Gravel-racers
Bijna klaar. Hij staat tijdelijk op 25mm banden tot de bestelde 34mm Grifo XS zijn bezorgd, en er zijn steviger bidonhouders onderweg (robuuste normale zwarte Ciussi's in plaats van de dunnere Ciussi Inox). Qua chainguide twijfel ik nog tussen een Problem Solvers Chainspy of een Paul Chain Keeper.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Heel mooie fiets!
Is het voorblad ook Campy? Of ga je er vanuit dat je voor wide-narrow de speciale Sram-derailleurs moet gebruiken? Ik weet het niet, maar ik ben bezig met een soortgelijke fiets, maar dan op basis van een Ritchey Swiss Cross frame, die ik met nog liggende Campa-onderdelen wil uitrusten, maar dan met een wide-narrow kettingblad weliswaar op een niet-Campy-crank.timo2.0 schreef:Omdat het een Campy-only fiets wordt
Dat is het punt, de hele fiets is Campy-only tot en met de zadelpen en het balhoofdstel, dus ook het carbon UT crankstel en het 39t kettingblad. Ik ben nog geen 135 BCD kettingblad wide-narrow blad tegengekomen, laat staan dat Campagnolo die maakt
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Prachtig Timo! Zelf zou ik gaan voor de Paul Chain Keeper. Die is in mijn ogen iets mooier dan de Problem Solvers. Maar waarom niet weer Stronglight carbon guards zoals je op de crosser had?
Laatst gewijzigd door .jeroen. op 28 feb 2015 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Die zijn er niet in 135 BCD en dan zit je bij specifiek de carbon UT cranks ook nog eens met de hidden bolt onder de crankarm.jeroen. schreef:Prachtig Timo! Zelf zou ik gaan voor de Paul Chain Keeper. Die is in mijn ogen mooier (minder lomp) dan de Problem Solvers. Maar waarom niet weer Stronglight carbon guards zoals je op de crosser had?
Ik neig inderdaad ook naar die van Paul, na wat dit al gekost heeft maakt die dertig euro extra ook het verschil niet meer. Al is die van Problem Solvers zeker niet lelijker...
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Dat ziet er absoluut leuk uit, maar mijn zitbuis is een klassieke 28.6mm. Ik zie op hun site dat ze die wel maken, dus ik ga uitzoeken hoe ik die naar Nederland krijg.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Mooie fiets Timo!
@jeroen hoe bevalt de beltdrive je?
@jeroen hoe bevalt de beltdrive je?
havana schreef:
@jeroen hoe bevalt de beltdrive je?
Na 3000km ben ik nog steeds erg tevreden over de beltdrive. Het is erg prettig om geen ketting te hoeven smeren. En daarnaast ben ik sneller klaar het schoonmaken van de fiets.
Deze winter heb ik wel ervaren dat een belt behoorlijk herrie kan maken. In dit geval was de oorzaak een combinatie van (droog) zand en zout. Een beetje water uit de bidon lost dit echter snel op. Voor een belt geldt net als een ketting: hoe schoner, hoe mooier (stiller) het loopt.
Bij wind tegen mis ik nog wel wat extra versnellingen. Voor mijn gebruik heeft de Alfine8 voldoende bereik, maar de gaten tussen de versnellingen zijn bijvoorbeeld bij tegenwind aan de grote kant.