Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
19 sep 2016 14:51
robbiey schreef:jullie hadden gelijk, batterij was inderdaad leeg, ben een DI2 leek (nu wat minder hoop ik...)
Ik lees wel eens dat oplaadbare batterijen het langst mee zouden gaan wanneer je de batterij niet altijd halverwege oplaad maar dat het goed is zo'n batterij zo heel af en toe eens volledig leeg te maken. Geldt dit ook voor deze DI2 batterij?
Dat was waar totdat Li-ion en Lipol accu's op de markt kwamen. Voor deze beide types geldt dat ze slijten met het aantal cycli dat ze maken, volledig ontladen en opladen is juist slecht voor deze accu's.
Maar met een
DI2 accu zou ik me nergens zorgen op maken, je moet behoorlijk veel schakelen als je die 5x per jaar leeg zou hebben. Dan is de verwachte levensduur alsnog 100 jaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
R1Phrankey
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
R1Phrankey
19 sep 2016 19:14
Volgens mij hoef je niet beide shifters in te drukken om de batterijstatus te zien. Als ik bij mij de linkershifter indruk, dan gaat op de junction box een LED branden. Boven 50% is dat groen, onder 50% groen knipperen, en lager dan ?? een oranje LED. Laatste weet ik niet zeker, heb de D-fly unit en kan de batterijstand op mijn Garmin zien.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
19 sep 2016 20:04
Eén van de 4 knoppen van de shifters een paar seconde ingedrukt houden en LED van de batterij indicatie gaat aan. Ik gebruik altijd de voor-derailleur-shifter (3 keer woordwaarde), want dan kan je voorkomen dat de boel gaat schakelen terwijl je alleen wilt weten hoe vol de accu is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
scubadiver
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25
scubadiver
20 sep 2016 15:44
Even een andere vraag m.b.t. de Ultegra Di2...
Bij de introductie van de DA-R9100 groepset las ik op de Shimano site: "Shimano Synchronized Shift will be available for all previous 11-speed Di2 road component groups with the use of new Di2 firmware and accessories in November 2016."
Zou e.e.a. dan zo op mijn 6800 groep gaan werken door alleen de firmware te upgraden met e-tube of moet ik dan ook nog iets van de componenten vervangen? Zou wel mooi zijn als het alleen door een firmware upgrade werkend te krijgen is.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27994
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
20 sep 2016 16:02
Wat ik heb begrepen is dat je ook de nieuwe junction, die je kunt verstoppen in het stuur, nodig hebt.
-
DDX
- Forum-lid HC
- Berichten: 5286
- Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30
DDX
20 sep 2016 16:27
Je moet ook de batterij vervangen volgens mij. (zit meer geheugen in oid)
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
monsieurpinot
20 sep 2016 16:35
Shimano has not forgotten those loyal customers using older generations of Shimano Di2 (save for the original Dura-Ace 7950, which doesn’t use the E-Tube system). You’ll be able to upgrade your existing drivetrain to Synchro Shift and other wireless features by changing to the new battery and adding a “wireless unit.” We suspect such an upgrade will be extremely popular given the sheer number of Ultegra Di2 bikes out there.
http://cyclingtips.com/news/shimano-dur ... ght-price/
-
scubadiver
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25
scubadiver
20 sep 2016 18:58
Bedankt! Had al wat op Internet gezocht maar niet kunnen vinden. Er zal dan wel een aardig prijskaartje aanhangen denk ik. Alleen firmware upgrade had te mooi om waar te zijn geweest want dan wordt er door Shimano niets aan verdiend.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27994
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
20 sep 2016 19:00
Die Jappen zijn niet gek maar maken het nog lang niet zo bont als de Itakers, die 700 euro durven te vragen voor een upgrade naar EPS V3.
-
csteenbe
- Forum-lid
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24
csteenbe
20 sep 2016 19:03
havana schreef:Die Jappen zijn niet gek maar maken het nog lang niet zo bont als de Itakers, die 700 euro durven te vragen voor een upgrade naar EPS V3.
Dar is dan misschien zo maar een firma die ook vishengels maak neem ik niet serieus
YFood !!!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
20 sep 2016 19:04
Zelfs deze die-hard Campa liefhebber gaat serieus twijfelen om maar Sram te pakken als ik naar electro toe zou willen. Die prijzen zijn echt te gek aan het worden. Zal bij Sram trouwens ook wel zo gaan in de toekomst.
Less is bore
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27994
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
20 sep 2016 19:07
EPS prijzen slaan inderdaad compleet nergens op. Als Chorus nou V3 was en ergens rond de 1300 had gekost inclusief crank (die ik meteen zou verkopen maar dit terzijde) zou ik het overwegen.
EPS is een beetje als Parlee: alleen nog maar te betalen door overbetaalde tandartsen en IT'ers...