Gravel-racers
-
- Forum-lid
Bijzondere gravelfiets erg positief gereviewd (engels). Bijzonder omdat ie van titanium is, een pinion versnellingsbak heeft en daar zijn er niet veul van, en een prijs rond de 5k.
Ik heb m ook live gezien op de bikemotion in utreg paar weken geleden en ben helemaal verliefd.
https://m.youtube.com/watch?v=a_w-ZS38B_Y&t=335s
Ik heb m ook live gezien op de bikemotion in utreg paar weken geleden en ben helemaal verliefd.
https://m.youtube.com/watch?v=a_w-ZS38B_Y&t=335s
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Waarom zou daar zo'n strandstuur op zitten?
Die sturen zijn er gekomen om aan de breedte-eis van een mountainbike te voldoen (waar strandfietsen onder vallen), maar om dan toch een aerodynamischer, smaller, te kunnen zitten (bovenop pakken), wat op de zeer winderige stranden nogal van belang kan zijn.
Maar op een gravelfiets, zie ik zowel de eis/voordeel van de bredere drops niet zo, als het voordeel van de aerodynamica.
Die sturen zijn er gekomen om aan de breedte-eis van een mountainbike te voldoen (waar strandfietsen onder vallen), maar om dan toch een aerodynamischer, smaller, te kunnen zitten (bovenop pakken), wat op de zeer winderige stranden nogal van belang kan zijn.
Maar op een gravelfiets, zie ik zowel de eis/voordeel van de bredere drops niet zo, als het voordeel van de aerodynamica.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb recent zo'n stuur met bredere drop op mijn gravelaar gemonteerd. Dat heb ik gedaan met het oog op aankomende zomer (afdaling in de Picos de Europa). Ik vind het eigenlijk best wel fijn. De hoods zijn nu licht gedraaid, waardoor mij handen er nu anders, en fijner, op rusten. Bochten neem ik nu met de handen onderin, waardoor ik meer secuur stuur. De fiets wordt wat 'rustiger'. ('disclaimer', kan ik ook allemaal in mijn kop zitten )MarkVeenstra schreef: ↑18 mar 2020 10:12 Waarom zou daar zo'n strandstuur op zitten?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Hoort een beetje bij het wereldje, net als baggy's dragen + gewone shirt, aangevulde met bikepacking tassen
En natuurlijk een koerspetje onder de helm, een arm vol met plakplaatjes en een dikke baard.
En natuurlijk een koerspetje onder de helm, een arm vol met plakplaatjes en een dikke baard.
Mag het ook een plakbaard zijn? Anders red ik het niet.
-
- Forum-lid
Wat een vreselijke naam. Klinkt meer als een imitatie My Little Pony van de Action.Vliegende ton schreef: ↑27 mar 2020 16:09 https://shop.knollybikes.com/collection ... 5491299426
Yummie🤩🤩🤩
Campagnolo Ultra Dork
- opperhoofd
- Forum-lid
Als je de gravelbike alleen gebruikt voor verhard en hard onverhard dan is het inderdaad niet nodig. Maar voor wat ruigere omstandigheden geeft breedte en minder drop meer controle.MarkVeenstra schreef: ↑18 mar 2020 10:12 Waarom zou daar zo'n strandstuur op zitten?
Het Velobuild gravel frame binnen en druk met opbouwen en missende delen vergaren.
1ste indruk is dat het gewoon een heel mooi frame is, en de afwerking me niet tegen valt.
De kabelloop zoals de liners er in zaten leek mij niet heel mooi.
Ik heb schakelen en eventueel voorderraileur omgedraaid, zit een stuk mooier, hoe hebben anderen dat ?
De moer van de achteras zit niet mooi, lijkt te klein en daardoor niet vast te zetten.
De assen wou ik zoiezo vervangen, iemand tips ?
Heeft iemand misschien een tip om een zadel met carbon rail te monteren ?
De klem lijkt daar niet geschikt voor.
De voorste inbus heb ik voor een bout met zeskant vervangen, maakt het zadel stellen veel makkelijker.
1ste indruk is dat het gewoon een heel mooi frame is, en de afwerking me niet tegen valt.
De kabelloop zoals de liners er in zaten leek mij niet heel mooi.
Ik heb schakelen en eventueel voorderraileur omgedraaid, zit een stuk mooier, hoe hebben anderen dat ?
De moer van de achteras zit niet mooi, lijkt te klein en daardoor niet vast te zetten.
De assen wou ik zoiezo vervangen, iemand tips ?
Heeft iemand misschien een tip om een zadel met carbon rail te monteren ?
De klem lijkt daar niet geschikt voor.
De voorste inbus heb ik voor een bout met zeskant vervangen, maakt het zadel stellen veel makkelijker.