Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
-
- Forum-lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05
ehhmmmm, iemand nog tips ?
[img=http://lh4.ggpht.com/_V3oJGRVyuUU/SsO0L ... GP1842.JPG]
[img=http://lh4.ggpht.com/_V3oJGRVyuUU/SsO0L ... GP1842.JPG]
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
tot 2x toe een carbon zadelpen naar de kl*ten gehlopen.
de eerste keer door onderschatting van mijn eigen spierkracht en overschatting van eigen kunnen.
daarna een momentsleutel gekocht en raad es...
tweede keer met de momentsleutel de volgende carbon zadelpen naar de kl*ten geholpen, is wel heel dom lijkt me ...
ik snap het eigenlijk nog altijd niet, 5Nm moet toch kunnen??
sindsdien zit er een alu zadelpen in...
de eerste keer door onderschatting van mijn eigen spierkracht en overschatting van eigen kunnen.
daarna een momentsleutel gekocht en raad es...
tweede keer met de momentsleutel de volgende carbon zadelpen naar de kl*ten geholpen, is wel heel dom lijkt me ...
ik snap het eigenlijk nog altijd niet, 5Nm moet toch kunnen??
sindsdien zit er een alu zadelpen in...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
ikweetutnietmeer schreef:tot 2x toe een carbon zadelpen naar de kl*ten gehlopen.
de eerste keer door onderschatting van mijn eigen spierkracht en overschatting van eigen kunnen.
daarna een momentsleutel gekocht en raad es...
tweede keer met de momentsleutel de volgende carbon zadelpen naar de kl*ten geholpen, is wel heel dom lijkt me ...
ik snap het eigenlijk nog altijd niet, 5Nm moet toch kunnen??
sindsdien zit er een alu zadelpen in...
Als je er montage pasta voor carbon op doet dan enkele Nm minder aanhouden.
What makes the boat go faster?
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
Floepert99 schreef:ehhmmmm, iemand nog tips ?
[img=http://lh4.ggpht.com/_V3oJGRVyuUU/SsO0L ... GP1842.JPG]
Dat noem ik nog eens groot onderhoud.....
Krijg je 'm nog op tijd in elkaar voor de Montferlandtocht die morgen gereden kan worden?
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Nee, een baco doe je na het fietsen.
Floepert99 schreef:ehhmmmm, iemand nog tips ?
[img=http://lh4.ggpht.com/_V3oJGRVyuUU/SsO0L ... GP1842.JPG]
ja, koop een werkstandaard en een werkbank. Dan hoef je niet op de grond te liggen
A bad day on the bike is better than a good day at work.
nou....vern#$^@kt....
mijn dochter mocht kiezen....of een hele mooie, kwalitatief erg goede Gazelle fiets met 7 versnellingsnaaf en trommelremmen of zo'n brakke Oma fiets van origineel Chinees staal (of wat daar voor door moet gaan).
Ondanks de adviezen van pa, die al voorzag dat ie heel veel moest gaan sleutelen koos ze dus toch voor de oma fiets want sja...dat staat 'hip'.
Nou, ook hip in de sleutel-schuur.
ik zal alles wat al defect is niet noemen maar de een-na-laatste keer kwam ze thuis met de opmerking dat haar voorwiel een beetje bewoog in de bocht....
Wat bleek, hele voorvorkbuis was gebroken en hing nog net aan het boutje van de voorlamp vast...
De laatste keer, gewaarschuwd dus door het wat-had-kunnen-gebeuren vader-dochter gesprek kwam ze dat het achterwiel ook een beetje heen-en-weer kon.
Nou, dat was simpel: beetje speling, even wiel eruit en lagers afstellen.
Eind van het liedje: van binnen in de achternaaf gebroken kogellagerkooi (waardoor ik na 3 kwartier dat #%@#lager niet afgesteld kreeg) en daarna toch een beetje te enthousiast de hele achternaaf uit elkaar gehaald en dan schrik je toch uit hoeveel onderdelen zo'n simpele terugtraprem bestaat.
