Ervaring Shimano Di2 Ultegra
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 mei 2013 17:38
De R600 is compatible met alle e-Tube Di2, dus Ultegra 10/11 speed, alsook de 11speed Dura Ace en zelfs de Alfine MTB groep. Als ik me niet vergis kan de R600 gewoon in de extra poort in je rechter shifter geplugd worden en anders kun je overwegen om een EW90-B als vervangende head-unit te kopen (relatief dure upgrade als het enkel voor een R600 is) waar je meer aansluitingen voor shifters hebt (in principe is deze bedoeld voor een tijdrit-setup waar kabels naar zowel je brake/shifters lopen, als naar je aero-bar shift-knoppen).Racemachien schreef:En nog een kleine vraag, bestaan er nu ook de 'satteliet' shifters voor ultegra di2? Dus de shifters voor bovenaan het stuur?
Bij rose zag ik deze: http://www.rose.nl/artikel/shimano-di2- ... aid:516814" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat is een ander model dan die voor dura ace di2. Op de site van shimano vind ik niet zo snel een duidelijke uitleg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
Klopt het dat de nieuwe Di2 Ultegra ,11 speed , pas in januari 2014 bij de FM te koop is?
Gr,
Sjef
Gr,
Sjef
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee, als de batterij op is moet je een nieuwe fiets kopen denk ikjo_spr schreef:Mss rare vraag, maar krijg je bij je Di2 fiets ook een oplader?
Less is bore
http://e-tubeproject.shimano.com/about/ moet wel een tester in je bezit zijnrobbiey schreef:Mijn voorderailleur schakelt niet meer van mijn di2.
Achter doet het prima.
Iemand advies wat ik kan controleren?
Ik zie bij m'n lader onder het stuur geen losgelaten draadje.
Iemand?
Anders naar een fm die Shimano dealer is.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Controleer de stekkeraansluitingen bij je linkershifter.
Vaak is het een los contact van het stekkertje bij de linkershifter wat de malheur veroorzaakt, als gevolg van het strak omwikkelen van het stuurlint.
Vaak is het een los contact van het stekkertje bij de linkershifter wat de malheur veroorzaakt, als gevolg van het strak omwikkelen van het stuurlint.
Is je batterij wel vol? Als deze bijna leeg is, stopt eerst de voorderailleur er mee en pas later de achterderailleur.robbiey schreef:Mijn voorderailleur schakelt niet meer van mijn di2.
Achter doet het prima.
Iemand advies wat ik kan controleren?
Ik zie bij m'n lader onder het stuur geen losgelaten draadje.
Iemand?
jullie hadden gelijk, batterij was inderdaad leeg, ben een DI2 leek (nu wat minder hoop ik...)
Ik lees wel eens dat oplaadbare batterijen het langst mee zouden gaan wanneer je de batterij niet altijd halverwege oplaad maar dat het goed is zo'n batterij zo heel af en toe eens volledig leeg te maken. Geldt dit ook voor deze DI2 batterij?
Ik lees wel eens dat oplaadbare batterijen het langst mee zouden gaan wanneer je de batterij niet altijd halverwege oplaad maar dat het goed is zo'n batterij zo heel af en toe eens volledig leeg te maken. Geldt dit ook voor deze DI2 batterij?