Gravel-racers
-
- Forum-lid
Zijn er nog mensen (behalve Hayes; no offence maar je bent ongeveer de enige die er af en toe over schrijft) die ervaring hebben met de superior x road? Lijkt me een prachtige fiets maar de ervaringen komen maar bij ongeveer 1 of twee mensen vandaan hier in Nederland. Wie kan me er wat meer “echte” info over geven.
No offence taken
(of zeg je dat zo niet?)
Er zijn idd niet zo veel reviews te vinden. Op het forum zijn nog wel wat mensen intussen met de fiets. Ik krijg via Instagram soms ook vragen vanuit heel Europa over de fiets. Misschien kan je zo ook even polsen?
Ik heb er sinds eind maart een 5500 km mee gefietst. De andere fietsen kijken lijdzaam toe
Dus ik ben er uitermate tevreden over.
(of zeg je dat zo niet?)
Er zijn idd niet zo veel reviews te vinden. Op het forum zijn nog wel wat mensen intussen met de fiets. Ik krijg via Instagram soms ook vragen vanuit heel Europa over de fiets. Misschien kan je zo ook even polsen?
Ik heb er sinds eind maart een 5500 km mee gefietst. De andere fietsen kijken lijdzaam toe
Dus ik ben er uitermate tevreden over.
-
- Forum-lid
Mijn Marin Headlands 1 wordt intussen ook steeds meer gebruikt als "endurance" racer en ik heb daarom mezelf maar eens een carbon wielset kado gedaan voor op de weg: een nieuwe Bontrager Aeolus Pro 51 ( 23mm inw) icm Hardcase Lite 32mm banden. Eigenlijk zou een Pro 3V passender zijn geweest op een gravelbike, maar ik heb al een redelijk goede 24mm inw aluminium set ( Ere Research GR20) voor offroad en vind deze 50mm gewoon mooier.
Fiets gaat hiermee net onder de 9kg ( ex pedalen ) , Geo komt overigens in de buurt van een Domane, maar ik vind hem fijner ( vlotter) sturen.
GRX 600 1x met 40t voorblad en 11-32 achter geeft voor mij als toerder net voldoende kleine stapjes en in de heuvels of bergen gaat er 11-42 of 11-46 op.
Met de nieuwe wegwielset
en in "gravel" mode
Fiets gaat hiermee net onder de 9kg ( ex pedalen ) , Geo komt overigens in de buurt van een Domane, maar ik vind hem fijner ( vlotter) sturen.
GRX 600 1x met 40t voorblad en 11-32 achter geeft voor mij als toerder net voldoende kleine stapjes en in de heuvels of bergen gaat er 11-42 of 11-46 op.
Met de nieuwe wegwielset
en in "gravel" mode
Zie:
https://www.swisscycles.com/bianchi-ar ... f-en-kort/
De review is niet bepaald positief (voor wat het waard is). Het beste is natuurlijk, wanneer je hem zelf bij je LBS zou kunnen proberen.
Na 1,5 fietsplezier ook even mijn gravelfiets posten: https://imgur.com/a/DjKcqQW
Wegens zeer lange wachttijden heb ik in sept 2020 een XC MTB (met vaste voorvork) gekocht via Planet X (levertijd 3 weken ) en deze een jaartje later omgebouwd naar gravelfiets. Het voordeel is dat er veeeeeeeel clearance is voor brede banden
Wegens zeer lange wachttijden heb ik in sept 2020 een XC MTB (met vaste voorvork) gekocht via Planet X (levertijd 3 weken ) en deze een jaartje later omgebouwd naar gravelfiets. Het voordeel is dat er veeeeeeeel clearance is voor brede banden