Precies hoe ik er over denk.bluv107 schreef:Ook in deze discussie proef ik veel venijn. Zitten we allemaal met dit venijn op de fiets, met een lage tolerantie? Ik fiets 5000 km pj op een te dure fiets, zelf met wat overgewicht. De fiets voldoet aan allerlei ongeschreven regels die ik op het forum terug lees en die ik met een knipoog toepas. Ook ik zoek mijn eigen grenzen op en stoemp regelmatig tegen de wind in langs de Ringvaart. Ben vaak al blij als ik weer eens 30 gemiddeld heb gehaald. Maar ik laat het lopen, ook wanneer ik lekker in mijn flow zit als ik rood licht tegen kom. Rottig voor het gemiddelde, natuurlijk. En ik heb een belletje en wind mij niet op wanneer dat bejaarde stel het niet hoort omdat ik weet dat ik zelf ook niet altijd geconcentreerd bezig ben of de wind misschien wel verkeerd staat. Ik bedoel hiermee te zeggen: begin bij jezelf en rijd wat defensiever.
Als iedereen zich gewoon eens aan de regels ging houden dan zou het allemaal veel beter gaan.(fietsers, wandelaars, e-bikers, automobilisten enz.)
Laatst werd ik ingehaald door een groep (+15 man) en de voorrijder had schijt aan alles en de rest volgde gedwee.
Toen ik vroeg of dat normaal was werd mij (op een onvriendelijke manier) duidelijk gemaakt dat ik mij er niet mee moest bemoeien en of ik even wou lossen want ik was het gevaar in hun groep.
Toen ik niet ver genoeg afzakte kwam er nog één verhaal halen die verbaal agressief werd.
Juist dit soort idioten verpesten het en daar is helaas niets aan te doen.