Ik zal me hier ook eens melden. Van de week de week zag ik ineens de laatste
Cube Nuroad Race staan in maat 61 bij Mantel en gelijk de knoop maar doorgehakt. Het doel is om de fiets te gaan gebruiken als commuter (als we weer wat vaker naar kantoor mogen
) en winter fiets en misschien dat ik ooit nog het fiets-meerdaagse virus te pakken krijg
)
Voor mijn doel was de FE uitvoering eigenlijk geschikter geweest maar die kon ik niet meer vinden, dus dan heb ik voor dat prijsverschil maar zelf spatbordjes (de ACID 35 van
Cube, die ook op de FE zitten), 35mm bandjes en een baggage drager (Tubus Cargo, hopelijk past dit icm de ACID spatborden...) besteld. Jammer van de naaf dynamo + verlichting, maar ik heb toch al wel goede accu-verlichting, dus dat komt wel goed.
Voor nu nog even in de "gravel" configuratie (nogal standaard natuurlijk):
Dit weekend hoop ik de spullen binnen te krijgen om hem verder af te bouwen, dan dinsdag voor het eerst naar het werk sturen.
Het is een log bakbeest, zeker als ik hem vergelijk met mijn racer, maar toch rijd het erg lekker. Ik zie me hier wel veel kilometers mee maken. Duurt wel even langer om op gang te komen, maar uiteindelijk is er ook prima snelheid mee te rijden dat viel me niets tegen.
Heb ook nog wat singletrack uitgeprobeerd, dat was ook nog best te doen, en vond het ook wel leuk eigenlijk. In de uiteindelijke configuratie zal de fiets daar wel wat minder geschikt voor zijn, dus voor het ruigere werk houden we de MTB
.
Binnenkort ook eens tubeless maken, ik weet niet zeker of de wielen (
Cube RA 0.8 CX met AlexRims velgen) officieel tubeless ready zijn, maar die indruk heb ik wel als ik zie hoe de band vast grijpt onder de velgrand. Ook lees ik hier op het forum al een aantal positieve ervaringen van mensen die deze wielen tubeless hebben gemaakt.