Gravel-racers
Dank voor je antwoord. Ik zie dat BMC jouw frame inmiddels vervangen heeft door de Alpenchallenge? Of klopt dat niet. Prachtig frame maar wel vreemde geo!
En hoe bevallen de mechanische schijfremmen je? Ooit overwogen om voor hydraulische te gaan?
En hoe bevallen de mechanische schijfremmen je? Ooit overwogen om voor hydraulische te gaan?
Klopt, de Alpenchallenge is inderdaad min of meer de vervanger van de Urbanchallenge. Inderdaad een prachtig frame. Maar zoals je zelf aanhaalt is de geo wat vreemd. Dit was voor mij ook één van de redenen om voor een (overjarige) Urbanchallenge te gaan.
De Avid BB7 remmen bevallen prima. Remkracht is prima en ze zijn makkelijk af te stellen. Daarnaast heb ik ook nog weinig last gehad van aanlopen/herrie. Wellicht dat hydraulische remmen er nog eens gaan komen. Maar dan enkel omdat ik het leuk vind om wat nieuws uit te proberen, en niet omdat ik remkracht mis.
De Avid BB7 remmen bevallen prima. Remkracht is prima en ze zijn makkelijk af te stellen. Daarnaast heb ik ook nog weinig last gehad van aanlopen/herrie. Wellicht dat hydraulische remmen er nog eens gaan komen. Maar dan enkel omdat ik het leuk vind om wat nieuws uit te proberen, en niet omdat ik remkracht mis.
Hoe remmen ze vergeleken met velgremmen?
Ja, het remt prefect! De afstelmogelijkheden zijn dan ook erg goed bij de cantis van Campagnolo (veel beter dan de carbon Spooky cantis op mijn vorige crossers). Kettinggeleider komt nog maar vooralsnog heb ik de ketting nog niet afgeworpen. Over een paar weken gaat er een drager, een tent en een tas op en dan ga ik twee weken door de Ardennen toeren (vandaar het 39t voorblad). Daarvoor een dove Brooks Suffolk tas besteld die volgende week wordt bezorgd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- opperhoofd
- Forum-lid
Nou, smaken verschillen
- robbebopper
- Forum-lid HC
Natuurlijk verschillen smaken, maar je kunt van Timo2.0 niet beweren dat hij geen gevoel voor smaak heeft.
Wat me altijd bij hem opvalt, is dat hij aandacht en zorg heeft voor de dingen die hij doet/fotografeert/post.
En dat kan lang niet van iedereen gezegd worden.
Wat me altijd bij hem opvalt, is dat hij aandacht en zorg heeft voor de dingen die hij doet/fotografeert/post.
En dat kan lang niet van iedereen gezegd worden.
Mijn fietsen zijn inderdaad nooit "off-the-shelf", ik ga liefst voor maatwerk en kies dan elk onderdeel zorgvuldig uit, tot en met de moertjes en de schroefjes. Smaken mogen uiteraard verschillen, maar zonder enige onderbouwing is het een losse flodder die niets bijdraagt aan het topic.
Ik zie overigens dat "opperhoofd" geen e-bike heeft maar er eentje wil, wat uiteraard geen verzachtende omstandigheid is!
Ik zie overigens dat "opperhoofd" geen e-bike heeft maar er eentje wil, wat uiteraard geen verzachtende omstandigheid is!
fietsen doe ik net als een prof,