Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 nov 2014 19:49

bluv107 schreef:Ook in deze discussie proef ik veel venijn. Zitten we allemaal met dit venijn op de fiets, met een lage tolerantie? Ik fiets 5000 km pj op een te dure fiets, zelf met wat overgewicht. De fiets voldoet aan allerlei ongeschreven regels die ik op het forum terug lees en die ik met een knipoog toepas. Ook ik zoek mijn eigen grenzen op en stoemp regelmatig tegen de wind in langs de Ringvaart. Ben vaak al blij als ik weer eens 30 gemiddeld heb gehaald. Maar ik laat het lopen, ook wanneer ik lekker in mijn flow zit als ik rood licht tegen kom. Rottig voor het gemiddelde, natuurlijk. En ik heb een belletje en wind mij niet op wanneer dat bejaarde stel het niet hoort omdat ik weet dat ik zelf ook niet altijd geconcentreerd bezig ben of de wind misschien wel verkeerd staat. Ik bedoel hiermee te zeggen: begin bij jezelf en rijd wat defensiever.
Precies hoe ik er over denk. :D
Als iedereen zich gewoon eens aan de regels ging houden dan zou het allemaal veel beter gaan.(fietsers, wandelaars, e-bikers, automobilisten enz.)

Laatst werd ik ingehaald door een groep (+15 man) en de voorrijder had schijt aan alles en de rest volgde gedwee.
Toen ik vroeg of dat normaal was werd mij (op een onvriendelijke manier) duidelijk gemaakt dat ik mij er niet mee moest bemoeien en of ik even wou lossen want ik was het gevaar in hun groep.
Toen ik niet ver genoeg afzakte kwam er nog één verhaal halen die verbaal agressief werd.

Juist dit soort idioten verpesten het en daar is helaas niets aan te doen.

jer81
Forum-lid

jer81 11 nov 2014 20:05

Dat snap ik dus niet. Als groep corrigeer je elkaar dan toch. Dan zeg je als clubgenoot van het opgewonden standje dat het ook wat minder kan. Ook geen visitekaartje voor de club dit gedrag.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 11 nov 2014 20:12

Wordt ongetwijfeld straks gereguleerd vanuit de overheid. Dergelijke excessen vormen nu eenmaal wel al snel een algemeen beeld.

Maar zoiets als Theo V. schetst is werkelijk ontoelaatbaar, allemaal een te groot ego'tje en denken dat je ooit nog de nieuwe Contador wordt. Van zulke idioten krijgen wel goedwillende een slechte naam, zo jammer. Klinkt ook wel heel erg als schoolplein gedrag van een stel peuters.... :roll:

Hopelijk krijgen ook de mooie en positieve verhalen wat meer platform en kunnen de "fundamentalisten" aangepakt worden (of eens de verkeerde tegen komen, lost meestal ook wel e.e.a. op :roll: )
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 nov 2014 20:16

Ik moet wel toegeven dat ik soms ook de verkeersregels negeer.
Ik ben echt niet roomser als de Paus, echter als ik het doe, doe ik dat op een defensieve manier en geef ik alles en iedereen voorrang.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 11 nov 2014 20:54

Theo V schreef:Ik moet wel toegeven dat ik soms ook de verkeersregels negeer.
Ik ben echt niet roomser als de Paus, echter als ik het doe, doe ik dat op een defensieve manier en geef ik alles en iedereen voorrang.
Exact dus dat, natuurlijk moeten we niet alles reguleren, maar wel de kaders respecteren en nog meer, elkaar!
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 12 nov 2014 08:09

(of eens de verkeerde tegen komen, lost meestal ook wel e.e.a. op :roll: )
Volgens mij was dat nu net de aanleiding van de laatste vijf pagina's. De verkeerde tegenkomen (in dit geval een wielrenner) lost nooit iets op collega nam ooit voorrang bij een kamper met een stroomstootwapen in zijn dashboardkastje, geloof dat dat niet het juiste leermiddel was (anders moet je voor de gein eens in spanje door rood rijden en in aanraking komen met de spaanse politie, dan ben je er snel achter welk deel van Spanje nog steeds denkt in de tijd van Franco te leven.....).

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 12 nov 2014 09:57

Nu komen de verkeerde mensen, de verkeerde mensen tegen....of zoiets :lol:

Onwetendheid van andere weggebruikers is niet erg, maar asociaal gedrag en geen respect hebben voor de ander is gewoon not done. Zeker als een kleine groep dan weer het beeld vormt van de andere wel goedwillige massa......
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 13 nov 2014 08:45

Wat dat betreft zijn mensen net ratten, Regeltjes een aangeleerde sociale vaardigheden werken redelijk tot er teveel op een te kleine ruimte komen en het wordt geheid oorlog.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 21 nov 2014 14:21

wielrenner die zwangere vrouw in vliet gooide in opsporing verzocht

Lees het verhaal, zoek de locatie op in Google maps.

Hoezo remmen voor een fietser van rechts?

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 21 nov 2014 15:58

Vaag verhaal. Daar kan toch niks van rechts komen? Zou graag horen waarom die wielrenner zo over de schreef ging. Feit blijft dat hij nooit zo had mogen reageren. Geweld is per definitie fout!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dbo
Forum-lid

dbo 21 nov 2014 16:34

Nicosch schreef:wielrenner die zwangere vrouw in vliet gooide in opsporing verzocht

Lees het verhaal, zoek de locatie op in Google maps.

Hoezo remmen voor een fietser van rechts?

De vrouw kwam van de andere kant.Verhaal klopt dus gewoon.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 21 nov 2014 16:42

Dan klopt het nog niet. Ze zeggen dat het mis ging toen ze onder het tunneltje uit kwam en moest stoppen voor een fietser van rechts.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie