Ik denk dat je de kabel niet vast genoeg zet aan de klauw. Daar zal die langszaam moeten wegglijden onder het bevestingspunt.miob schreef: ↑03 dec 2018 12:10rob74 schreef: ↑03 dec 2018 11:14 is zo'n hydro/mechanische schijfrem echt een oplossing?
Een schijfrem is namelijk gewoon een schijfrem. De schijf en de rem zelf zijn bij hydrauliek of mechanisch niet anders. Alleen heeft hydrauliek het voordeel dat er geen rek op de kabel zit. Maar als bij een hydro/mechanische systeem het merendeel van het geheel een kabel is, dan zie ik het voordeel niet zo
Er zit nog een belangrijk verschil in en ik denk dat dat de doorslag geeft: Hydraulisch is zelfstellend. Als ik ze (de mechanische) superstrak afstel dat ze net niet aangrijpen remt het allemaal even. Even een nat bos in en in no time trek ik de hendels weer tegen het stuur.
En de rek in de kabel maakt zeker achter een gigantisch verschil. Dit was gisteren aan het einde van mijn 30 km rit (50/50 verhard/onverhard. Vertrokken met splinternieuwe remblokjes en remklauwen (1 rit oud):
https://youtu.be/3G_rPKsyI8s
Een kabel die in 1 ritje een volledige remslag uitzet geloof ik niet.