Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2014 17:06

Er loopt een fietspad over de brug...
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 21 nov 2014 17:08

Ah, ok.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 21 nov 2014 22:52

Nicosch schreef:wielrenner die zwangere vrouw in vliet gooide in opsporing verzocht

Lees het verhaal, zoek de locatie op in Google maps.

Hoezo remmen voor een fietser van rechts?
Als je een dergelijke reactie plaatst, kijk dan eerst GOED naar de situatie, alvorens hier te gaan suggereren dat het verhaal in deze situatie niet juist is.

Max 2.0
Forum-lid

Max 2.0 21 nov 2014 23:38

Ernie C. schreef:Er loopt een fietspad over de brug...
Naar mijn idee heeft dat fietspad er niets mee te maken. Die loopt immers over het viaduct waar het incident heeft plaatsgevonden. In het artikel staat “Onder het viaductje bij de Europaweg (Lammebrug) moest zij plotseling remmen voor een fietsster die van rechts kwam”. Daaruit concludeer ik dat de automobiliste moest stoppen voor een van rechts komende fietsster vanaf de Vrouwenweg, gelegen net ná het viaduct en dus niet zichtbaar op de onderstaande foto. Het had dan ook handiger (en minder verwarrend) geweest als men een foto aan de andere kant van het viaduct had genomen. Daar vond immers het incident plaats. Althans, dat is mijn simpele gedachte.

Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2014 23:43

Ik was voor die flauwe opmerking ook alleen van de foto uitgegaan maar als ik het op Maps bekijk lijkt het mij dat jij gelijk hebt.
Campagnolo Ultra Dork

Magic666
Forum-lid

Magic666 22 nov 2014 05:02

bekijk die trap eens goed, juist ja, een geul waar je als fietser prima vanaf kan. Dat zou verklaren waarom ze plotseling moest remmen, juist omdat je het niet verwacht. Verhaal kan dus nog steeds prima kloppen.

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 22 nov 2014 11:03

Ik onderschrijf de uitleg van Max 2.0. Als je door het tunneltje rijdt in noordelijke richting heb je zo goed als geen overzicht en verkeer van rechts na het tunneltje heeft inderdaad voorrang. Kom zelf regelmatig vanaf de vrouwenweg en het is altijd weer afwachten of er niet 1 of andere flapdrol full speed door het tunneltje komt knallen.

Vanaf de Vlietweg: http://goo.gl/maps/ALREM
Vanaf de Vrouwenweg: http://goo.gl/maps/KyA0H

Snap sowieso niet dat je daar hard zou willen rijden, want ook voor het tunneltje kan verkeer van rechts komen van achter restaurant Cronesteyn. De bewuste wielrenner mag zichzelf nog eens achter de oren krabben.

knutmo
Forum-lid

knutmo 22 nov 2014 12:50

Het doet er toch helemaal niet toe of die vrouw wel of niet terecht voor een fietser van rechts moest remmen? Al remde ze voor een fietser van links. Al remde ze voor een duif op de weg. Al remde ze voor een luchtspiegeling.
De racefietser moet gewoon rekening houden met eventueel remmende auto's voor hem en in ieder geval nooit zwangere vrouwen in het water gooien. Ook geen andere vrouwen, trouwens.

Ik vind de discussie over wat nou precies de aanleiding was van dit achterlijke gedrag zinloos. Het suggereert zelfs een beetje dat het op een of andere manier goed te praten is. En dat is het niet.

Erik
Forum-lid

Erik 22 nov 2014 12:55

+1
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

spook
Forum-lid

spook 22 nov 2014 14:53

+ 1
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Max 2.0
Forum-lid

Max 2.0 22 nov 2014 15:29

Magic666 schreef:bekijk die trap eens goed, juist ja, een geul waar je als fietser prima vanaf kan. Dat zou verklaren waarom ze plotseling moest remmen, juist omdat je het niet verwacht. Verhaal kan dus nog steeds prima kloppen.
Als je die ‘trap met geul’ goed bekijkt, zie je dat je onderaan op een (verhoogd) trottoir uitkomt waar je niet mag fietsen en dus sowieso geen voorrang kan hebben. De kans dat het incident aldaar heeft plaatsgevonden, is mijns inziens dan ook nul-komma-nul. Bovendien staat er in het krantenartikel: “Onder het viaductje bij de Europaweg (Lammebrug) moest zij plotseling remmen voor een fietsster die van rechts kwam”.
knutmo schreef:Het doet er toch helemaal niet toe of die vrouw wel of niet terecht voor een fietser van rechts moest remmen? Al remde ze voor een fietser van links. Al remde ze voor een duif op de weg. Al remde ze voor een luchtspiegeling.
De racefietser moet gewoon rekening houden met eventueel remmende auto's voor hem en in ieder geval nooit zwangere vrouwen in het water gooien. Ook geen andere vrouwen, trouwens.

Ik vind de discussie over wat nou precies de aanleiding was van dit achterlijke gedrag zinloos. Het suggereert zelfs een beetje dat het op een of andere manier goed te praten is. En dat is het niet.
Ik suggereer helemaal niet dat zijn gedrag enigszins goed te praten is. Integendeel. Aangezien er werd aangegeven dat het incident niet op de betreffende foto-locatie had kunnen plaatsvinden, probeer ik louter te beredeneren waar het dan (hoogstwaarschijnlijk) wel is gebeurd. Meer niet. Maar dat mag jij natuurlijk zinloos vinden. No problem. Zo vind ik jouw suggestieve opmerking nou weer 'n beetje smakeloos. ;)

bluv107
Forum-lid

bluv107 23 nov 2014 17:11

Smakeloos? Knutmo heeft gelijk.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie