Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaring Shimano Di2 Ultegra

wablievoo
Forum-lid

Gebruikersavatar wablievoo 30 sep 2012 20:22

Ik heb gisteren een tweedehands Cervelo S3 gekocht met Ultegra Di2.
Ik ben erg blij met de aanschaf van dit mooie karretje maar ben wat minder gecharmeerd van de looks van Di2, met name van de accu.
Ik twijfel of ik de groep eraf haal en verkoop of toch maar proberen die lelijke accu op een andere plek te monteren.
Die zit onder mijn bidonhouder waardoor ik de tweede bidonhouder niet kan gebruiken. Is het mogelijk om die batterij te bevestigingen aan de liggende achtervork.
Heb je daar een speciale houder of iets voor nodig?

sigur-ros
Forum-lid

sigur-ros 04 okt 2012 12:31

ik weet dat er montagehouders zijn voor onder de achtervork ik weet alleen echter niet of dat op ieder frame kan. Ik heb zelf de batterij ook onder de bidonhouder op de onderbuis maar heb geen moeite om 2 bidonhouders te plaatsen. Verder valt mij op dat bijna niemand het in fietsgroepjes opvalt dat er een batterij zit. Zelf zie je het nog het meest is mijn ervaring. Verder vind ik het wel fantastisch schakelen in weer in wind en weinig onderhoud!
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 04 okt 2012 13:27

Ik heb er nu zo'n 1000km opzitten met ultegra di2. In het begin wel even wennen van 1 hendel naar 2 knopjes, ik kom van sram red. Maar inmiddels ben ik gewend en ik vind het fantastisch. Hoe je je stuur ook vasthoudt in de buurt van de hendels, een vingertopje, zelfs de pink is genoeg. Zeker uit het zadel bergop met de handen boven op de hendels is het handiger dan die handel 2 cm opzij duwen als bij andere systemen.

Het uitzien? Tja, dat zie ik alleen met poetsen en dat doe ik niet zo vaak. Ik zit echt niet de hele tijd tussen m'n benen te kijken. Anderen zullen zich ook niet gaan storen aan die derailleur, die ergeren zich al aan mijn zadeltas :).

De batterijcapaciteit lijkt beter dan ik verwacht had maar daar moeten meer kms tegenaan. Ik hoop dat die minstens 1500km capaciteit heeft. Scheelt een 2é accu meeslepen.

Ja, dit is echt een aanrader. En het meergewicht? Tja, het equivalent van een halve bidon. Daar kan ik me ook niet druk om maken.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

woerdman
Forum-lid

woerdman 04 okt 2012 16:31

@henkv

ik zou toch altijd nr het buitenland de lader meenemen, opladen is echt zo gebeurd en zoals ik eerder schreef is t mij overkomen dat de accu leeg was gegaan. En dan zit je.
Batterij gaat op het vlakke makkelijk 2000 km mee

Bmxerke67
Forum-lid

Bmxerke67 29 dec 2012 03:09

Di2 is duur !
Rijd leuk maar weegt veel,je speelt met het systeem en sram red is beter dan heb je controler over schakele

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 dec 2012 16:05

Je hebt er dus nooit mee gereden? Een Red groep is niet duur?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jcvoo
Forum-lid
Contact

jcvoo 29 dec 2012 18:07

wablievoo schreef:Ik heb gisteren een tweedehands Cervelo S3 gekocht met Ultegra Di2.
Ik ben erg blij met de aanschaf van dit mooie karretje maar ben wat minder gecharmeerd van de looks van Di2, met name van de accu.
Ik twijfel of ik de groep eraf haal en verkoop of toch maar proberen die lelijke accu op een andere plek te monteren.
Die zit onder mijn bidonhouder waardoor ik de tweede bidonhouder niet kan gebruiken. Is het mogelijk om die batterij te bevestigingen aan de liggende achtervork.
Heb je daar een speciale houder of iets voor nodig?
Ik heb een Wilier Cento Uno met Ultegra DI2 en wij hebben de batterij netjes weggewerkt in het zadeltasje. Er is dan nog precies genoeg ruimte voor 1 reserve bandje. Tis super netjes en je batt wordt nooit nat of vies.
Afbeelding

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2012 18:49

jcvoo schreef:
Ik heb een Wilier Cento Uno met Ultegra DI2 en wij hebben de batterij netjes weggewerkt in het zadeltasje. Er is dan nog precies genoeg ruimte voor 1 reserve bandje. Tis super netjes en je batt wordt nooit nat of vies.
Even off-topic:
Toch geen zadeltasje aan een Wilier Cento Uno :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

roadslave1954
Forum-lid

roadslave1954 29 dec 2012 19:45

Ik heb ook een dag mogen rijden op testfiets van Shimano. Het schakelt vlekkeloos dat zeker maar t.o.v. van mijn (normale) Ultegra kan ik nog steeds echt een meerwaarde vinden.

Racemachien
Forum-lid

Racemachien 29 dec 2012 22:49

Ik ben ook helemaal weg van de elektronische ultegra, maar nu is mijn vraag: zouden jullie een ultegra di2 upgrade set kopen, voor een fiets waar normaal de schakelkabels langs buiten lopen, dus m.a.w. een externe kabelset moet monteren.
Het betreft een Zannata Z81 2013. Het is wel een zwarte fiets, dus ik denk wel dat je kabels mooi in het 'plakkende kabelgootje' kan wegwerken.
Het is natuurlijk altijd veel mooier een di2 ready frameset te kopen, maar wij kunnen bij de ploeg makkelijk aan deze fiets komen, hier staat dan al de gewone ultegra op.
Dus met een upgradeset kan ik gesteld zijn.
Normaal krijg ik de fiets de eerste week van januari binnen.

En nog een kleine vraag, bestaan er nu ook de 'satteliet' shifters voor ultegra di2? Dus de shifters voor bovenaan het stuur?
Bij rose zag ik deze: http://www.rose.nl/artikel/shimano-di2- ... aid:516814" onclick="window.open(this.href);return false;

En dat is een ander model dan die voor dura ace di2. Op de site van shimano vind ik niet zo snel een duidelijke uitleg.

Alvast bedankt!

jcvoo
Forum-lid
Contact

jcvoo 30 dec 2012 12:32

lcsmt schreef:
jcvoo schreef:
Even off-topic:
Toch geen zadeltasje aan een Wilier Cento Uno :)
Wel als het een Wilier special tasje is inclusief logo....... toch?
Afbeelding

lunitic
Forum-lid

lunitic 20 okt 2013 13:54

Beste Allen,

Ik zag op bikemotion dat vele di2 fietsen een soort van elastiek/bandje hebben die men gebruikt om deze bedrading vast te zetten.

http://www.rose.nl/artikel/shimano-ulte ... aid:516783

Iemand enig idee of dat dit ook los verkrijgbaar is?

Plaats reactie