (ondanks het regen. remmen)wasbeer2006 schreef: ↑07 feb 2020 21:02 ...
Het is super simpele techniek en er kan vrij weinig kapot. altijd "automaat" remmen slijten amper en meteen reactie als je het pedaal aanraakt.
...
Uit recent onderzoek is trouwens gebleken dat een elektrische auto meer fijnstof afgeeft door de remmen en banden dan een volledige diesel-auto (motor + remmen/banden)
(het was maar 1 onderzoek, ik wil er graag wat meer zien om definitief een mening te vormen, maar het schetst het beeld wel)
Rij al enige jaren EV. Remmen hebben een rustig leven. Banden is wel een dingetje. Massa van de auto, maar vooral het enorme koppel is daar debet aan. Heb van alles gereden 16V, 2.0i , V6. Maar niets lekkerder dan een elektrische aandrijflijn. Er is veel “onderzoek” om te remmen..
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Er schijnen er nogal wat in de fik te vliegen. En de autopilot heeft hier en daar ook wel desastreuze gevolgen gekend.Ik blijf het knap vinden van Tesla dat er amper problemen zijn terwijl gerenommeerde automerken dat wel hebben.
Neemt niet niet weg dat Musk met zijn Tesla project inderdaad wel heel revolutionair is!!
Bijna zoals André Citroën destijds....
Aleen die belachelijke prijzen! Niet haalbaar voor een eenvoudige sloeber zoals ik. Dus ik hou het maar bij mijn hydropneumatisch geveerde 2.7 V6 HDi 24 klepper met 240pk. Heerlijk comfort en ook alles elektrisch/electronisch incl. stembediening voor een paar essentiële functies. En dat voor een wagen uit 2008....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind