[Poll] Benenscheerdilemma
@havana: interessante vergelijking. Ik zou roken en wielrennen wel willen vergelijken. Is volgens mij beide verslavend (van fietsen weet ik dat zeker). Je benen scheren is eerder te vergelijken met je fiets schoonmaken na de training. Iedereen vindt het een rotklus om te doen, maar als het eenmaal gedaan is, is het wel mooier en verzorgder...
Ik kan er niet over meepraten, want beide doe ik nooit Ik steek mijn tijd liever in trainen
-
- Forum-lid
Ik heb altijd gedacht dat fietsen een kijksport was.
Een fiets moet altijd tip-top zijn. En de enige reden dat de fiets onder de modder mag zitten is om de anderen te laten zien dat jij (niet meer dan een week geleden) met dat vreselijke pisweer toch je rondje hebt gemaakt.
Ook het lichaam moet hier bij passen. De benen niet geschoren is estetisch niet verantwoord. Heeft niks met massage te maken. De enige reden dat dit niet is gedaan is de beenstukken die er toch overheen zitten. De rest is luiheid of onverschilligheid.
Ik ben overigens lui. (Behalve als er iemand in mijn wiel zit. Dan moet ik toch even laten zien dat ik niet onverschillig ben)
Een fiets moet altijd tip-top zijn. En de enige reden dat de fiets onder de modder mag zitten is om de anderen te laten zien dat jij (niet meer dan een week geleden) met dat vreselijke pisweer toch je rondje hebt gemaakt.
Ook het lichaam moet hier bij passen. De benen niet geschoren is estetisch niet verantwoord. Heeft niks met massage te maken. De enige reden dat dit niet is gedaan is de beenstukken die er toch overheen zitten. De rest is luiheid of onverschilligheid.
Ik ben overigens lui. (Behalve als er iemand in mijn wiel zit. Dan moet ik toch even laten zien dat ik niet onverschillig ben)
Hmmm, ik scheer m'n benen niet en ik poets m'n fiets nooit (af en toe maak ik 'm schoon, wat iets anders is dan poetsen, maar toch zeker niet te vaak).... Ik weet niet of ik lui of onverschillig ben. Even over nadenken nog...
- Superstick
- Forum-lid
Ik scheer mijn benen ook niet. Ik hoor hier mensen zeggen dat je geen echte wielrenner bent, als je je benen niet scheert. Volgens mij ben je een echte wielrenner als je koersen rijdt. Als je gewoon recreatief fietst, ben je iemand die op een racefiets fietst, niets meer en niets minder. Geschoren benen of niet.
Een forum is natuurlijk bedoelt om te discussiëren, maar hier worden wel erg scherpe statements gemaakt.
Nogmaals, ik scheer mijn benen niet. En toch fiets ik lekker in de rondte.
Een forum is natuurlijk bedoelt om te discussiëren, maar hier worden wel erg scherpe statements gemaakt.
Nogmaals, ik scheer mijn benen niet. En toch fiets ik lekker in de rondte.
Wat fijn dat jij me zo goed kent! Beter dan ik mezelf in ieder geval. Wat fijn lijkt me dat, zo goed weten hoe de wereld in elkaar zit. Waar kun je dat leren?havana schreef:Ik zie het net als roken. Je begint er niet mee omdat je het lekker vindt, je begint ermee omdat je het stoer vindt. Je beweert wel dat je begint omdat je het lekker vindt, maar dat is in werkelijkheid niet zo. Een roker ziet zichzelf niet als meeloper, maar is het wel. En waarom vind je het stoer? Omdat de stoere jongens de hogere klassen op school het ook doen.53x11 schreef: Overigens wordt ik liever voor homo uitgemaakt dan voor "wannabee-prof / na-aper / meeloper" (en dat meen ik!)
Zo is het met benen scheren ook. Je begint er niet mee omdat je het mooi vindt. Je roept van wel, maar stiekem vind je het namelijk helemaal niet zo mooi. Je moet ook echt een drempel over de eerste keer. Maar ja, de profs doen het ook. Eenmaal begonnen ga je het vanzelf mooi vinden en hard roepen hoe mooi het wel niet is.
Mooi sociaal verschijnsel dus. Ik doe er niet aan mee. Ik heb ook nooit gerookt, terwijl veel van mijn vrienden wel rookten en sommige dat nog steeds doen. Ik ben niet tegen benen scheren, net zoals ik niet tegen roken ben. Maar zoals GastheerG elders al opmerkte; geef gewoon toe waarom je het doet. Daar is niks mis mee, want iedereen is in zekere zin een meeloper. We dragen allemaal dezelfde kleren, downloaden dezelfde apps, gaan naar dezelfde vakantiebestemmingen, etc, etc.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Bijzondere forum naam en avatar heb je dan uitgekozen.havana schreef: Ik heb ook nooit gerookt, terwijl veel van mijn vrienden wel rookten en sommige dat nog steeds doen. Ik ben niet tegen benen scheren, net zoals ik niet tegen roken ben.
Als ik anderhalf blond donshaartje per been zou hebben, zou ik hier ook stellig verkondigen dat het scheren van de benen kuddegedrag is van wielrenners. Maar aangezien ik bijna beenstukken kan breien van mijn donkere beharing, scheer ik. Wel met enige tegenzin omdat er ook veel praktische en sociale nadelen zijn. Maar uiteindelijk geeft het inderdaad een gesoigneerder gevoel, de beentjes bruinen mooier en je doet een serieus teken als toewijding voor je sport.
De mening van Jeremy Clarkson vind ik wel passend in deze discussie:
http://www.nu.nl/achterklap/2773208/jer ... uelen.html
Volgens mij veracht Jeremy Clarkson ook wielrenners (of fietsers in het algemeen).ajhoff schreef:De mening van Jeremy Clarkson vind ik wel passend in deze discussie:
Toch blijft Topgear een mooi programma om te kijken
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb veel kulargumenten voorbij zien komen, maar deze wint met vlag en wimpel!wouterf schreef:...en je doet een serieus teken als toewijding voor je sport.