Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 15 mar 2024 12:23
Nav van een topic erover TPU binnenbandjes van Ali besteld, gemonteerd. Nu inmiddels paar weken later en mijn voorband ineens lek, geen lucht in te krijgen. Dus even gekeken wat er aan de hand is...... Denk dat mijn fiets zwanger is:
Een wonder dat het zo lang geduurd heeft, heb zeker 100km gereden en tijdens het rijden niet lek gegaan.
Lesson learned: Toch maar even de velgtape monteren, lijkt me ook niet gezond voor normale binnenbanden.
Een wonder dat het zo lang geduurd heeft, heb zeker 100km gereden en tijdens het rijden niet lek gegaan.
Lesson learned: Toch maar even de velgtape monteren, lijkt me ook niet gezond voor normale binnenbanden.
O zo dom, ik meet altijd nieuwe en oude ketting af naast mekaar. Gisteren de schakels geteld om te kijken of ik ketting van de ene fiets kan overzetten op andere fiets. Vandaag dus niet meer naast mekaar gelegd want ik had schakels al geteld (andere ketting lag in badje te sudderen). Het getal 104 zat in mijn hoofd. Mooi ingekort, quick link en hop schakelen naar de 32 vanachter, wat blijkt ketting te kort
Nog eens nageteld bleek ik 108 schakels nodig te hebben... Dom dom dom. Nog geprobeerd met de uistekende pin er terug in te draaien om ketting weer langer te maken. Maar die link wordt niet soepel...
Lesje geleerd en 30 euro in de vuilbak
Nog eens nageteld bleek ik 108 schakels nodig te hebben... Dom dom dom. Nog geprobeerd met de uistekende pin er terug in te draaien om ketting weer langer te maken. Maar die link wordt niet soepel...
Lesje geleerd en 30 euro in de vuilbak
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 apr 2024 09:28
Gisteren een shimano 105 shifter uiteengehaald voor te kuisen, was echt smerig. Bij het terug monteren zag ik dat er een klein barstje zat op een bepaalde veer ☹ en geen idee of dit door het kuisen kwam of het er al eerder was. De fiets had ik 2dehands gekocht maar in niet al te beste staat. Voor de fun wel terug in elkaar gestoken want ik dacht eerst dat ik die shifter mechanisme nooit terug in elkaar zou krijgen, is uiteindelijk wel gelukt denk ik maar helaas kan ik het niet meer gebruiken. Online ondertussen wel gelezen dat het bijna onmogelijk is, dus geen idee of het daadwerkelijk gelukt is.
Iemand die toevallig dit onderdeel in reserve heeft en niet nodig heeft
Bijkomende vraag. Ik was verbaasd om zo'n ribbon kabel tegen te komen in een puur mechanisch iets. Kan er iemand mij de functie van dat deel uitleggen (rechts vanboven in de exploded view)?
Iemand die toevallig dit onderdeel in reserve heeft en niet nodig heeft
Bijkomende vraag. Ik was verbaasd om zo'n ribbon kabel tegen te komen in een puur mechanisch iets. Kan er iemand mij de functie van dat deel uitleggen (rechts vanboven in de exploded view)?
Was dit niet om de schakelstand door te geven naar de shimano fietscomputer?DrogeStuutn2 schreef: ↑10 apr 2024 09:30 .....
Bijkomende vraag. Ik was verbaasd om zo'n ribbon kabel tegen te komen in een puur mechanisch iets. Kan er iemand mij de functie van dat deel uitleggen (rechts vanboven in de exploded view)?
Vroeger hadden ze zo'n systeem dat je een connectie kon maken tussen de shifters en de computer om te zien welke tandwielen je gebruikte.
Flight-nogwat heette dat volgens mij.
N.a.v. een tikje in de fiets, via een tip even de bladboutjes aangedraaid..gezocht, 6Nm, voor de zekerhed op 5 gezet..bij de 3de viel er opeens een kapje naar beneden.. verder kijkend, 3 van de vier kapot gedraaid, heel snel nieuwe besteld..
Rule #5
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 apr 2024 09:28