Ik ga proberen wat antwoorden te formuleren, in omgekeerde volgorde van posten want dat leest makkelijker. Maar om te beginnen dank voor alle sympatieke en lovende woorden.
@ Pluk. Het is meestal niet mijn lichaam dat protesteert, maar mijn oververmoeide brein. Mijn benen willen vaak nog wel...maar de hersenen kunnen het niet meer aan.
@ Gastheerg Je slaat me volledig uit het lood met je aanbod, Het lijkt me heel erg tof, alleen die Muur. Joh daar kom ik helemaal (nog) niet tegen op hoor. Dat is toch dat helse ding vol met kasseien met een hellingshoek van 45% ofzo? Dat wordt lopen hoor. En ik neem aan dat je aanbod betrekking heeft op het komende seizoen...nu eerst de winter door?
Ik zou dus heel graag dat soort tochten ooit willen doen, maar realistisch is dat nu nog niet echt. Wel qua afstand...maar niet dat heftige klimmen.
@ Zorroi Ik heb idd problemen met "lezen" van non-verbale communicatie, ik geloof dat ik bijna 40 was toen ik überhaupt ontdekte dat non verbale communicatie 80% van de menselijke interactie uitmaakt, en niet het gesproken woord... Inmiddels ben ik door schade en schande en levenservaring er wel beter ingeworden, en wat absoluut helpt is dat sporters vaak erg direct zijn, met name wielrenners (en Rotterdammers ) tegen het lompe af. Dat werkt wel voor mij.
@ girlinred & ever Gelukkig is niemand echt normaal. Ik heb het uiteindelijk wel verteld, igg aan de trainer van de club, en die reageerde er heel goed op. Maar het is een balans tussen meteen vertellen, en dan idd het risico lopen dat men je een aansteller vind of denkt dat je een aparte behandeling wil, of te laat als de "ellende" al is geschied.
Die Tacx is een goed idee, ik heb er zelfs al een, alleen...net zo als de meeste mensen hier, val ik van verveling van mijn fiets af. Té weinig prikkels kan ook weer saai zijn. (het is altijd wat met die auti's ) Maar goed, ik zal er tijdens de donkerste periode niet aan ontkomen en daar is het ook wel goed voor want je voelt je toch weer beter na een uurtje ofzo trainen.
@ Daniel Ik heb al ontdekt dat strakke trainingsschema;s voor mij niet gaan werken idd. Ik kan gewoon nooit van tevoren rekenen op genoeg energie.
@ Gastheerg (eerste post)
Ja, daarom heb ik er zo over getwijfeld om dit topic te openen...er praat er niet graag over...om al eerder opgenoemde redenen.Ik heb zelf als motto doen en misschien er niet teveel over praten verder. Ik werk met een aantal mensen met dit soort (ook die van jouw) beperkingen en mijn ervaring is dat ze zich toch het prettigst voelen als we gewoon een project oppakken.
Ik denk dan eerder aan een compleet andere fiets en een paar sterkere benen. Ik denk dat wielen alleen me niet gaan redden.PS: als je liever de laatste 50 kilometer van Parijs-Roubaix doet inclusief de wielerbaan kan dat ook geregeld worden
Ik heb evt wel een stel wielen voor je die je dan kan gebruiken.
@ liviolivius Ik heb er al eens aan gedacht om een sportarts te raadplegen maar wat me er van weerhoudt is dat het nogal kostbaar is en dat ik me als wannabee amateurtje een beetje misplaatst voel daar. Ik heb het al eens voorzichtig aangekaart bij mijn huisarts maar die vindt het maar onzin want ik ben toch niet aan topsport aan het doen? Dus geen verwijzing.
Maar wellicht kan ik hem eens een mail sturen om te kijken hoe hij reageert.