Gravel-racers
bedankt,de schijven stonden niet boven in mijn wensen lijstje,
hier net ten zuiden van eindhoven is er veel zand het is er vlak, misschien maar 5-10% van de ritjes worden in heuvelterrein gedaan (postbank/heuvelrug/zuidlimburg)
gisteren een 46T tandblad gezet (zat een 52T in); remmen van uk naar continetal gezet; pedalen geschoeft. volgend klusje wordt schakel kabels verzetten en inkorten, voor de FD zit nu links de RD rechts het frame in.
hier net ten zuiden van eindhoven is er veel zand het is er vlak, misschien maar 5-10% van de ritjes worden in heuvelterrein gedaan (postbank/heuvelrug/zuidlimburg)
gisteren een 46T tandblad gezet (zat een 52T in); remmen van uk naar continetal gezet; pedalen geschoeft. volgend klusje wordt schakel kabels verzetten en inkorten, voor de FD zit nu links de RD rechts het frame in.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Wat maakt deze fiets nou een gravelfiets, en niet gewoon een crosser?
(Ik weet het, de type aanduiding is een stuk marketing en definities zijn nogal ruim van verschillende type fietsen).
(Ik weet het, de type aanduiding is een stuk marketing en definities zijn nogal ruim van verschillende type fietsen).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik zie een gravelbike meer als een verzamelnaam voor alle fietsen geschikt voor off road gebruik en een krom stuur. Elke crosser is dan een gravelbike maar niet elke gravelbike is een crosser.MarkVeenstra schreef: ↑11 feb 2019 11:55 Wat maakt deze fiets nou een gravelfiets, en niet gewoon een crosser?
(Ik weet het, de type aanduiding is een stuk marketing en definities zijn nogal ruim van verschillende type fietsen).
o'7o
klopt enkel het gebruik verteld mij wat voor fiets dit is.
dit draadje zit vol met; beachracers, commuters, crossers, tourfietsen
gravel is toch waar je deze fietsen op gebruikt? met kleine of grote aanpassingen.
er komen dus andere banden (~36mm,nopjes aan de zijde, glad in t midden), bidon houdertjes. lampje+computertje
dit draadje zit vol met; beachracers, commuters, crossers, tourfietsen
gravel is toch waar je deze fietsen op gebruikt? met kleine of grote aanpassingen.
er komen dus andere banden (~36mm,nopjes aan de zijde, glad in t midden), bidon houdertjes. lampje+computertje
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
check
T is ook niet dat ik er wat aan af wil doen hoor... en je hebt gelijk als het goed om allegaatje aan uitvoeringen van fietsen die nu onder gravelracers geschaard worden .
In de fietsenbranche marketing zie je onder gravel nu toch wel veelal: schijfremmen, enkel voorblad (niet uitsluitend overigens), nokjes voor een dragertje/spatborden, iets ruimere wielbasis en luiere stuurhoeken tov een crosser bijvoorbeeld. en banden toch wel 40mm of breder.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, gravel = offroad , en daar kan je met heel veel fietsen uit de voeten.
Ik vind je kleurkeuze in ieder geval erg goed, lekker vrolijk en opvallend (Y)
T is ook niet dat ik er wat aan af wil doen hoor... en je hebt gelijk als het goed om allegaatje aan uitvoeringen van fietsen die nu onder gravelracers geschaard worden .
In de fietsenbranche marketing zie je onder gravel nu toch wel veelal: schijfremmen, enkel voorblad (niet uitsluitend overigens), nokjes voor een dragertje/spatborden, iets ruimere wielbasis en luiere stuurhoeken tov een crosser bijvoorbeeld. en banden toch wel 40mm of breder.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, gravel = offroad , en daar kan je met heel veel fietsen uit de voeten.
