Ah dat scheelt ja! Moest ik ooit overgaan op schijven dan zal ik ook altijd kiezen voor minerale olie! (Als levenslange Citroën rijder heb dat spul nog genoeg liggen )
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gelukkig mineraal en niet die sram troep. Maar ik heb wel eens slimmere acties uitgevoerd
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Sram troep....
Leve Shimano!!
Afgelopen week weer een kapotte accu moeten vervangen van Di2 groep!
Leve Shimano!!
Afgelopen week weer een kapotte accu moeten vervangen van Di2 groep!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou sram is bij de nieuwste maven remmen overgestapt op minerale olie.
Weet niet of ze dat bij de nieuwe Red ook al gaan doen (denk het niet)
Weet niet of ze dat bij de nieuwe Red ook al gaan doen (denk het niet)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hebben ze niet voor niets gedaan denk ik. Goed zet lijkt mij.
Less is bore
Verprutst niet echt (oplosbaar probleem), maar wel domdomdom.
Gisteren versnellingskabel achterderailleur vervangen. Cannondale heeft een rare constructie onder het BB bedacht waar de versnellingskabels en remleiding in een klem zitten. Die klem los gehad en de kabel voorderailleur is verschoven. Daardoor kwam de voorderrie net niet helemaal goed uit vanmorgen. Afschakelen ging, opschakelen niet. Niet getest want niet aan gewerkt...zucht. Op het werk was het in 5 minuten verholpen, maar dom was het wel.
Gisteren versnellingskabel achterderailleur vervangen. Cannondale heeft een rare constructie onder het BB bedacht waar de versnellingskabels en remleiding in een klem zitten. Die klem los gehad en de kabel voorderailleur is verschoven. Daardoor kwam de voorderrie net niet helemaal goed uit vanmorgen. Afschakelen ging, opschakelen niet. Niet getest want niet aan gewerkt...zucht. Op het werk was het in 5 minuten verholpen, maar dom was het wel.
Dogma F
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb van Hope begrepen dat tegenwoordig de beste minerale olie hetzelfde kookpunt heeft als dot ( 280 graden).daniel1975 schreef: ↑25 feb 2024 19:01 Hebben ze niet voor niets gedaan denk ik. Goed zet lijkt mij.
Dat is geen issue meer. Met de huidige stand kunnen de seals ook net zo goed worden gemaakt.
Wat ze daar nu nog aangeven is dat dot een standaard is en minerale olie niet. Advies dus om niet een goedkoop flesje minerale olie te kopen, daar kan het kookpunt bv 120 graden zijn.
Maargoed van mij mag alles over naar mineraal.
Wiel overgezet gisteren, daarbij in onhandigheid derailleur tik gegeven. Dacht dat kan wel even snel, geen standaard voor nodig. Nu loopt het schakelen niet soepel. lijkt alsof hij derailleurwieltje tussen 2 versnellingen in staat. Ketting loopt nu 1 versnelling achter op cassette tov derailleur.
Geen idee of dat door fout komt van mij doordat ik derailleur verongeluk tik heb gegeven of omdat ik een ander wiel heb gemonteerd. Ook geen idee hoe dit op te lossen goed in te stellen met Di2. Morgen maar even langs FM.
Geen idee of dat door fout komt van mij doordat ik derailleur verongeluk tik heb gegeven of omdat ik een ander wiel heb gemonteerd. Ook geen idee hoe dit op te lossen goed in te stellen met Di2. Morgen maar even langs FM.