Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Ok bedankt allen! Ik ga het niet zelf doen maar een kameraad die hier iets behendiger en meer ervaring in heeft. Hij had het ook al ipv lassen over te proberen een bout eraan te solderen eerst en zou de bestaande eruit te draaien. Wellicht iets voor dit weekend..
Ik ben helemaal geen fan van boren voor dit probleem omdat de crank van zachter aluminium is dan de stalen (of rvs) bout. M.a.w. je boor wil wegschuiven naar het zachtere materiaal. Eerste keuze is iets in die kop rammen dat vast komt te zitten al dan niet gecombineerd met warmte.
Met alle goed bedoelde adviezen ten spijt maar als je twee linker handen hebt is het veel verstandiger het iemand anders te laten doen die er wel verstand van heeft bijvoorbeeld een goede (echte) fietsenmaker of in het geval van @nielsve een goede kamaraad.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Niet direct verprutst, maar wel de domme actie van de maand
Nieuwe 1040 gekocht, gisteren vanwege slecht weer eerste rit maar op de trainer. Ik had m'n oude 530 erbij gepakt om even te kijken hoe ik deze ook al weer ingesteld had, en voor de ConnectIQ velden etc.
Ik begin te fietsen, start op de 1040 ook de rit, en krijg dus om de paar seconden een piep (dezelfde die je krijgt op de Edge computers als je het starten op handmatig hebt staan, en de rit niet gestart hebt). Ik dacht dus dat de 1040 aan het piepen was, en heb alles afgezocht in de instellingen, data velden etc. Zo'n Garmin heeft nogal wat menu's dus daar ben je wel even mee bezig.
Niks te vinden, alles staat uit, maar piepen blijft. Werd er helemaal gek van. Was al bijna op het punt om de 1040 in te pakken en terug te sturen, want ook een google actie bood geen oplossing.
Ik pak de 530 om daar dan maar de rit op te starten, en de 1040 uit te zetten..... Kijk op het scherm, en een grote groene play knop knippert mij vrolijk toe om te zeggen dat ik de rit moet starten
Mooi spul zo'n 1040
Nieuwe 1040 gekocht, gisteren vanwege slecht weer eerste rit maar op de trainer. Ik had m'n oude 530 erbij gepakt om even te kijken hoe ik deze ook al weer ingesteld had, en voor de ConnectIQ velden etc.
Ik begin te fietsen, start op de 1040 ook de rit, en krijg dus om de paar seconden een piep (dezelfde die je krijgt op de Edge computers als je het starten op handmatig hebt staan, en de rit niet gestart hebt). Ik dacht dus dat de 1040 aan het piepen was, en heb alles afgezocht in de instellingen, data velden etc. Zo'n Garmin heeft nogal wat menu's dus daar ben je wel even mee bezig.
Niks te vinden, alles staat uit, maar piepen blijft. Werd er helemaal gek van. Was al bijna op het punt om de 1040 in te pakken en terug te sturen, want ook een google actie bood geen oplossing.
Ik pak de 530 om daar dan maar de rit op te starten, en de 1040 uit te zetten..... Kijk op het scherm, en een grote groene play knop knippert mij vrolijk toe om te zeggen dat ik de rit moet starten
Mooi spul zo'n 1040
-
- Forum-lid
Ik was de body van mijn acterwiel aan het schoonmaken en was wat onvoorzichtig. Eén van die palletjes schoot los, kon hem gelukkig nog opvangen, maar bij het terugplaatsen zag ik dat het kleine veertje dat eronder zit ook weg was.
Mijn vraag is nu: kan je hiermee verder rijden? En zo nee, zijn deze veertjes ergens los te krijgen?
Ik op de knieen de schuur door, niks gevonden. Nou heb ik de body even terug geplaatst en hij functioneerd wel.Mijn vraag is nu: kan je hiermee verder rijden? En zo nee, zijn deze veertjes ergens los te krijgen?
- thestudent
- Forum-lid HC
Met Zes pallen zit je prima in dit soort gevallen. Volgens mij grijpen er maar drie per keer aan ( precies om en om ). Er zijn er meer om het aangrijpmoment te verkorten. De ene keer de ene set, de andere keer de andere set van drie.ZvanScapin schreef: ↑31 jul 2023 17:35 Ik was de body van mijn acterwiel aan het schoonmaken en was wat onvoorzichtig. Eén van die palletjes schoot los, kon hem gelukkig nog opvangen, maar bij het terugplaatsen zag ik dat het kleine veertje dat eronder zit ook weg was. 20230731_171614.jpg
Ik op de knieen de schuur door, niks gevonden. Nou heb ik de body even terug geplaatst en hij functioneerd wel.
Mijn vraag is nu: kan je hiermee verder rijden? En zo nee, zijn deze veertjes ergens los te krijgen?
Ik voor nu even het hele palletje eruit halen en kijken of je een veertje kan vinden. In principe maakt het niet veel uit, met vijf of zelfs drie wil het ook wel. Je kan er dus nog twee uithalen zonder ernstig effect ( om en om ), alleen je aangrijpmoment. Hoe ver je je trappers kan bewegen voordat de body van freewheel naar aandrijving gaat wordt dan langer.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Ok bedankt, ik kan er dus gewoon mee verder.