Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 695
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 21 aug 2024 18:02

Superleuk! Hier heeft iedereen ook een eigen Opinel, aangevuld met een Opinel oestermes. In Bretagne altijd op zak!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 aug 2024 18:44

Oesters.......
Ze zijn eerdaags weer op zn best.
Heerlijk
Alles zonder bereiding uit de zee kan ik sowieso wel blij van worden.
Shusi van rauwe makreel......glaasje Ardbeg erbij.......

Sashimi van coquilles en dorade......
Groene asperges erbij..... Feest

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 695
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 21 aug 2024 19:15

Sushi van horsmakreel! Gelukkig zit Hokkai Kitchen hier vlakbij in IJmuiden. Dit weekend misschien maar weer eens wat halen!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2024 19:18

Dingen uit de zee zijn imho vooral heerlijk als ze zijn gerookt, gekookt, gestoomd, gegrild…
Less is bore

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 21 aug 2024 20:16

Mijn liefje heeft ooit in een tijdschrift gestaan met een Opinel als “ding wat je altijd bij je draagt “
De vraag destijds was vrij open, een beetje suggestief (“wat draag je in je hart, in je herinnering, etc.)

Die van mij ging rechtstreeks voor de letterlijke uitleg; een Opinelleke! Waarom? TJa: paddestoelen, noten, kruiden, fruit, alles wat je tegenkomt op een wandeling in Italië, Spanje of Frankrijk!
En daarna koken met al die weelde.

Topvrouw!!!

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 695
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 21 aug 2024 23:42

Mooi!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 aug 2024 10:04

Dubbeldekker schreef: 21 aug 2024 20:16 Mijn liefje heeft ooit in een tijdschrift gestaan met een Opinel als “ding wat je altijd bij je draagt “
De vraag destijds was vrij open, een beetje suggestief (“wat draag je in je hart, in je herinnering, etc.)

Die van mij ging rechtstreeks voor de letterlijke uitleg; een Opinelleke! Waarom? TJa: paddestoelen, noten, kruiden, fruit, alles wat je tegenkomt op een wandeling in Italië, Spanje of Frankrijk!
En daarna koken met al die weelde.

Topvrouw!!!
Gaaf maar ook in Nederland kan je genoeg in de natuur vinden,

Brandnetelsoep zal ik niet zo snel meer maken want dat doet mij teveel denken aan de "cursus" bij de commando's.
Maar brandnetels zijn prima te gebruiken voor soep en zelfs een keer stamppot mee gemaakt.
Zo ook paardenbloemen, wilde bieslook (grappig dat ieder daar zo voorbij loopt en een handje is zo meegenomen), viooltjes, madeliefjes, paddenstoelen,rozenbottels, bramen (vorige week met wandelen flink van genoten) en de geweldige smaakmaker daslook (lekker om pesto van te maken!)

Pluk echter NIET langs een weg waar auto's rijden! Ook een plek waar veel honden uitgelaten worden is het niet verstandig te plukken in de onderste laag ;)
Als ze asbest van een boerenschuur aan het halen zijn zou ik de bramen op de houtkade die achterlangs loopt maar laten staan.

Heel veel bloemen/planten zijn eetbaar maar niet alles dus een een keer met de boswachter op pad is niet alleen leuk maar ook leerzaam en kennis die je hebt opgedaan is daarna bruikbaar!

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 22 aug 2024 12:52

Ik pluk al jaren in het wild dus ik weet inmiddels wel de plekjes en de “no go” zones 😉.
Daslook is echt een geweldig product!! Ook heel lekker om kaas mee te maken (paneer, indiase kaas die je heel makkelijk zelf kunt maken)

In Eindhoven hebben veel eekhoorntjesbrood in de bossen maar sinds “wildplukken” een soort nationale hobby is geworden zijn die niet meer te vinden (of nauwelijks toch, ik ken gelukkig nog wat geheime plekjes)

Aan de noord-Franse kust heb je heerlijke wilde rucola, zeekool, wieren en natuurlijk heerlijke mosselen die je zelf kunt plukken.

Hier in noord-oost Frankrijk is er ook veel bieslook in de lente, heel geurig. En wilde knoflook en zelfs truffels maar dan moet je echt goed weten zoeken. Ik volg de sporen van de zwijnen die onder eikenbomen hebben gewoeld. Jammer genoeg vind ik die typische “truffe de Meuse” niet lekker.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 aug 2024 13:47

Theo V schreef: 20 aug 2024 13:57
Gastheerg schreef: 20 aug 2024 13:34 ........
Dat kon ik niet in deze Cley ontdekken.
........
Pfff, ik was eventjes bang dat het deze was. ;)
https://gevoslijterij.nl/rotterdamse-whisky.html
Ik was in de buurt dus even mega on topic: een fles gekocht :mrgreen:
Kans is groot dat het heel lang gaat duren voor ik deze proef maar als er een Rotterdammert op bezoek is die wil proeven mag hij :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2024 13:58

Leuk voor de heb en altijd handig voor als er iemand om ijs of cola in de whisky vraagt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 aug 2024 14:11

Dat laatste dus.
Ieder mag van mij cola-whisky drinken maar de meeste flessen staan toch achter een virtueel hek om een dergelijke belediging te vermijden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2024 14:20

Qua zakmessen heb ik genoeg aan mijn victorinox.
Opinel is wel de beste value for money die je kunt krijgen denk ik.

Ik wil alleen deze nog wel voor bij de re-enactmentuitzet: https://todcutler.com/collections/eatin ... ding-knife

Tod maakt echt hele mooie en functionele replica's van historische messen en wapens.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie