https://www.bikesuperior.com/merken/rick023 schreef: ↑28 jul 2020 10:28 Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een veelzijdige fiets waar ik het jaar rond mee naar werk kan en gravel kan rijden wanneer ik daar zin in heb. Daarnaast rijdt ik graag iets origineels.
Nu ben ik erg gecharmeerd van de nieuwe 3T Exploro Race. Die kleurstellingen zijn om te watertanden. Iemand enig idee of er dealers zijn waar ik langs kan? Zou er namelijk wel wat hogere velgen onder willen anders dan de EUR 2k opties die 3T zelf bied. Op de 3T site kom ik niet verder dan online bestellen en een dealer die er zelf met geen woord over rept op de website (hand-made Weesp).
Gravel-racers
Hele mooie fiets! Al gezien bij BikeSuperior in Nijverdal.rick023 schreef: ↑28 jul 2020 10:28 Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een veelzijdige fiets waar ik het jaar rond mee naar werk kan en gravel kan rijden wanneer ik daar zin in heb. Daarnaast rijdt ik graag iets origineels.
Nu ben ik erg gecharmeerd van de nieuwe 3T Exploro Race. Die kleurstellingen zijn om te watertanden. Iemand enig idee of er dealers zijn waar ik langs kan? Zou er namelijk wel wat hogere velgen onder willen anders dan de EUR 2k opties die 3T zelf bied. Op de 3T site kom ik niet verder dan online bestellen en een dealer die er zelf met geen woord over rept op de website (hand-made Weesp).
Ook te testen en zelf samen te stellen daar..
Sinds vandaag rijd ik rond op deze mooie machine
't Is wat wennen, maar volgens mij vooral aan de banden (Giant crosscut at1 (38mm).
De druk is nu 3 bar, tubeless en vooral in wat muller zand is het flink ploegen... komt dit door het profiel, de druk, de breedte of...?
op m'n mtb (2.1 banden, tubeless) rijd ik met een druk van achter 1.8, voor 1,5, voor zover de meter op mijn pomp betrouwbaar is.
met welke druk kan ik (70kg) de Crosscuts rijden en hoe anders is dit (breedte/druk) bij een gravelracer tov een mtb?
't Is wat wennen, maar volgens mij vooral aan de banden (Giant crosscut at1 (38mm).
De druk is nu 3 bar, tubeless en vooral in wat muller zand is het flink ploegen... komt dit door het profiel, de druk, de breedte of...?
op m'n mtb (2.1 banden, tubeless) rijd ik met een druk van achter 1.8, voor 1,5, voor zover de meter op mijn pomp betrouwbaar is.
met welke druk kan ik (70kg) de Crosscuts rijden en hoe anders is dit (breedte/druk) bij een gravelracer tov een mtb?
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Druk en breedte.
Aan de breedte kun je niet veel meer doen, maar je kunt de druk omlaag brengen, Probeer eens 2.0bar voor, 2.3bar achter. En ga lager als je niet met de velg op wortels stoot, en je band geen lucht verliest (burpen).
(Ik rij zelf met 2.0/2.3 in zand, 90kg, Giant TCX met Schwalbe G-One Bite 40mm).
William
Ik heb afgelopen 2 weken op testbike van 3t gereden. Terwijl mij rondo ruut cf1 wordt gemonteerd. Force groep is super. Remt en schakelt als een malle.
650b wielen gingen lekker op mulle zand. 1 x 11 set up geweldig!
Rij op de weg Giant tcr. 3t zit wel zoals mij test bike wel erg endurance. Reed 500km op Veluwe in meerdere ritten. Op gravel in kroondomein ging hij als een wilde. Op mul zand idem. Singletrack is het stuurgedrag erg zenuwachtig. Maar wel een bike waar je mee op avontuur kan.
650b wielen gingen lekker op mulle zand. 1 x 11 set up geweldig!
Rij op de weg Giant tcr. 3t zit wel zoals mij test bike wel erg endurance. Reed 500km op Veluwe in meerdere ritten. Op gravel in kroondomein ging hij als een wilde. Op mul zand idem. Singletrack is het stuurgedrag erg zenuwachtig. Maar wel een bike waar je mee op avontuur kan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48
dreezz schreef: ↑31 jul 2020 21:38 Sinds vandaag rijd ik rond op deze mooie machine
't Is wat wennen, maar volgens mij vooral aan de banden (Giant crosscut at1 (38mm).
De druk is nu 3 bar, tubeless en vooral in wat muller zand is het flink ploegen... komt dit door het profiel, de druk, de breedte of...?
op m'n mtb (2.1 banden, tubeless) rijd ik met een druk van achter 1.8, voor 1,5, voor zover de meter op mijn pomp betrouwbaar is.
met welke druk kan ik (70kg) de Crosscuts rijden en hoe anders is dit (breedte/druk) bij een gravelracer tov een mtb?
Prachtige Gravelbike. Doe jezelf een plezier en zet er bijvoorbeeld WTB 45 Riddler bandjes op. 700c x 45mm past op deze fiets.
Zelf rij ik sinds enkele weken met deze banden en het is een waar genot. Meer comfort, controle en met veel meer gemak door het wat mullere zand.
Met mijn 90 kilo zet ik de druk op 2,0 bar voor en 2,3 bar achter. Heerlijk fietsen
Laatst gewijzigd door speedrider op 01 aug 2020 01:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!
speedrider schreef: ↑01 aug 2020 01:0945mm, da's mooi breed! Ook wel zwaar lijkt me. ik wilde ook wel graag de bike wat lichter hebben. Maar goed, lichter heeft vaak ook weer zo z'n gevolgen (lekbestendigheid oa).dreezz schreef: ↑31 jul 2020 21:38 Prachtige Gravelbike. Doe jezelf een plezier en zet er bijvoorbeeld WTB 45 Riddler bandjes op. 700c x 45mm past op deze fiets.
Zelf rij ik sinds enkele weken met deze banden en het is een waar genot. Meer comfort, controle en met veel meer gemak door het wat mullere zand.
Met mijn 90 kilo zet ik de druk op 2,0 bar voor en 2,3 bar achter. Heerlijk fietsen
Lastige keuze!
w1ll14m schreef: ↑31 jul 2020 22:07Ik ga eens met lagere druk rijden, zien of dat beter bevalt!dreezz schreef: ↑31 jul 2020 21:38
Druk en breedte.
Aan de breedte kun je niet veel meer doen, maar je kunt de druk omlaag brengen, Probeer eens 2.0bar voor, 2.3bar achter. En ga lager als je niet met de velg op wortels stoot, en je band geen lucht verliest (burpen).
(Ik rij zelf met 2.0/2.3 in zand, 90kg, Giant TCX met Schwalbe G-One Bite 40mm).
William
Ik ga het eens proberen. Merk met m'n mtb (rara en thunder burt 2.1 tubeless @ 1.5 / 1.8) weinig van lagere snelheid op asfalt tov hogere bandendruk.amclassic-fan schreef: ↑31 jul 2020 22:01 3 Bar is veel te veel voor mul zand, onderin de 2 bar zal dichter in de buurt komen, maar daar betaal je wel een prijs voor op de beter lopende stukken.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
Vooral benieuwd naar je ervaring met je Rondo met sram. Ben zelf al heel lang aan het loeren naar Rondo en zelf ook fan van sram 1x
Uno-X Mobility or bust!