Nou ja, met veel passen, in elkaar, past-toch-niet uit elkaar, weer in elkaar (goh, toch 2 verschillende diktes..zou dat nog ergens mee te meken hebben, is me niet opgevallen bij het uit elkaar halen...) dus toch weer uit elkaar en nu rijdt de fiets toch al weer 3 maanden goed.
maar dan reken ik die spontaan doorgebroken voorlampsteun er niet bij want eerlijk is eerlijk....ze kon wel blijven rijden..
Geef mij maar een fiets van chinees aardewerk, vast sterker!
mijn dochter mocht kiezen....of een hele mooie, kwalitatief erg goede Gazelle fiets met 7 versnellingsnaaf en trommelremmen of zo'n brakke Oma fiets van origineel Chinees staal (of wat daar voor door moet gaan).
Ondanks de adviezen van pa, die al voorzag dat ie heel veel moest gaan sleutelen koos ze dus toch voor de oma fiets want sja...dat staat 'hip'.
Nou, ook hip in de sleutel-schuur.
ik zal alles wat al defect is niet noemen maar de een-na-laatste keer kwam ze thuis met de opmerking dat haar voorwiel een beetje bewoog in de bocht....
Wat bleek, hele voorvorkbuis was gebroken en hing nog net aan het boutje van de voorlamp vast...
De laatste keer, gewaarschuwd dus door het wat-had-kunnen-gebeuren vader-dochter gesprek kwam ze dat het achterwiel ook een beetje heen-en-weer kon.
Nou, dat was simpel: beetje speling, even wiel eruit en lagers afstellen.
Eind van het liedje: van binnen in de achternaaf gebroken kogellagerkooi (waardoor ik na 3 kwartier dat #%@#lager niet afgesteld kreeg) en daarna toch een beetje te enthousiast de hele achternaaf uit elkaar gehaald en dan schrik je toch uit hoeveel onderdelen zo'n simpele terugtraprem bestaat.
Nou ja, met veel passen, in elkaar, past-toch-niet uit elkaar, weer in elkaar (goh, toch 2 verschillende diktes..zou dat nog ergens mee te meken hebben, is me niet opgevallen bij het uit elkaar halen...) dus toch weer uit elkaar en nu rijdt de fiets toch al weer 3 maanden goed.
maar dan reken ik die spontaan doorgebroken voorlampsteun er niet bij want eerlijk is eerlijk....ze kon wel blijven rijden..
Geef mij maar een fiets van chinees aardewerk, vast sterker!
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
overigens maakte een fietsenmaker (waar ik doorgaans nooit kom) wel een blunder...
expander en topcap bouten dolgedraaid en bij thuiskomst en nadere inspectie (waarbij ik er dus achterkwam dat de draad van de bouten kapot was) bleek er een scheurtje in mijn splinternieuwe canyon voorvork te zitten!
Morgen stuur ik hem op en dan hoop ik dat ze bij canyon zo lief zijn een nieuwe op de post te doen...
Anders heb ik een behoorlijk probleem (of ik moet ergens anders een voorvork vinden)
expander en topcap bouten dolgedraaid en bij thuiskomst en nadere inspectie (waarbij ik er dus achterkwam dat de draad van de bouten kapot was) bleek er een scheurtje in mijn splinternieuwe canyon voorvork te zitten!
Morgen stuur ik hem op en dan hoop ik dat ze bij canyon zo lief zijn een nieuwe op de post te doen...
Anders heb ik een behoorlijk probleem (of ik moet ergens anders een voorvork vinden)
mijn Flickr
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Wat dacht je van deze?
Stuurbuis van een voorvork iets te veel ingekort.
Hij paste gelukkig nog wel in een frame waarvan de balhoofdbuis iets korter was.
Stuurbuis van een voorvork iets te veel ingekort.
Hij paste gelukkig nog wel in een frame waarvan de balhoofdbuis iets korter was.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders