Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 okt 2024 09:07

Ik heb hier foto's van de Nikon super zoom geplaatst. Bokeh,scherpte en contrast allemaal prima in orde.

Ook die Sony van Daniel is een uitstekend stuk gereedschap.
Er zijn nog steeds matige superzooms maar die kosten ook geen ruk
Het hogere segment is echt niks mis mee.
En ja een knappe prime (vast brandpunt) levert nog een streepje meer maar afgeven op superzooms is vasthouden aan dogma s en geeft geen blijk van inzicht wat er tegenwoordig te koop is.

Ga nu op pad.....met twee zooms :-)

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1191
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 06 okt 2024 09:34

Waarbij er wel opgemerkt moet worden dat - als je in jpg schiet- er vaak softwarematige correctie wordt uitgevoerd om de mankementen van een lens te corrigeren. Dat is meer voor een (super) zoom dan voor een prime. Maar dat maakt echt geen iota meer uit met de huidige resoluties en gevoeligheden van de sensoren.
Zelf schiet ik eigenlijk altijd in raw formaat, maar pas dan geregeld toch de correctie toe in Adobe raw. Je moet een enorme puritein zijn om dat niet te willen gebruiken.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1191
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 06 okt 2024 09:36

Ed073 schreef: 05 okt 2024 17:42 Van de week bij de BBQ Experience Center geweest in Roosendaal, beetje uit de bocht gevlogen: https://www.bbqexperiencecenter.nl/braa ... duo-black/. Wel heel leuk en vooral gezellig om op te koken.
Geweldig apparaat lijkt me dat. Enerzijds wil ik dat ook, maar ik ga dat er echt nooit uit halen (zowel qua kwaliteit, als qua plezier)

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1331
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 okt 2024 11:03

Met een meetzoeker (Mamiya 7II) heb ik altijd ruzie. Ik probeer het beeld in de zoeker altijd zo nauwkeurig mogelijk te framen. Nadat de negatieven gedroogd en bekeken kunnen worden mis ik links of rechts een stuk. Heb geprobeerd dat op het oog te corrigeren maar die dat ging nooit echt lekker. Ding verkocht en nu weer terug op mijn éénoog camera!
...

Plaats reactie