Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 03 aug 2024 19:39

Leuk om te lezen GG! En is papa vdp echt zo’n nuchtere gast zoals hij overkomt op tv?
Ik was altijd enorm fan van die man in de tijd dat hij zelf nog koerste. Net als nu van Mathieu overigens.
Het beeld wat je krijgt van familie van der Poel op tv is volgens mij wat vertekend, volgens mij zijn het echt hele leuke mensen met veel humor.
Maar jij kent er eentje persoonlijk dus ik ben benieuwd.
Nog een vraag: wat gebruik je als onderwatercamera?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 aug 2024 20:00

Papa Poel vind ik wel ok. Nadat ieder op de foto had een stuk met hem op kop gereden. Gezellige gast.
Ook aan tafel met het diner. Knap hoe hij eigen anecdotes niet laat overheersen en klanten die wat meer bescheiden waren de ruimte gaf en betrok in het samen zijn.
Overigens diverse andere ex topsporters ingehuurd en viel nooit tegen.

Gerard Nijboer hield zelfs een plu boven mn hoofd en camera toen ik op Papendal fotos van hardlopende klanten aan het maken was. Echt een toffe gast met humor.

Ow een Olympus compact met ow huis.

M Garin
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jul 2024 21:45

M Garin 03 aug 2024 20:32

Foto boeken altijd leuk en zeker om weg te geven , vroeger in de analoog tijdperk zelf veel gefotografeerd , o.a. trouwreportages inclusief het inplakken van trouwboeken wat veel werk was en een eigen zw doka enz enz.
Met de komst van digitalisering de liefde verloren, de noodzaak om af te drukken was er niet meer en een relatief eenvoudige camera maakt goed genoeg foto’s voor een beeldscherm.
Full frame fotografie voor tijdschriften of boeken is wel een meerwaarde.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 aug 2024 10:19

M Garin schreef: 03 aug 2024 20:32 Foto boeken altijd leuk en zeker om weg te geven
Soms zelfs in oplages :mrgreen: (alles gewoon met een betaalbare compact)

Afbeelding
M Garin schreef: 03 aug 2024 20:32 Full frame fotografie voor tijdschriften of boeken is wel een meerwaarde.
Camera's die full frame zijn hebben natuurlijk nog wel wat eigenschappen die de moeite zijn zoals spatwaterdicht, stofdicht, ergonomie, verwisselen objectieven, hoge ISO's, lage ISO's, controle over je scherptediepte etc
Als ik echt op pad ga om foto's te maken blijft mijn voorkeur uitgaan naar een objectief met vast brandpunt. Gewoon 28, 35, 50, 85 of 105mm.

Vast brandpunt geeft doorgaans wat meer prikkel op de creativiteit en veel actiever fotograferen, iets meer lichtsterk, meer controle scherptediepte en vaak een veel fraaiere bokeh. Dat laatste is met compacts met die heel kleine sensors natuurlijk al helemaal buiten beeld.

On topic: net reisgidsen en landkaarten besteld. Volgens mij wel een leuke fotobestemming :mrgreen:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 aug 2024 11:43

Een Kip Shelter Plus caravan. Mooi klein en compact zodat die achter onze hybride auto kan. Ideaal om wat vaker een weekendje weg te gaan om ergens te fietsen of hardlopen en natuurlijk de zomervakantie naar Frankrijk of Italië.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39710
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2024 11:47

Soweee, wat zijn die dingen duur!!! Voor zelfde geld koop je een normale caravan, maatje 450 oid.
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 aug 2024 11:54

daniel1975 schreef: 06 aug 2024 11:47 Soweee, wat zijn die dingen duur!!! Voor zelfde geld koop je een normale caravan, maatje 450 oid.
Ja klopt. Gelukkig konden wij hem heel goed tweedehands kopen en de 1e eigenaren hadden er heel goed op gepast! Zelfs nog van alles bij gekregen zoals gasfles en wielklem en ook nog een ruime voortent dus qua leefruimte gaan we er op vooruit tov de tent. Er zit een fietsrek in de caravan zodat de fietsen binnen vervoerd kunnen worden (nadien klap je die plat).

Door het formaat zet ik hem zo weg op de oprit en draai ik hem met de hand zo om zijn as.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3558
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 aug 2024 11:57

Kornuit schreef: 06 aug 2024 11:43 Een Kip Shelter Plus caravan. Mooi klein en compact zodat die achter onze hybride auto kan. Ideaal om wat vaker een weekendje weg te gaan om ergens te fietsen of hardlopen en natuurlijk de zomervakantie naar Frankrijk of Italië.
Proficiat! Past bij je levensstijl lijkt me - geniet ervan. En altijd welkom om hem hier op de oprit neer te planten voor een weekendje ;)
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 aug 2024 12:02

raven14 schreef: 06 aug 2024 11:57
Kornuit schreef: 06 aug 2024 11:43 Een Kip Shelter Plus caravan. Mooi klein en compact zodat die achter onze hybride auto kan. Ideaal om wat vaker een weekendje weg te gaan om ergens te fietsen of hardlopen en natuurlijk de zomervakantie naar Frankrijk of Italië.
Proficiat! Past bij je levensstijl lijkt me - geniet ervan. En altijd welkom om hem hier op de oprit neer te planten voor een weekendje ;)
Bedankt!
Als we de in gelegenheid zijn gaan we dat zeker doen! Kunnen nu wat makkelijker dat ding aanhaken en weekendje richting België/Limburg of Veluwe. Er zit zelfs vloerverwarming in :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39710
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2024 13:49

Hahaha, vloerverwarming hebben mijn ouders ook in de caravan. Grandioos in het vroege voorjaar of najaar.

Fijn dat je hem voor een nette prijs kon kopen. Als je inderdaad nog een voortent etc erbij moet kopen loopt het hard op. Als onze dochter zelfstandig in een tentje gaat slapen wil ik misschien ook wel iets kleiners, ben je veel flexibeler qua reizen en beetje meer doorrijden.
Less is bore

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 08 aug 2024 20:46

Om het op de andere tweewieler veilig te houden een motorjeans gekocht en op Vinted een quasi nieuw paar retro motorschoenen.
Iedere morgen is het nu twijfelen of ik de tweewieler met of zonder motor neem :mrgreen:

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 879
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 14 aug 2024 06:08

Nieuw paartje New Balance hardloopschoenen. Eens kijken of er nog een keer een halve marathon in zit.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Plaats reactie