Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
De 1.8 met lage-druk turbo verbruikt normaal geen olie, dat was net 1 van de meest betrouwbare motoren die VAG gemaakt heeft (de 20-klepper)
De nieuwe met 1.4 en turbo en compressor zijn wel wat gevoeliger en staan zeker niet op de shortlist.
Mevrouw wil absoluut geen Ford, geen idee waarom. Zelfs een normale Fiesta rijdt best aardig vond ik.
Een R5 Turbo is enkel leuk wanneer je suïcidaal bent. Voor haar moet een auto vlot zijn ongeacht in welke versnelling je zit, minder dan 10 seconden naar 100, redelijk stil zijn en een automatische airco hebben.
Ze heeft nu een Golf IV TDI 130pk, die wil altijd vooruit, heeft 220.000km gelopen en nooit een probleem gehad (buiten onderhoud is enkel de batterij 1 keer vervangen en hier en daar een lampje), liefst zou ze er gewoon mee blijven rijden maar zonder roetfilter geen toegang meer tot de LEZ in Antwerpen
Ding verbruikt geen olie en zelfs met een zware voet zit ie maar 6l/100km
Moest er een nieuwe voor mij komen, zou het wel iets anders zijn, een Honda Accord of zo (met de dikke diesel)
De nieuwe met 1.4 en turbo en compressor zijn wel wat gevoeliger en staan zeker niet op de shortlist.
Mevrouw wil absoluut geen Ford, geen idee waarom. Zelfs een normale Fiesta rijdt best aardig vond ik.
Een R5 Turbo is enkel leuk wanneer je suïcidaal bent. Voor haar moet een auto vlot zijn ongeacht in welke versnelling je zit, minder dan 10 seconden naar 100, redelijk stil zijn en een automatische airco hebben.
Ze heeft nu een Golf IV TDI 130pk, die wil altijd vooruit, heeft 220.000km gelopen en nooit een probleem gehad (buiten onderhoud is enkel de batterij 1 keer vervangen en hier en daar een lampje), liefst zou ze er gewoon mee blijven rijden maar zonder roetfilter geen toegang meer tot de LEZ in Antwerpen
Ding verbruikt geen olie en zelfs met een zware voet zit ie maar 6l/100km
Moest er een nieuwe voor mij komen, zou het wel iets anders zijn, een Honda Accord of zo (met de dikke diesel)
Ahh ja mybad de 20vt is een stuk beter , moet je wel de variant eigenlijk hebben van voor 2003 die latere zijn volgens mij al voorzien van de slechtere zuigerveren A4 e.d. hebben deze motoren ook en zijn al stuk gevoeliger helaas , deze hebben ook alu onderblok geloof ik ipv gietijzer wat toen in de golf 4 e.d. lag
Maar zeker stuk beter dan wat in een polo 6r ligt want dat is echt rommel .
Tijdje gekeken voor zn polo gti cup van omstreeks 2007 maar vind je bijna gene van of ze vragen de hoofdprijs en voor auto van 12 jaar oud zie ik 10k niet bepaald zitten
Wat betreft Ford wou ik ook nooit ene maar de MK7.5 ziet er in ST behoorlijk agressief en dik uit als je het mij vraagt en het rijden is meer dan geweldig.
Had vorig jaar ene gekocht van 2013 maar beviel zo goed dat ik de uber fiesta ST200 gekocht heb en tot nu toe nog geen spijt van gehad al krijg ik met mn aankomende werk geen tijd meer om erin te rijden dus staat die wel te koop
Maar zeker stuk beter dan wat in een polo 6r ligt want dat is echt rommel .
Tijdje gekeken voor zn polo gti cup van omstreeks 2007 maar vind je bijna gene van of ze vragen de hoofdprijs en voor auto van 12 jaar oud zie ik 10k niet bepaald zitten
Wat betreft Ford wou ik ook nooit ene maar de MK7.5 ziet er in ST behoorlijk agressief en dik uit als je het mij vraagt en het rijden is meer dan geweldig.
Had vorig jaar ene gekocht van 2013 maar beviel zo goed dat ik de uber fiesta ST200 gekocht heb en tot nu toe nog geen spijt van gehad al krijg ik met mn aankomende werk geen tijd meer om erin te rijden dus staat die wel te koop
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Okée, het is dan weliswaar niet-fiets gerelateerd maar kunnen jullie niet naar het auto forum verhuizen.?
https://www.autoweek.nl/forum/
https://www.autoweek.nl/forum/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
+1Orlok schreef: ↑03 jan 2019 19:20 Okée, het is dan weliswaar niet-fiets gerelateerd maar kunnen jullie niet naar het auto forum verhuizen.?
https://www.autoweek.nl/forum/
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39704
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee hoor, we zijn volledig on-topic in het niet-fiets-topic
Less is bore
Ben wel benieuwd naar de aannames die je bedoeltdaniel1975 schreef: ↑03 jan 2019 12:29 Er zijn deze eeuw geen leuk hot hatches meer gemaakt. Ze waren snel, maar that's it IMHO.
Iets als de oude R5 GT Turbo; dat was pas serieus heet speelgoed waar je voorzichtig mee moest zijn.
En wat de groene ellende betreft: teveel bla bla en aannames die zo worden aangedikt dat het niet meer geloofwaardig is. Dat alle beetjes helpen klopt, maar wat de burger nu voor de kiezen gaat krijgen staat niet in verhouding tot wat de grote multinationals en sommige landen de lucht in pompen.
In het kader van de on-onderbouwde stellingen: ik denk dat de gevolgen van de verkiezing van Trump meer CO2 uitstoot heeft veroorzaakt dan wat wij in NL heel duur kunnen besparen.
V.w.b. de rest van je post ben ik het met je eens, maarrrrrr soms komen grote veranderingen door kleine beetjes die helpen. Bewustwording duurt soms lang...
Ik heb trouwens vandaag een bord gekocht.
En waar denk je dat al die grote multinationals hier en in sommige landen voor draaien? Voor de consumptie van de burger.daniel1975 schreef: ↑03 jan 2019 12:29
En wat de groene ellende betreft: teveel bla bla en aannames die zo worden aangedikt dat het niet meer geloofwaardig is. Dat alle beetjes helpen klopt, maar wat de burger nu voor de kiezen gaat krijgen staat niet in verhouding tot wat de grote multinationals en sommige landen de lucht in pompen.
In het kader van de on-onderbouwde stellingen: ik denk dat de gevolgen van de verkiezing van Trump meer CO2 uitstoot heeft veroorzaakt dan wat wij in NL heel duur kunnen besparen.
Kijk maar eens op https://en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons
Of https://en.wikipedia.org/wiki/Volunteer%27s_dilemma
Uiteindelijk is het collectieve (consumptie)gedrag van 7 miljard individuele burgers de oorzaak, en waarom zouden wij verwende westerlingen niet beginnen?