Helemaal mee eens! Je rijdt op de kasseien lek door een stootlek. Te lage bandenspanning zorgt hier meestal voor. Een stugge buitenband gaat dit in ieder geval absoluut niet oplossen. Een tubeless band, of nog beter een tube, wel.wasbeer2006 schreef:Dat lijkt me ook wel ja. Ik zou zeker gewoon een soepele band pakken. Je rijd ze op kasseien niet vanaf de buitenkant lek, dus om een stugge band te pakken lijkt me de verkeerde keuze.
Banden voor Paris-Roubaix Challenge
Een tube is dan beter dan een tubeless band?Rey953 schreef:Helemaal mee eens! Je rijdt op de kasseien lek door een stootlek. Te lage bandenspanning zorgt hier meestal voor. Een stugge buitenband gaat dit in ieder geval absoluut niet oplossen. Een tubeless band, of nog beter een tube, wel.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Ik heb vorig jaar heel veel moeite moeten doen om mijn lightweight tube wielen te verkopen. Behalve de diehards wil niemand nog met tubes rijden
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Lightweight is dan ook niet goedkoop...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Hoewel je natuurlijk goede banden moet hebben en een beetje moet experimenteren met de juiste spanning is techniek bij het rijden over kasseien minstens net zo belangrijk; handjes bovenop het stuur zodat je de armen kunt gebruiken om de schokken op te vangen. Je kunt ook een extra foam stuurlintje gebruiken.Zorg er ook voor dat je achterop ( maar niet met je volle gewicht) op het zadel zit. Bij lastige keien proberen om een beetje boven het zadel te 'zweven'. De truuk is om de fiets het werk te laten doen en met de je lichaam de schokken te absorberen. Daarnaast voor al goed kijken; rij niet te dicht achter je voorganger: je ziet dan beter waar de gaten zijn en hebt ook nog ruimte om uit te wijken.
Dank voor alle informatie hierboven. Dat was alvast nuttig meelezen!
Vraagje: heeft éen van jullie ervaring met de combinatie Continental GP 4-season 28mm in combinatie met Ultegra. Past dat? En ook als je rijdt?
Dank
Vraagje: heeft éen van jullie ervaring met de combinatie Continental GP 4-season 28mm in combinatie met Ultegra. Past dat? En ook als je rijdt?
Dank
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 26 mar 2014 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13772
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zal afhangen van je frame en velgen, maar wellicht bedoel je die met ultegra, ff testen. Bij de fm ruil je ze toch zo weer als het niet past.
ik kan zelf voor net een 25mm schwalbe kwijt.
ik kan zelf voor net een 25mm schwalbe kwijt.
Begrijp je vraag niet goed, maar veronderstel dat het over de ultegra wielset gaat? Op de WH6700 mogen officieel gaan 28mm maar ik zou er niet wakker van liggen.Nee Nee schreef:Dank voor alle informatie hierboven. Dat was alvast nuttig meelezen!
Vraagje: heeft éen van jullie ervaring met de combinatie Continental GP 4-season 28mm in combinatie met Ultegra. Past dat? En ook als je rijdt?
Dank
Bert L.
http://bike.shimano.com/media/techdocs/ ... 753633.PDF
Belangrijker zal idd zijn of je voldoende ruimte in je vork hebt. Ik heb de GP4Season 28mm en op een mavic open pro velg zijn die eerder 26mm.
Ik heb nauwelijks ruimte over, vork 1mm en achter 2mm bij 7 bar.
(hoogte, breedte is nauwelijks een issue!)
(Shimano RS30)
Ik weeg 73kg dus 7 bar is prima.
28mm bandjes zijn aangeschaft met het oog op Gent-Wevelgem en Parijs Roubaix.
De band zal iets afgesleten zijn dan en ik zal met minder bar P-R rijden; ws 6 waardoor ruimte ontstaat maar wel beperkt.
Maar het probleem is natuurlijk toch modder vermengt met steentjes wat zich zal ophopen dus als het weer ruk is...
Voor kasseien dacht ik dat breder wel beter zou zijn.
Vorig jaar is de ronde van Vlaanderen met 25mm ook gegaan maar P-R is wel qua kasseien een beetje erger.
(hoogte, breedte is nauwelijks een issue!)
(Shimano RS30)
Ik weeg 73kg dus 7 bar is prima.
28mm bandjes zijn aangeschaft met het oog op Gent-Wevelgem en Parijs Roubaix.
De band zal iets afgesleten zijn dan en ik zal met minder bar P-R rijden; ws 6 waardoor ruimte ontstaat maar wel beperkt.
Maar het probleem is natuurlijk toch modder vermengt met steentjes wat zich zal ophopen dus als het weer ruk is...
Voor kasseien dacht ik dat breder wel beter zou zijn.
Vorig jaar is de ronde van Vlaanderen met 25mm ook gegaan maar P-R is wel qua kasseien een beetje erger.