Ik vind je kleurkeuze in ieder geval erg goed, lekker vrolijk en opvallend (Y)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
ik wilde graag een dubbel, 38mm mag in het frame, ~7,6kg totaal, heerlijke wielset paradigm elite met dt240 interne en bijna 20mm velgen intern. en het liefst zo min mogelijk zwart&mat, liever geen alu.
iemand nog tips voor banden? op mn short list staat nu,
challange gravel grinder
conti cyclocross speed
geen schwalbe fan maar toch misschien de G-one
hoewel de Bontrager Paradigm Elite wielen TLR zijn kan ik ook zonder bb gaan.
zal vanmiddag eens langs de LBS gaan.
Toch niet.MarkVeenstra schreef: ↑11 feb 2019 11:55 Wat maakt deze fiets nou een gravelfiets, en niet gewoon een crosser?
(Ik weet het, de type aanduiding is een stuk marketing en definities zijn nogal ruim van verschillende type fietsen).
Cross is voor cyclocross: 1 u wedstrijd op een technisch parcours met veel draaien en keren: fiets met nerveus rijgedrag door korte wielbasis en ruimte voor 32-34mm banden.
Gravel is voor lange tochten op alle soorten ondergrond: stabiel rijgedrag door langere wielbasis en ruimte tot minstens 40mm banden.
Vergelijking Grail (gravel) vs Inflite (cross): https://granfondo-cycling.com/review-ca ... yon-grail/
In het vergelijk heeft die Grail een 6mm🤪 langere wielbasis. Passen op de inflite ook heus bredere banden. Dus gaat jou stelling langere wielbasis en bredere banden = een gravel ook op voor de inflite.roelw schreef: ↑11 feb 2019 13:52Toch niet.MarkVeenstra schreef: ↑11 feb 2019 11:55 Wat maakt deze fiets nou een gravelfiets, en niet gewoon een crosser?
(Ik weet het, de type aanduiding is een stuk marketing en definities zijn nogal ruim van verschillende type fietsen).
Cross is voor cyclocross: 1 u wedstrijd op een technisch parcours met veel draaien en keren: fiets met nerveus rijgedrag door korte wielbasis en ruimte voor 32-34mm banden.
Gravel is voor lange tochten op alle soorten ondergrond: stabiel rijgedrag door langere wielbasis en ruimte tot minstens 40mm banden.
Vergelijking Grail (gravel) vs Inflite (cross): https://granfondo-cycling.com/review-ca ... yon-grail/
Inflite kan met moeite 38mm kwijt, de Grail 42/44mm als ik het goed heb.
Natuurlijk zal je verschil merken tussen de Grail en de Inflite als je echt op een cross parcours rijdt, maar het valt mij op dat mijn Grail al als een heerlijke wendbare fiets aanvoelt. Dat valt me niets tegen.
Natuurlijk zal je verschil merken tussen de Grail en de Inflite als je echt op een cross parcours rijdt, maar het valt mij op dat mijn Grail al als een heerlijke wendbare fiets aanvoelt. Dat valt me niets tegen.
En zo'n Boone zit er een beetje tussenin wat de wielbasis betreft en heeft een iets luiere balhoofdhoek en stuurt dus theoretisch minder nerveus dan de Inflite enGrail. Ook zijn er op internet genoeg mensen te vinden die er 40c bandjes in hebben. Wat is het dan officieel voor fiets?roelw schreef: ↑11 feb 2019 13:52Toch niet.MarkVeenstra schreef: ↑11 feb 2019 11:55 Wat maakt deze fiets nou een gravelfiets, en niet gewoon een crosser?
(Ik weet het, de type aanduiding is een stuk marketing en definities zijn nogal ruim van verschillende type fietsen).
Cross is voor cyclocross: 1 u wedstrijd op een technisch parcours met veel draaien en keren: fiets met nerveus rijgedrag door korte wielbasis en ruimte voor 32-34mm banden.
Gravel is voor lange tochten op alle soorten ondergrond: stabiel rijgedrag door langere wielbasis en ruimte tot minstens 40mm banden.
Vergelijking Grail (gravel) vs Inflite (cross): https://granfondo-cycling.com/review-ca ... yon-grail/
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 jan 2019 20:51